נתניהו עם ראשי הרשויות בדרום. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

נתניהו בדרום: "אם ההתקפות לא ייפסקו אנחנו נפסיק אותן"

הטילים שנורו לעבר ישראל הפרו את השקט היחסי ששרר באזור מזה כמה חודשים. צה"ל תקף שוב יעדי טרור ומנהרות התקפיות. הצמרת הבטחונית הגיעה הבוקר לאוגדת עזה ונפגשה עם ראשי רשויות

פורסם בתאריך: 17.10.18 17:49

     

הטילים ששוגרו לפנות בוקר לבאר שבע ולכיוון גוש דן הפרו את השקט ששרר בגזרה בחודשים האחרונים. בתקופה האחרונה הושמעה ביקורת קשה כלפי צמרת הממשלה על אזלת ידה אל מול טרור העפיפונים, אבל כעת, נראה שכבר אין מנוס מתגובה חריפה.

הבוקר הגיעה הצמרת הביטחונית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיור בעקבות המצב בגזרת הדרום. תחילת הביקור בהערכת מצב ביטחונית שהתקיימה באוגדת עזה בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל, מאיר בן שבת ר' השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

צמרת הביטחון בהתייעצות הבטחונית בלשכת מפקד אוגדת עזה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

״סיימתי עכשיו הערכת מצב עם ראשי צה"ל וצמרת הביטחון. ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע – בכל מקום. אני אמרתי בפתח ישיבת הממשלה השבוע שאם ההתקפות הללו לא ייפסקו – אנחנו נפסיק אותן" אמר ראש הממשלה והוסיף "אני רוצה לומר לכם היום – ישראל תפעל בעוצמה רבה״.

לאחר מכן סייר ראש הממשלה בחמ״ל אוגדת עזה שם פגש את תצפיתניות החמ״ל שזיהו הבוקר את חוליית השיגור שסוכלה ע״י צה״ל והביע הערכה לעבודת ופעילות החמ״ל באוגדה.

נתניהו עם התצפיתניות. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לפני שהמריא צפונה נפגש ראש הממשלה במועצה האזורית שדות נגב סמוך לנתיבות עם ראשי רשויות בעוטף עזה: תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב, אלון דוידי ראש עיריית שדרות, יאיר פרג׳ון ראש מועצת חוף אשקלון, אלון שוסטר ראש מועצת שער הנגב וגדי ירקוני ראש מועצת אשכול.

נתניהו באוגדת עזה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"מה שהיה מיוחד בפגישה הוא שישבנו על הדשא, כמו פעם, תחת צל עץ ובאווירה נינוחה ועניינית. אנחנו כראשי רשויות נתנו גיבוי לראש הממשלה לפעול באופן הענייני והמקצועי ביותר ואנחנו סומכים עליו על כל החלטה שתתקבל ועל כל דרך הפעילות" אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון לאחר הפגישה "אנחנו חושבים שעד היום הממשלה נוקטת באיפוק מסוים וגם ראש הממשלה אמר, שאכן היתה רמה מסוימת של איפוק וברור הוא שגם בזה יש חציית קווים אדומים. להבנתו, אכן היתה חציית קו אדום שממנה אי אפשר להיות שאנן לחלוטין. כראשי רשויות אנחנו צריכים להיערך בהתאם ונמשיך להיות מוכנים כי בצד השני, כנראה,לא מבינים שפה אחרת".


נתניהו וראשי הרשויות בדרום בפגישה על הדשא, כפי שפרסם כתב ידיעות מתן צורי בחשבון הפייסבוק שלו

גם ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן שאירח את הפגישה התייחס למצב: "אני מודה לראש הממשלה שהגיע אלינו היום ללא תכנון מוקדם. הגעתו של רוה"מ מוכיחה שוב לעם ישראל כולו כי יש על מי לסמוך" מסר עידאן והוסיף "רוה"מ שיתף אותנו בהערכת המצב. קיבלנו ממנו מסר חד וברור כי המצב הנוכחי לא יוכל להמשך ואנו סומכים עליו ועל הממשלה והצבא שיעשו את מה שצריך על מנת לסיים את המצב הבלתי נסבל של טרור מתמשך לאורך זמן"

בעקבות ירי הרקטות לעבר ישראל תקפו הבוקר מטוסי קרב של צה"ל למעלה מ-20 מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

תקיפות צה"ל הבוקר הרצועה. אילוסטרציה: דובר צה"ל

הותקפה מנהרת טרור התקפית של חמאס באזור חאן יונס שחצתה לשטח ישראל, ופיר עורפי של המנהרה. לדברי גורמים בצה"ל המנהרה הייתה במעקב תקופה ארוכה.

הופצצו גם מתחמים לחפירת מנהרות טרור התקפיות במחנה הפליטים זייתון ובחאן יונס ופיר מנהרת טרור ימית סמוך לחוף במרכזה הרצועה. עוד הותקפו מפעל לייצור רכיבים ולוחות בטון לבניית מנהרות וכן מפעל ייצור אמצעי לחימה אוויריים ברפיח ובתל אלהווא, מתחם צבאי של הכוח הימי בחאן יונס וכן יעדי טרור במספר מתחמים צבאיים ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

המנהרות שהושמדו הבוקר ברצועה. אילוסטרציה: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. ארגון הטרור מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל וכחות הביטחון, בכלל זאת מוביל ומאפשר טרור בחסות של הפרות סדר אלימות".

בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר