גלאם ורעייתו מול שמעוני ורעייתו בקלפיות הבוקר. צילום: אלדד עובדיה ומטה שמעוני

מחכים לקולות החיילים: גלאם מוביל בפער קטן

עם תום ספירת הקולות, מוביל תומר גלאם ב-287 קולות על פני איתמר שמעוני שממתין כעת לקולות החיילים. איתי סהר הפתיע והגיע למקום השלישי

פורסם בתאריך: 31.10.18 08:22

     

לילה לא שקט עבר על מחנות המתמודדים לראשות העיר. ספירת 60,746 הקולות נמשכה עד הבוקר אך במחנות שני המתמודדים המובילים: ראש העירייה המושעה, איתמר שמעוני וראש העירייה בפועל, תומר גלאם ניסו החלו משעות הלילה לנסות לדעת את התוצאות על פי ספירת הקולות הראשונה שנערכה בכל קלפי וקלפי לאחר תום שעות ההצעה.

פעילי שני המטות שאיישו את הקלפיות בכל רחבי העיר מסרו את תוצאות הספירה שערכו וטרם יצאו הקלפיות אל היכל הספורט, שם נספרו הקלפיות בשנית כדי לוודא שלא נפלה טעות.

מערכת בחירות יצרית. אתמול באשקלון

היה זה לילה מורט עצבים ומלחיץ. הקרב היה צמוד כבר מתחילתו. בכל פעם שהגיעה תוצאה מקלפי שבה ניצח המועמד של אותו מטה נשמעו בקהל תשואות. ככל החלפו השעות התברר כי שני המועמדים נתונים בקרב צמוד, היו דקות שמועמד זה הוביל ולאחר דקות המועמד האחר הוביל.

הספירה במטה שמעוני

הספירה במטה שמעוני

לקראת שעות הבוקר חסרו נתונים ממספר קלפיות קטן. מה שלא איפשר לאף מחנה לפתוח בחגיגות ניצחון.

במטה גלאם הוקרנו התוצאות על מסך ענק ובמטה שמעוני היו עשרות הפעילים ספונים מול מסך המחשב שבו רוכזו התוצאות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לקראת הבוקר, כאשר גם העייפות כבר היתה ניכרת על פניהם של רוב הפעילים ואנשי המטות הוחלט להמתין לתוצאות האמת וכל הפעילים הנרגשים והעייפים חזרו לביתם.

הפער היה כמה מאות בודדות של קולות לטובתו של תומר גלאם, כאשר חמש הקלפיות החסרות לא איפשרו לדעת לאן נושבות הרוחות.

בשעות הבוקר נסתיימה ספירת הקולות כאשר תומר גלאם קיבל 24,488 קולות שהם 40.31% מסך הקולות הכשרים ואילו איתמר שמעוני קיבל 24,201 קולות שהם 39.84 מסך הקולות הכשרים. הפער בין השניים עומד על 287 קולות בלבד.

גלאם לאחר שהצביע. צילום: אלדד עובדיה

גלאם לאחר שהצביע. צילום: אלדד עובדיה

כעת ממתינים במטה שמעוני להגעת קולות החיילים שעשויים להפוך את התוצאה.

קולות החיילים יכולים במקרה שרבים מהם הצביעו לאטיאס, אם כי הסיכוי הוא קלוש, להוריד את שיעור ההצבעה לגלאם אל מתחת ל40% ולהביא לקיומו של סיבוב נוסף.

שמעוני סרב אמש להתייחס לתוצאות הלא סופיות.

איתי סהר מצביע בקלפי הסמוכה לביתו. צילום" סופי חוטובלי פנחס

הפתעה במקום השלישי. איתי סהר מצביע אתמול. צילום: סופי חוטובלי פנחס

אגב תוצאות שני המועמדים המובילים, ניתן לציין גם את הקולות שלהם זכו המועמד משה אטיאס 3,895 (6.41%), איתר סהר 4,383 קולות (7.22%) ואבי עייש עם 3,779 קולות (6.22%).

הרשימות שבפנים והרשימות בחוץ

מי שהשיג את התוצאה הכי מרשימה הוא הרב יעקב אביטן שככל הנראה יהיה הסיעה הגדול ביותר במועצה עם 4 מנדטים ולמעלה מ-7,000 קולות. אחריו סיעת אשקלון תנצח של שמעוני וסיעת אשקלון מאוחדת של גלאם כל אחת עם 3 מנדטים, גם סיעת אשקלון ביתנו של סופה ביילין זכתה ב-3 מנדטים.

הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

כוח עצום. הרב יעקב אביטן. צילום: אבי בוטבול

סיעת הכח לגמלאים של שרה זכריה הגדילה את כוחה ולראשונה ישבו במועצה שני חברים מטעמה, סיעת הליכוד של מישל בוסקילה וגם סיעת צעירי אשקלון של משה אטיאס כל אחת הצליחה להשיג 2 מנדטים.

חברי המועצה הנכנסת. רשימה שטעונה אישור סופי של משרד הפנים

הסיעות שהכניסו חבר אחד במועצה יצויינו בשם העומד בראשם: איתי סהר, רמי סופר, אליק סולטנוביץ', דורון נקשרי, עמיחי סיבוני ויורם גניש.

יורם גניש

יורם גניש

לא נכנסו למועצה

בראש ובראשונה ניתן לציין את עו"ד אבי עייש ששוב ניסה את כוחו ולא רק שלא נבחר לראשות העיר אלא גם לא עבר את אחוז החסימה למועצת העיר. יורם שפר המכהן כיום כסגן ראש העיר והציג רשימה שביקשה לרענן את השורות לא הצליח לעבור את אחוז החסימה.

ישראל זיו שקיבל אמנם תמיכה פרלמנטרית אך לא ממש הורגש בשטח, גם ברק חדריאן ותנועת יוזמה שהציג משב רוח רענן ורשימה של צעירים שביקשו להביא לעיר פוליטיקה אחרת. יד ביד שהיתה מזוהה עם יוצאי העדה הגרוזינית, גב לתושב שגם התמודדותה כרשימה היחידה במזוהה עם הציבור יוצאי אתיופיה לא הצליחה הפעם לאחד את כל יוצאי העדה סביבה ולזכות במושב אחד במועצה.

יורי זמושצ'ק שעד לפני עשור היה חבר מועצה ניסה את כוחו אך לא יכל מול כוחה של ביילין ואחרון הוא משה מזור שהאמין למרות התקציב הדל שעמד לרשותו שיצליח בעבודה פנים אל פנים להיכנס לראשונה למועצת העיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר