גלית ויגאל סעדון. צילום: באדיבות המשפחה
גלית ויגאל סעדון. צילום: באדיבות המשפחה

אלמנתו של יגאל סעדון: “שום דבר לא יחזור להיות אותו דבר”

לפני שבוע ציינה גלית סעדון ממושב ברכיה יום נישואין 19, אבל בפעם הראשונה בחייה עשתה זאת לבד. ללא בעלה יגאל ז”ל שנהרג בתאונת פגע וברח. עכשיו היא מדברת על הכאב האישי, החיסרון של יגאל ועל האכזבה מכתב האישום שהוגש נגד הנהג, אביב בן דהן, ללא עבירת הריגה

פורסם בתאריך: 16.11.18 12:25

     

כתב האישום שהוגש השבוע נגד אביב בן דהן בן ה-23 מבית שקמה, שהיה מעורב בתאונת הפגע וברח שבה נהרג יגאל סעדון ז”ל ממושב ברכיה, אינו כולל עבירות הריגה או גרימת מוות ברשלנות, אלא מייחס לבן דהן ביצוע עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, נהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

מותו נקבע במקום. זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

“נעשה לנו עוול מההתחלה ועד הסוף”, אומר השבוע רחמים סעדון, אחיו של יגאל. “נשארה כאן אישה מסכנה עם חמישה יתומים, שגם צריכה לטרטר את עצמה מאולמות הדיונים למשרדי הפרקליטות. וזה במקום שהנציגים מהפרקליטות יבואו אליה ויראו איך היא חיה ומה זה החיים האלה ללא האבא והבעל”.

“הוא הרג אבא לחמישה ילדים”

“אלה אכן סעיפי אישום מאוד מפתיעים”, אומרת בקול שקט ובאיפוק רב גלית, רעייתו של יגאל. “אני לא מבינה למה הפרקליטות החליטה לרדת מסעיפי אישום של הריגה או גרימת מוות ברשלנות. הם אמרו שאין מספיק ראיות, ואני באמת לא הצלחתי להבין איך זה יכול להיות. הוא נהג בפסילה ותחת השפעת סמים ונכנס לתוך ענן אבק. אם זו לא הריגה, אז אני לא יודעת מה כן”.

צוותי מד"א מטפלים בסעדון בשטח. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

צוותי מד"א מטפלים בסעדון בשטח. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חודש חלף מאותו יום שחור שבו איבדה את כל עולמה, והיא עדיין אינה מעכלת שתצטרך לגדל לבדה את חמשת ילדיהם (18, תאומים בני 16.5, 14.5, 13.5). היא הגיעה לכל הדיונים שהיו בבית המשפט וביקשה להסתכל לדורס בעיניים. “אבל הוא הוריד את הראש, לא היה מסוגל להביט בי. אמרתי לו שהוא הרג אבא לחמישה ילדים, שהשאיר חמישה יתומים. הוא לא ענה ורק הוריד את הראש. לא ראיתי שם טיפה של חרטה. אני חושבת שהוא בכלל לא מבין מה הוא עשה, לא מבין את המשמעות ואת גודל האובדן שאנחנו חווים”.

יום נישואין ללא יגאל

לפני שבוע ציינה גלית בעצב רב את יום הנישואין ה-19 שלהם. לראשונה היא הייתה ביום הזה לבד, הם לא יצאו עם הילדים למסעדה ולא חיכתה לה על המיטה מתנה מיגאל. “וזהו, פתאום אני מבינה ששום דבר כבר לא יחזור להיות אותו דבר. ביום הנישואין שלנו נהגנו לצאת למסעדה עם הילדים, והיה זה בילוי משפחתי שאהבנו מאוד. יגאל תמיד הפתיע אותי במתנה קטנה, אף פעם לא שכח. הוא היה אדם מאוד צנוע, אף פעם לא רצה לעשות חגיגות גדולות מדי”.

כחודש לפני שנהרג הספיקו בני המשפחה לחגוג, בהרכב מלא, את בר המצווה של הבן הקטן. “עשינו אירוע קטן של הנחת תפילין בבית הכנסת ולאחר מכן שבת חתן. היה מאוד שמח ומרגש, ויגאל היה מאושר. הוא אמר לי, ‘זהו, סיימנו עם הבר-מצוות’. משפט סתמי כזה שלא ייחסתי לו, כמובן, חשיבות מיוחדת. רק לאחר שהוא נהרג פתאום המשפט הזה הדהד לי בראש והבנתי שזהו, הוא סיים משימה אחרונה והלך. סיים את החיים שלו”.

משפחת סעדון חודש לפני האסון הנורא. צילום באדיבות המשפחה

“במעט שהספיק, יגאל רווה נחת מהילדים”

לדברי גלית, האופניים החשמליים היו נושא מאוד מרכזי בבית, בשל העובדה שגם ילדיהם נהגו לרכוב עליהם. “יגאל לא פחד מכלום, באמת משום דבר. אבל הדבר שהכי הפחיד אותו בעולם היו האופניים. הוא דאג לילדים, תמיד הסביר להם ודיבר על זה בלי סוף. הוא ביקש מהם שוב ושוב להיות ערניים, לרכוב רק בדרכים צדדיות ובשטחים, לעולם לא בכבישים ובמקומות מסוכנים. לעצמו הוא לא דאג, כי הוא רכב באחריות וזהירות יתרה. הרבה פעמים הוא היה מגיע למקום מסוים, קושר שם את האופניים וממשיך ברגל כדי לא לסכן את עצמו. זה בלתי נתפס שאיבדנו אותו דווקא בדרך הזאת”.

האופניים בזירת התאונה הקטלנית. צילום: דוברות המשטרה

הם מנסים בכל כוחם לשוב לשגרה. גלית גם חזרה לעבודתה כמחנכת כיתה א’ בבית הספר רותם באשקלון, אולם כרגע השגרה נראית כמעט כמשימה בלתי אפשרית. “זה מאוד מאוד קשה. החלל שנוצר הוא עצום, ואני בכלל לא מצליחה להבין מה קורה סביבי ואיך קרה לנו אסון נורא כזה ברגע אחד. לילדים גם מאוד קשה, כל אחד לוקח את זה קצת אחרת. יגאל היה בן אדם עם נוכחות מאוד משמעותית בבית. קשה להיכנס לנעליים גדולות כל כך, אבל אני מבינה שאני צריכה להתמודד עם הקושי, פשוט כי אין לי ברירה אחרת. אני כל הזמן מדברת איתם על אבא ומנסה להנחיל להם ערכים שיגאל הקנה להם. הם גדלו על אהבת הארץ, שירות משמעותי בצה”ל, תרומה ונתינה לזולת. אלה הדברים שהיו הכי חשובים ליגאל. היה לו חשוב לראות את הילדים מתגייסים, מתחתנים. פתאום אני מבינה שהוא לא יהיה בכל הצמתים המרכזיים בחיים שלהם, וזה בלתי נתפס. קשה לי מאוד לקבל את זה שהוא לא יזכה לראות את הפירות של החינוך שלו. אני מנחמת את עצמי בעובדה שבמעט שהוא הספיק לראות הוא קיבל רק נחת מהילדים האלה, הם ילדים מדהימים והם ימשיכו בדרכו”.

 

“לא עצר ולא העניק עזרה”

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד בן דהן, בן 23, המייחס לו ביצוע עבירות של הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, נהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות, בגין מעורבותו בתאונה בה נהרג סעדון ז"ל.

יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט

יגאל סעדון ז"ל. באדיבות אשקלונט

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביב דמרי, ביום 19.10.2018, רכב בן דהן על אופנוע, למרות היותו בלתי מורשה לנהיגה ולאחר שהשתמש בסמים. תוך כדי הנסיעה, היה מעורב בן דהן בתאונת דרכים בה המנוח נפצע קשה, כאשר בהמשך נקבע מותו.

בן דהן, כך על פי כתב האישום, הפקיר את סעדון בזירת התאונה, לא עמד על תוצאותיה, לא הגיש לו עזרה ובכלל זה לא הזעיק כוחות הצלה. מיד לאחר התאונה, נסע בן דהן לביתו, החליף בגדים ובהמשך, עת הגיע לטיפול בבית החולים, מסר דיווח כוזב, לפיו נפל מסוס. חבריו של בן דהן, שנשארו במקום התאונה, שיבשו את זירת התאונה בכך שהחביאו את האופנוע המעורב בתאונה, מסרו לכוחות ההצלה דיווחי שקר אודות קרות התאונה, והסתירו את העובדה כי בן דהן רכב על האופנוע המעורב בתאונה.

אזור התאונה. סעדון נסע ממגרש הכדורגל של כפר סילבר דרומה לברכיה ואז נפגע ונהרג.

בהמשך, במהלך חיפוש בביתו של בן דהן, נמצאו סמים וכדורי רובה שהוסלקו בתוך גרב. לפיכך, כתב האישום מייחס לנאשם גם ביצוע עבירות של החזקת סמים לצריכה עצמית והחזקת נשק.

"הנאשם ביצע את העבירות, כשלחובתו מאסר מותנה של 8 חודשים וכן פסילה מותנית בת שלושה חודשים, בגין עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה", נמסר מהפרקליטות.

התיק נחקר ע"י אגף תנועה לכיש ואגף חקירות ומודיעין לכיש במשטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגובה: “תאונה בלתי נמנעת”

עו”ד עמית ויצמן, סנגורו של בן דהן, מסר בתגובה להגשת כתב האישום: “מדובר בתאונה מצערת ובלתי נמנעת, שאפילו הפרקליטות חושבת שלנאשם אין שום יכולת למנוע את התאונה ולא מאשימה אותו בגרימתה. טענת ההפקרה היא טענה מוזרה, שכן הנאשם פונה על ידי חברו לבית החולים כשהוא פצוע בצורה משמעותית וחבריו מספקים עזרה למנוח ומזעיקים עזרה רפואית. כך שאני לא רואה פה עבירת הפקרה. לאחר שנקרא את כל החומרים נגיב בהתאם לשאר האישומים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר