אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

מצטיינים אבל פחות: ירידה במספר בתי הספר המצטיינים

רשימת בתי הספר המצטיינים בישראל חושפת ירידה משמעותית בהישגי בתי הספר האשקלוניים. בשנה שעברה שמונה בתי ספר והשנה רק חמישה. מי שיפסידו מאי ההצטיינות אלו הם המורים שמלמדים באותם מוסדות

פורסם בתאריך: 16.8.18 15:59

     

בעיריית אשקלון דואגים ליידע את התושבים באמצעות שלטי חוצות בהישגים בשלל תחומים, כמו גם בתחום החינוך. ייתכן שגם לנתונים שפרסם משרד החינוך אתמול יראו בעירייה כהצלחה. אבל אנחנו שואפים תמיד להתקדם והמשך לעלות ולכל הפחות לשמור על הישג קודם.

משרד החינוך פרסם אמש את רשימת 292 בתי הספר המצטיינים בישראל לשנת הלימודים תשע"ח. ההצטיינות היא התחום הערכי, החברתי והלימודי. המדד גם מצפה מבתי הספר שיחוללו שיפור משמעותי בהשוואה לאשתקד ולא ינוחו על זרי דפנה.

חמישה בתי ספר מאשקלון זכו להיכנס לרשימה המכובדת שגם העניקה ציון לכל מוסד: 1 הגבוה ביותר ו-4 הנמוך ביותר. בית הספר לבנות 'אור חיה' המופעל על ידי ארגון חב"ד זכה בדירוג הגבוה 1,  אורט הנרי רונסון ומקיף עירוני ד' זכו בדירוג 3 ובית הספר לאומניות ואולפנת צביה זכו בדירוג 4.

מקיף ד'. צילום: אלירם משה

הישג מרשים? לפני שנתלים ברחבי העיר שלטי חוצות המציינים את ההישג בתקופה רגישה מעין זו, תרשו לנו לקלקל את החגיגה.

אם נשווה את התוצאות השנה לעומת אשתקד נגלה כי מדובר בירידה שאינה מוסיפה כבוד לעיר ולקברניטיה. גם השוואה בין התוצאות של אשקלון ביחס לערים אחרות בדרום, מגלה עד כמה המצב לא מרנין.

קמפיין החינוך העירוני

שלטים והישגים. קמפיין החינוך העירוני האחרון

בשנה שעברה זכו 8 בתי ספר מאשקלון להיכלל ברשימה בתי הספר המצטיינים בישראל והשנה ירידה של כמעט 40%.

בשנה שעברה ישיבת צביה הובילה בגאווה את בתי הספר האשקלונים עם הדירוג 1 שנחשב הגבוה ביותר. השנה הישיבה נדחקה מהרשימה והיא כלל אינה מופיעה בה. גם מקיף א' ואורט אפרידר נעדרו ממנה.

השנה ישיבת צביה לא הרשימה. שר החינוך ותומר גלאם בסיור בישיבת צביה. צילום: אייל אסרף.

בתי הספר היחידים שהצליחו לשרוד הם כאמור 'אור חיה', אולפנת צביה, אומנויות, מקיף ד' ואורט הנרי רונסון.

אם נשווה את ההישג האשקלוני לערים אחרות בדרום נגלה כי בתי ספר בנתיבות ואופקים, ערי פיתוח, שכל אחת שווה בגודלה לשתי שכונות באשקלון הצליחו להתברג לרשימה המכובדת כששלושה בתי ספר מכל עיר הוכתרו כבתי ספר מצטיינים.

אשדוד, שכנתנו מצפון, שאמנם גדולה מאשקלון אך לא מכפילה אותה הצליחו 10 בתי ספר לזכות בתואר המכובד של בתי ספר מצטיינים.

רק ארבעה. בתי הספר מצטיינים של אשקלון

המורים המלמדים ב'אור חיה' צפויים לקבל מענק חד פעמי בסך 8,326 שקלים (יחסי לאחוז המשרה של כל מורה). מורים המלמדים בבתי הספר אורט הנרי רונסון ומקיף עירוני ד' צפויים לקבל בחודשיים הקרובים מענק חד פעמי בסך 4,163 (יחסי לאחוז המשרה) והמורים המלמדים באולפנת צביה ובבית ספר אומנויות יקבלו מענק יחסי לאחוז משרת העבודה, בגובה של 3,122 שקלים. הסכום הכולל יועבר בימים הקרובים לעירייה והיא זו שתעביר את המענקים למורים.

בימים אלה שוקדים בעירייה על פתיחה של שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה בעוד כשבועיים. בשנה זו יפתח בית ספר חדש בשכונת אגמים וזו ההזדמנות לאחל הצלחה לכלל בתי הספר ולקוות שבעוד שנה בדיוק, נוכל לדווח כאן על חזרתם של בתי הספר האשקלונים לככב ברשימת המכובדת לפחות כמו אשתקד.

מעיריית אשקלון נמסר: "בניגוד לתמונה שאתם מנסים לתאר, בתמונה החינוכית, שפרסם משרד החינוך לפני פחות מחודש, ניתן לראות זינוק משמעותי במדדים שונים בתחום החינוך בעיר, בהם אחוזי הזכאות לבגרות שנמצאים הרבה מעל הממוצע הארצי, שיעור המצטיינים מתוך הזכאים לבגרות, שיעור הניגשים לחמש יחידות לימוד במקצועות האנגלית והמתמטיקה, אחוז הזכאים לתעודת בגרות חברתית ועוד. לצד זה, תלמידינו מביאים כבוד רב לעיר גם בתחום החינוך הבלתי פורמאלי וקוטפים את המקומות הראשונים בתחרויות שונות בארץ ובעולם. עיריית אשקלון תמשיך לעודד את התלמידים, המורים והצוותים המקצועיים, לקדם אותם ולהתגאות בהישגים שלהם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר