אייל חסאן. צילום: פבל
אייל חסאן. צילום: פבל

אייל חסאן בוועידת החינוך: "התערבות בוטה ושיימינג – אסורים"

מנהל בית הספר שגם משמש יו"ר הסתדרות המורים נשא בגאון נאום שהבהיר למשתתפי הכנס כי המורים ילחמו על מעמדם ולא יתנו לתופעות של שיימינג להלך עליהם אימים. לאחר מכן התקיים פאנל מרתק בנושא. צפו

פורסם בתאריך: 12.8.18 21:57

     

בין כל הדוברים המכובדים שנאמו היום הוועידת ערי ישראל לחינוך שנערכה לראשונה באשקלון נשא דברים גם יו"ר הסתדרות המורים באשקלון שהוא גם מנהל בית הספר בית יחזקאל בשכונת אפרידר, אייל חסאן.

חסאן דמות בולטת בנוף מנהלי בתי הספר באשקלון ובמחוז הדרום. בנאום שאותו נשא הבוקר כפתיח לפאנל שעסק במעורבות הורית בנעשה בבית הספר היה חסאן החלטי וחד משמעי. "החינוך הוא המפתח לעתיד. במערכת החינוך הישראלית צעירים נפלאים בעלי כישורים, ולא מעט עובדי ועובדות הוראה המוכנים להתמסר לשליחותם החינוכית. אני שמח שרשת שוקן וארגוני המורים נרתמו לכנס חשוב זה. בכנס מופיעים נציגי תקשורת לצד מחנכים ומנהלים, הורים, אנשי הרשות ועוד" אמר חסאן.

אייל חסאן הוועידת החינוך. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

"מכובדיי כולם, מערכת החינוך שלנו מצמיחה זוכי "נובל" וסטארטפיסטים מצליחים, טייסים נהדרים וסופרים דגולים, רופאים בעל שם עולמי ואנשי תוכנה וסייבר מהטובים בעולם ועוד מצוינים רבים אחרים. כולם מזכירים כי אנשי החינוך היוו בפניהם מודל והשראה שהלכו עמם לכל מקום.

"ג'ון דיואי כתב: 'החינוך איננו בבחינת הכנה לחיים, אלא החיים עצמם'. ולכן, המורים והמורות, הגננות, המנהלים, הסגנים והמפקחים הם שרי מאות והאלפים של עתידה של מדינתנו.

"לא קל להיות עובד הוראה בישראל – עליו להיות מעט אמא ומעט אבא, עליו לדעת מתי להעיר ומתי לעבור לסדר היום, עליו לחנך, להתמקצע ולגלות מחוזות חדשים וכל זאת בתנאים לא קלים והתמודדות עם מעמד הולך ונשחק.

"עובד ההוראה כיום ניצב בעידן של מהפכת מידע ולמידה משמעותית, כאשר מצד אחד הוא נדרש למצוינות ומצד שני ההורים (לעיתים) והחברה לא נותנים בו אמון.

מנור בכנס. צילום: פבל

בעלי תפקידים ובכירים. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"הסתדרות המורים החדשה בראשות יפה בן דויד, שכבוד הוא לי להיות אחד מראשיה שבה וקובעת כי מעמדם של עובדי ועובדות ההוראה בישראל קורא לשינוי גדול, לכן אנו מעלים על נס סיפורי הצלחה רבים של גננות, מחנכים ומנהלים, לכן הופענו ונופיע בכל במה ובימה שתדבר על חינוך איכותי, לכן נשאף לשפר את תנאי העבודה, מעמדן ושכרם של עובדי ההוראה והכי חשוב נדאג לשמור עליהם מכל פגיעה.

"בעת האחרונה השיח הנפוץ הנו ש"התלמיד במרכז" ואנו מבקשים לומר שגם עובדי ההוראה חייבים להיות במרכז.

"משרד החינוך חייב לייצר 'איזונים' בין זכויות התלמיד ובין חובותיו, בין זכויות התלמיד לזכויות עובדי ההוראה, בין צרכי הפרט לצרכי המדינה. מדינת ישראל חייבת להבין כי עובד הוראה מוערך ומתוגמל המהווה השראה לתלמידיו, זו הדרך לחברת מופת.

"אנו מאמינים שמעורבות הורים הנה פעולה ראויה ומבורכת ואולם, בעת האחרונה ההורים רואים בעובדי ההוראה 'נותני שירות' ולכן לא מעט הורים מבקרים אותם באופן לא הוגן, במקרה הטוב או פוגעים בשמם הטוב באמצעות 'שיימינג' מכוער במקרה הרע.

חסאן וחוטובלי פנחס בפאנל. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

"יפה בן דויד וראשי הסתדרות המורים לא יעמדו מנגד. היום אני קורא לכם להבין כי ביקורת לגיטימית מקובלת, התערבות בוטה ושיימינג אסורים, הדברות מכבדת ושיתופי פעולה בתחומים חברתיים וייחודיים מוצדקים ולעומתם ניסיון לקבוע מי או מה ילמד, ומי ינהל ואיפה הנם חציית קו אדום.

"בבית ספרי היחסים בין חברי הוועד לצוות ההוראה נפלאים והם מביעים כבוד ואמון זה לזה. יותר מזה, הוועד כשצריך קורא להורים לסדר אם כבודם של המורים נפגע. גם ברמה העירונית יו"רית פורום ההורים סופי שנמצאת איתנו מקפידה על דיאלוג מכבד בין השותפים. זו הדרך, זו הפורמולה המנצחת: כבוד, אמון, הידברות!

"ולסיום, חברים יקרים, מורה טוב הוא כמו נר. הוא משתמש בעוצמתו כדי להאיר את הדרך לאחרים. לכן חברים יקרים בואו נשמור על עובדי ההוראה".

הדברים של חסאן זכו למחיאות כפיים מכל משתתפי הכנס. מיד לאחר מכן התקיים הפאנל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר