עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים
עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

אבי עייש: “אחרי שאבחר כולם יודו לי שלא הפסקתי לנסות”

אף שמדובר בפעם הרביעית, עו”ד אבי עייש מרגיש שהפעם זו הפעם שתביא אותו לכס ראש העירייה. בריאיון איתו מגלה עייש איך הוא מממן בכל פעם את הקמפיין שלו, מסביר שהוא מחזר אחרי אשקלון בגלל אהבתו אליה, ושהוא בטוח שהפעם התושבים לא יהמרו. “הם מבינים שאני הטוב ביותר”, הוא אומר

פורסם בתאריך: 12.10.18 10:07

     

עו"ד אבי עייש מתמודד שוב לראשות עיריית אשקלון. הוא יצא לדרך לפני 15 שנה ומאז אינו מוותר ומנסה שוב ושוב כבר בפעם הרביעית. עבור רבים השם "אבי עייש" כבר מזמן הפך לשם נרדף למערכת בחירות. כאשר יש מי שרואה בזה סוג של הלצה, עייש אינו מתרגש והופך אף ליותר נחוש להוכיח שצוחק מי שצוחק אחרון. “אני מעדיף להסתכל על זה כעל נחישות והתמדה”, הוא מסביר. “מי שמתיימר להיות מנהיג צריך שיהיו לו התכונות האלה. יצאתי לדרך לפני 15 שנה ועד שהווייז לא יכריז ‘הגעת ליעד’, אני ממשיך. לפעמים יש חישוב מסלול מחדש וזה בסדר, כי כשאני מסמן מטרה ומאמין בה אני הולך לכיוונה מבלי להתרגש מרעשי רקע. ווינר הוא לא מי שלא מפסיד אף פעם, אלא זה שלא מפסיק לנסות לעולם. אגב, גם ללינקולן היו מספר כישלונות לפני שנבחר, ויש עוד דוגמאות של ראשי ערים נוספים בארץ. גם שמעוני עצמו התמודד יותר מפעם אחת. למה לא לראות את זה כמשהו ערכי וחשוב? ההפך, העובדה שאני מתמודד מוכיחה שאני מגיע ממקום אמיתי. כמה אנשים היו כאן שהתמודדו ולאחר שלא נבחרו נעלמו, כי הם באו רק בשביל רזומה?! אני לא צריך רזומה, יש לי רזומה מפה ועד להודעה החדשה. אחרי שאני אבחר כולם יודו לי על כך שלא הפסקתי לנסות. תראו איזה מזל היה לנו שבגין לא הפסיק לנסות”.

מה גורם לך להתעקש כל כך?
“תושבי אשקלון הימרו על ראש העיר שלהם פעם אחר פעם, והתוצאה היא אכזבה. מהצרי היה כישלון, בני וקנין היה כישלון וגם שמעוני, ואנחנו רואים את התוצאות של הניהול הכושל שלהם יום-יום. ואני שואל: מה עוד צריך לקרות כדי שהתושבים יפסיקו להמר? אני אוהב את אשקלון והיא חשובה לי, אז אני מחזר אחריה. זה כמו שאתה מחזר אחרי אישה ומנסה שוב ושוב עד שהיא מבינה שאתה רציני ובאמת רוצה אותה”.

מבצע "הקש בדלת". אבי עייש עם תושבת בפתח ביתה

או עד שאתה מתחיל להיתפס כמטרידן.
“לא, כי אני עושה את זה באלגנטיות, סטייל ונחישות. הכול נעשה בצורה מקצועית וכזאת שאינה מטרידה, זה חיזור אמיתי של מי שבאמת אוהב את העיר ובטוח שהוא יכול לתרום לה יותר מכל אחד אחר מהמתמודדים. כשאתה יודע שיש לך את הכלים לעשות את זה ושתעשה את זה בצורה הטובה ביותר, אז אתה לא מוותר. אני יודע מה צריך לעשות כדי להוביל את אשקלון למקום טוב יותר. 15 שנה של אי-יציבות רק מהוות את הסיבה לכך שאני מתמודד שוב ושוב. הרי אילו היה קורה כאן משהו טוב, הייתי פורש כבר מזמן. לפעמים הולכים לחפש את המטבע רחוק מהפנס, כשבעצם כל מה שצריך נמצא ממש כאן. עכשיו אני מרגיש שיש התעשתות של התושבים, שמבינים שאני המועמד הטוב ביותר".

עו"ד אבי עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

"אני לא חייב לאף אחד שום דבר". עייש. צילום: דודו דפוס גוונים

זאת גם השקעה כספית די גדולה.
“קודם כול אני רוצה להזכיר לך ולאחרים שאני פרסומאי לשעבר, אז אני עוסק גם במה שאני יודע לעשות היטב. בעברי הייתי הקמפיינר של בני וקנין ואלי דיין וליוויתי גם מועמדים מערים אחרות. אני עושה בשקל אחד מה שאחרים מוציאים עליו 10 שקלים. אני עושה לעצמי קופירייטינג, גרפיקה וסרטים ולא מוציא על זה שקל.

"אני פרסומאי לשעבר". השלטים של עייש ברחבי העיר

"אני גם עורך דין, כך שאיני צריך לשלם לעורך דין שיוודא שאני עושה את הדברים נכון ולא נכשל בלשוני. על זה מוציאים מועמדים אחרים מאות אלפי שקלים, ואני חוסך אותם. יש לי צבא של 100% מתנדבים, אף אחד לא עושה פעילות בתשלום. לשאר הדברים יש אוסף של תרומות קטנות מחברים וזהו. בסופו של דבר הכסף הקטן מנצח את הכסף הגדול. לא לקחתי מיליונים מרבנים, קבלנים וטייקונים. לא נזקקתי לעזרתם, ולכן ביום שאחרי אני גם לא חייב שום דבר לאף אחד. אני המועמד הכי בלתי לחיץ שהיה לנו אי פעם”.

"אני מוכר ומפורסם כבר הרבה זמן". צילום: אלירם משה

יש לך תמיכה כלשהי מ'יש עתיד'?
“לא. יש לי רשימה מקומית עצמאית שאין לה שייכות לאף מפלגה כי אין צורך בכך ברמה המוניציפאלית. הרשימה שלנו בלתי מפלגתית, והחברים בה נמצאים על כל הקשת הפוליטית. לעת הזאת אבי עייש כאדם פרטי מצביע יש עתיד וזהו. הזיקה שלי ליש עתיד לא מעלה ולא מורידה. אנחנו רשימה שדואגת לעתידה של אשקלון, וזה מה שחשוב לכל החברים בה”.

אלי גולדשמידט אבי עייש בחירות

מתכננים את האסטרטגיה הבאה. ח"כ לשעבר אלי גולדשמידט ואבי עייש. צילום: יח"צ

“אין אחד שיכול להגיד מילה רעה”

אמנם ההתמודדות דורשת ממנו לא מעט זמן, מאמץ ועבודת שטח סיזיפית. אבל עייש לא נותן למרוץ הזה להשתלט על כל חייו. הוא עדיין מגיע למשרד הפרטי שלו, שקיים זה יותר מ-20 שנה ומתייצב בבתי המשפט. “יש לי משרד מהגדולים באזור, עם צוות מקצועי ומיומן ומכונה משומנת היטב, כך שהכל ממשיך להתנהל כרגיל וריצה לראשות לא פוגעת לי בפרנסה”, הוא אומר, “אני עצמי, כמובן, גם ממשיך לעבוד ומופיע בבתי משפט. מה שאני מספיק לעשות בשעה אחת עורכי דין אחרים לא מספיקים גם ב-10 שעות. ברוך השם הממונה על הפרנסה נמצא אי שם במרומים, והכול, בסופו של דבר, בידי שמיים”.

"צבא של 100% מתנדבים". מטה הבחירות של אבי עייש

הפרסום בעקבות הבחירות מביא לקוחות?
“אני מוכר ומפורסם כבר הרבה מאוד זמן, לא רק בעקבות הקמפיין הנוכחי. זה לא בהכרח מקדם את העסק הפרטי שלי. אפילו יכול להיות שההפך, ומי שרוצה להביא לי תיק יעדיף שלא לעשות זאת דווקא עכשיו מתוך מחשבה שאני עסוק בבחירות. פרסום יכול להיות גם שלילי, אז צריך להיזהר בעניין הזה. במקרה שלי אני לא דואג, כי סך הכול הפרסום שלי הוא חיובי. אין אחד שיכול להגיד מילה רעה על אבי עייש, כולם מייחסים לי יושרה והגינות. אני אוהב את איך שאני נראה מנקודת המבט של הצופה בפרסום. חשוב לי לשמור על השם שלי ולהישאר אבי עייש המוכר והטוב”.

בין המרוץ לראשות העיר והעבודה במשרד עייש גם שומר באדיקות על אי של שפיות ולא מוותר על העיסוקים שהיוו בעבר את מקור פרנסתו והיום הם תחביביו. “מגיל צעיר עסקתי באמנות, גרפיקה ונגינה וגם התפרנסתי מזה. לאחר מכן הלכתי לכיוונים אחרים, אבל הדברים הללו מעולם לא ויתרתי. בכל יום שלישי אני נפגש עם החברים הוותיקים מהלהקות של פעם בחומוס איינשטיין בשכונת גבעת ציון. שם אנחנו מנגנים ושרים ביחד שירים נוסטלגיים של פעם. אני מנגן על גיטרות בס וחשמלית. גם בציור אני עוסק ומשרבט מדי פעם. וגם את הגרפיקה לא זנחתי, וכמו שאמרתי אני נוגע בה מסגרת הקמפיין שלי יום-יום”.

אבי עייש מצייר. תמונה מהאלבום המשפחתי

אילו עוד דברים אתה אוהב לעשות?
“אני עוסק בלימוד מחשבת ישראל, פילוסופיה יהודית, רמב”ם וקבלה. בכל מוצאי שבת אנחנו נפגשים בחוג לפילוסופיה של דוד גולן בספרייה העירונית, וזה עושה מסאז’ לשכל. אני לא מוותר על הדברים הללו, הם מחיים את הנפש שלי”.

איך מוצאים זמן לכל זה?
“אני מנהל את הזמן שלי כמו שצריך ומוצא זמן להכול. ביחס לאחרים אני לא חובב שינה, ותמיד אומר שאחרי 120 יהיה לנו מספיק זמן להעביר בשינה. אני ממקד את תשומת הלב שלי להווה ולכל דקה שבה אני חי. זה טוב שיש מטרות ויעדים, אבל בסופו של דבר הדרך אליהם היא מהות החיים שלנו.

הרב אביטן, עייש וסולימני בפתיחת המטה

"הדרך הזאת היא התכלית של החיים עצמם, והמטרות הן רק כיווני נסיעה. אנשים לפעמים לא שמים לב שהחיים הם כל אותם תהליכים בדרך לדברים שחלמת עליהם, והכול בורח להם בין באצבעות. אם אתה מתרכז בתהליך ומבין שזו למעשה התכלית, אז אתה חי. מי שמפנים את זה הופך להיות בן אדם מאושר ולא מתרסק בכל פעם שהוא לא מגיע למקום אליו הוא מכוון”.

“ריקי שי מייצגת את הכוח הנשי באשקלון”

לאחרונה איחד עייש כוחות עם ריקי שי, שהתמודדה גם היא לראשות עיריית אשקלון, פרשה מהמרוץ והפכה להיות מספר 2 ברשימתו של עייש. “עבורי היא מייצגת את הכוח הנשי באשקלון ואני מייחס למעמד האישה מקום מאוד חשוב. חיזרתי אחריה כדי לשכנע אותה לשתף פעולה. בנסיבות שנוצרו היא התרצתה ויצרנו חיבור טוב. אנחנו רואים עין בעין את הדברים ואת עתידה של אשקלון ויכולים להוביל יחד מהלכים לעיר נקייה משחיתות שלטונית, בעל שקיפות אבסולוטית ושוויון הזדמנויות מוחלט”.

אבי עייש וריקי שי

"ריקי מייצגת את הכוח הנשי". עם ריקי שי

  • היו ניסיונות להתחבר גם למועמדים אחרים?
    “שוחחתי עם איתי ומשה וכולנו מיודדים. מבחינתי הם לגמרי נמצאים באגף של כוחות האור. היו בינינו הידברויות, אבל הם נשארו בשלהם והחליטו להמשיך עם המרוץ עד הסוף. הסקרים מלמדים שהסיכויים שלי גדולים. אנחנו מתקרבים לישורת האחרונה, ובה נמצאים שמעוני, גלאם ואנוכי, לצעירים אין סיכוי. אני עדיין קורא להם לאחד כוחות כי הם למעשה לא הפנימו שבהתמודדות הזאת הם בעצם משרתים את האינטרס של שמעוני”.

רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כלומר?
“אנחנו חייבים להקים ביחד גורם שלישי לשמעוני וגלאם, שיצור אלטרנטיבה ראויה ולא יפזר את הקולות של הבוחרים. שמעוני וגלאם, ביחד ולחוד, הם השלטון הישן. הם אחראיים לכל המחדלים, הגירעונות ולכישלון בתחום החינוך ובכל התחומים למעשה. את השלטון הישן הזה צריך להחליף ולהוקיע, ונצליח לעשות זאת אם נאחד כוחות. כרגע הם מפלגים את כוחות האור, ואנחנו הרי באנו חושך לגרש. אני מקווה שגם הציבור יבין זאת ולא ייתן להם את הפתק, כי אז הם מצביעים, למעשה, עבור שמעוני”.

איתמר שמעוני ותומר גלאם. צילום: דוד לוי

"חייבים להרים גורם שלישי לשמעוני וגלאם". איתמר שמעוני ותומר גלאם

מה לדעתך יקרה אם יהיה סיבוב שני?
“אם אני מגיע לסיבוב שני מול שמעוני, אני לוקח. כל ההתנגדות לשמעוני תבוא לידי ביטוי בסיבוב השני, הרי 76 אחוזים אמרו שהם לא יצביעו בעד מועמד שיש נגדו כתב אישום. מעבר לזה שחשוב לציין נקודה קריטית, מי שמתמודד הוא לא שמעוני, אלא פלוני-אלמוני כלשהו מבאר שבע, שהוא מספר 2 שלו.

עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני

"פלוני כלשהו מבאר שבע". עו"ד אייל אביטל ואיתמר שמעוני

שמעוני לא הולך להיות ראש בחודשים לאחר הבחירות, הוא אומנם מנסה להקל בזה ראש, אבל זו עובדה. ובנוסף, מי אמר שהמשפט שלו יסתיים כמו שהוא צופה שהוא יסתיים?! אני אומר ‘הלוואי’ בשבילו, אבל יש כאן סימן שאלה גדול. אז כנראה שיהיה סיבוב שני שבו פלוני-אלמוני יעמוד מול תומר גלאם או אבי עייש. גלאם מנהל תעמולה אסורה על חשבון הקופה הציבורית, שלטי חוצות ואירועים גדולים, שלדעתי אסור בכלל שיתקיימו בזמן של בחירות. הוא מנסה להשיג יתרון, אבל זה לא יעזור לו כי אני הולך לנצח אותו. שהציבור באשקלון יעשה טבלה ויבדוק את הפרמטרים שמבדילים בין עייש לגלאם. מצביע רציונלי, שלא כפוף לרבנים או קבלנים, מוכרח לבחור באבי עייש. אני סומך על התושבים ומקווה שיהיה אחוז גבוה של מצביעים רציונליים, ובמצב כזה, בעזרת השם, אני ראש העירייה הבא של אשקלון”.

למה אתה מכוון רק לראשות ולא מנסה להשקיע במועצה?
“אני ארענן את זיכרונם של התושבים הצעירים יותר, הייתי בעבר חבר מועצה עם שני מנדטים וראש אופוזיציה בכהונה של מהצרי וחבר בוועדות חשובות ומרכזיות במועצת העיר. לחברי מועצה היום אין כוח, לכל היותר הם נמצאים במעמד של יועצים. חברי מועצה לא מקבלים שכר ולא מתוגמלים על ישיבות. חבר מועצה לא יכול לקיים את תפקידו ולהשפיע, כי המחוקק נותן סמכות אבסולוטית רק לראש העיריה. חברי מועצה באופוזיציה רק נובחים, ובקואליציה הם כפופים למדיניות של ראש עיר.

ישיבת מועצת העיר אשקלון

"אין לחברי המועצה כח". ישיבת המועצה

לטעמי, מדובר בתפקיד חסר שיניים וחסר משמעות. פניתי בעבר לגורמים מסוימים כדי לשנות את החוק בעניין הזה ולתת לחברי המועצה כוח, אבל זה לא צלח עד כה. השאיפה שלי היא להיות ראש עירייה שמוביל מדיניות, ולכן לא התמקדתי במערכות האחרות. היום, לאור העובדה שאני חפץ בכך שריקי שי תקבל תפקיד ביצועי בעירייה והיא מספר 2 שלי, אז אני קורא לתושבים לתת לנו מספיק מנדטים כדי שהיא תהיה סמוכה לשולחני במועצה העיר”.

היית ממליץ לבן שלך להיכנס לפוליטיקה?
“אני ממליץ לבן שלי לעשות כל דבר שבו הוא יכול לטובת אחרים, אם זה באמצעות פוליטיקה או עמותה או כל דבר שהוא ימצא לנכון. מבחינתי פוליטיקה היא אמצעי לעשות טוב, סתם הפכו את זה לאיזו מילה גסה ורעה. ככל שילדיי יממשו את החינוך שאני נתתי להם, יעזרו לסביבה ויעשו טוב לאחרים, שיעשו את זה בכל פלטפורמה אשר הם יבחרו בה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר