הרמזור החדש בבת הדר. צילום: יאיר הרוש

היסטוריה: הרמזורים בצומת בת הדר החלו לפעול

עלות הפרויקט שיצא לדרך לפני כשלושה חודשים מוערך בכשני מיליון שקל. הצומת גבה את החיים של מור גבאי ז”ל וטל זיידל ז”ל

פורסם בתאריך: 19.11.18 15:58

     

ביש 4, אחד הכבישים הארוכים בישראל, זוכה הבוקר לרמזורים במקום חדש: צומת בת הדר, שנחשב אחד מהצמתים המסוכנים באזור אשקלון. בשנים האחרונות כמעט בכל יום הייתה מתרחשת תאונה בצומת זה. לפני כשלושה חודשים הודיע ראש המועצה יאיר פרג’ון על יציאתו לדרך של פרויקט רמזור הצומת המסוכן.

עלות הפרויקט: כשני מיליון שקלים שהקצה משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל. “לאחר שנים של מאבק עיקש וסזיפי שלי להצבת הרמזורים זה יום חג”, כתב דוד סעדון, שהיה ממובילי המאבק. “תודה רבה לח”כ מיקי זוהר מהליכוד שסייע לי וכינס שלוש פעמים את הוועדה שבראשותו בכנסת לדיון ספציפי על הרמזורים בצומת בת הדר”.

כביש 4 צומת בת הדר תאונת דרכים אמבולנס

זירת התאונה בה נהרג טל זיידל ז"ל בצומת בת הדר

ראש המועצת חוף אשקלון היוצא יאיר פרג’ון הזכיר את שמם של ההרוגים בצומת הזה ואמר: “צומת בת הדר הוגדר כ’פרויקט מוקד סיכון’, שגבה רק בשנתיים האחרונות את חייהם של מור גבאי ז”ל והתלמיד טל זיידל ז”ל ועוד פצועים רבים. המאבק שהובלתי, יחד עם תושבים, נשא פרי. מכאן אני קורא לנהגים: סעו בזהירות”.

הרמזורים שהופעלו לראשונה ביום שני בבוקר הם כמעט סיומו של הפרויקט שיצא לדרך לפני כשלושה חודשים כשהחלה החברה בשלב הביצוע בצומת. העבודות כללו את הצבת הרמזורים והתאמות גיאומטריות.

רמזורים חדשים. צילום: יאיר הרוש


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כבר תקופה ארוכה מתריעים תושבי האזור ומבקשים לפתור את בעיית מסוכנות הצומת. רק בשנתיים האחרונות נהרגו בצומת שני בני אדם: לפני שנתיים נהרגה מור גבאי ז”ל ולפני חודשיים נהרג התלמיד טל זיידל ז”ל כשרכב על אופניים חשמליים.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לנובמבר 2015 ועד עתה עולה כי בתקופה זו היו מעורבים 41 כלי רכב בתאונות ו-43 נפגעו – שלושה מהם נפצעו קשה ו-38 נפצעו באורח קל.

כדי להוציא לפועל את פרויקט הרמזור התקיימו כמה ועדות בכנסת שדנו בנושא, לבקשתו של סעדון, ואף כלי התקשורת בדרום נרתמו לטובת קידומו. הסדרת הצומת המסוכן התבצעה הודות למהלך שלוב זרועות הן מצד תושבים, המועצה ובשיתוף הדוק עם חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה.

בודקים שתזמוני הרמזורים תקינים. אנשי חברת נתיבי ישראל עם ההפעלה הראשונה של הרמזורים. צילום: יאיר הרוש

מנהל איזור אשקלון בחברת נתיבי ישראל, שמשון חנוך: "אני מאוד מרוצה מההחלטה להקים רמזור בצומת הבעייתי. העומס התחבורתי בצומת התגבר עם הקמת מתחם הקניות 'אושר עד' בבת הדר" מסר היום מנהל איזור אשקלון בחברת נתיבי ישראל, שמשון חנוך והוסיף "היה מחויב המציאות להסדיר רמזור בצומת ואכן, משרד התחבורה השקיע בכך לרווחת תושבי האיזור ומשתמשי הדרך השונים. אני מאחל, שלמרות הרמזור, ננהג בתבונה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר