בניין רשות המיסים באשקלון. צילום: אלירם משה

רשות המיסים: 61 עסקים נבדקו באזור. 16% לא רשמו הכנסות כדין

הפקחים פשטו על עשרות עסקים. התירוצים היו יצירתיים. במרפאת שיניים באשדוד בכלל התרחשה דרמה שהסתיימה בתלונה במשטרה ובפינוי לבית החולים. רשות המסים: "המטרה היא להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים"

פורסם בתאריך: 21.8.18 10:47

     

פקחי יחידת הביקורת של רשות המיסים חזרו אתמול לאשקלון וערכו מבצע בעשרות עסקים. באחד המקרים הגיעו למכון לקוסמטיקה. הפקחים תצפתו על המקום והבחינו בלקוחה שמשלמת שקלים 110 שקלים בתום הטיפול שקיבלה. הכסף במקום להיכנס לקופה נכנס היישר לארנקה של הקוסמטיקאית ומבלי שההכנסה נרשמה בספרי העסק.

צילום: אורי צימר

בנוסף מצאו במכון 1,850 שקלים שלא נרשמו גם בהם בספרי בית העסק. לקוסמטיקאית היה תירוץ יצירתי ""פנקס הקבלות ויומן ההזמנות נמצאים אצלי בבית. מתוך 1850 השקלים שמצאתם, קיבלתי 1,000 ₪ מהבן שלי ו-850 ₪ מלקוחות שלא רשמתי כי פנקס הקבלות לא אצלי".

מבחינת רשות המיסים כל הכנסה שאינה נרשמת בספרי העסק היא העלמת מס.

במקרה אחר, הגיעו הפקחים לדוכן אוכל וביצעו הזמנת אוכל בסך 88 שקלים שלא נרשמו בספר בית העסק. כשהפקחים הזדהו והחלו לבדוק את הקופה מצאו עוד 125 שקלים עודפים בקופה. בעל הדוכן היצירתי אמר למבקרים: "בגלל הלחץ רשמתי בקופה בטעות 8 במקום 88 ולגבי העודף שהיה בקופה, התבלבלתי ולא רשמתי."

מה מתרחש בקופה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

זה רק חלק מהעלמות המס שהצליחו פקחי רשות המיסים לגלות אתמול באשקלון. בפעילות נוספת במסעדה באשדוד גילו הפקחים מעטפות כסף. באחת 3,300 שלים במזומן ובהמחאות ובשנייה 200 שקלים. "לגבי המעטפה הראשונה אני צריך לבדוק מה זה מול מנהלת המכירות. לגבי המעטפה השנייה, האשראי לא עבר אז לא הוצאתי קבלה כי לא יכולתי לסגור את האירוע והלקוח טס לחו"ל ואמר לי לשמור על הכסף עד שיחזור מחו"ל". בהמשך הבדיקה באותה מסעדה נמצאו המחאות בסך 101,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. בקלסר ההזמנות נמצאו הזמנות שהתקבלו בסך 14,000 ₪ שאף הם לא תועדו בספרי העסק. מנהל המסעדה שוב העביר את האחריות למנהלת המכירות וטען: " אני צריך לבדוק עם מנהלת המכירות שכרגע לא עונה לטלפון".

ראש קטן. אילוסטרציה

אבל אי אפשר להתעלם מהדרמה שהתחוללה במהלך ביקורת במרפאת שיניים באשדוד. לקוחה שנצפתה יוצאת מהמרפאה נשאלה על ידי המבקרים מה הסכום ששילמה והשיבה כי שילמה 900 שקלים במזומן. במקביל, נראתה רופאת השיניים כשהיא מכניסה את הכסף שקיבלה לתוך תיק. כאשר המבקרים הציגו את עצמם, פרצה הרופאה בצעקות וסירבה להראות את תוכן התיק למבקרים ואף תקפה אותם בדחיפות חזקות, כדי שיצאו מן המרפאה. המבקרים קראו לשוטר ולצוות החקירות שהיו סמוך למקום האירוע. הרופאה החלה לטעון שהיא "לא מרגישה טוב ועומדת לחטוף אירוע מוחי" וביקשה להזמין למקום אמבולנס.

צוות מד"א הגיע למרפאה ופינה אותה לחדר המיון בבית החולים אסותא. צוות המבקרים הגיש תלונה במשטרה כנגד רופאת השיניים בגין האלימות שהפעילה כלפיהם והתיק הועבר להמשך טיפול.

אילוסטרציה: אלירם משה

מבצע הביקורת של מס הכנסה נערך ב-61 בתי עסק בבתי עסק בערים אשקלון, אשדוד, קרית-גת וקרית-מלאכי. ב- 16% מבתי העסק שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה אשקלון, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

"פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים" נמסר היום מרשות המיסים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר