ועידת ערי ישראל לחינוך נפתחה

בוועידה דנים על תקצוב מוסדות החיוך, על הצבת מצלמות אבטחה בגנים, על חינוך למצויינות וערכים ועוד... מאות מאנשי החינוך דנים על עתידו של התחום שיעצב את דמותם של הדורות הבאים בעיר ובמדינה. הצטרפו לשידור החי

פורסם בתאריך: 12.8.18 10:30

     

ועידת החינוך נפתחה לפני שעה קלה במרכז הקונגרסים שבמכללת אשקלון. מאות משתתפים העוסקים בתחום החינוך הגיעו כדי לשמוע, ללמוד, ולדון בעתידה של מערכת החיוך בישראל בכלל ובאשקלון בפרט.

מועד הועידה  נקבע מראש אך בסוף השבוע שעבר ריחפה עננה על שאלת קיומו בעת ההסלמה הביטחונית מול הפלסטינים ברצועת עזה.

אלמוג בוקר מנחה הוועידה

אלמוג בוקר מנחה הוועידה. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

בין נושאי הדברים היו ראש העירייה בפועל, תומר גלאם ומנכ"ל מפעל הפיס, עמרי לוטן, שכבר עשרות שנים משקיע כסף רב בהקמת מבני מוסדות חינוך ובטיפוח החינוך.

את הוועידה מנחה העיתונאי, כתב חדשות 10 בדרום, אלמוג בוקר שפתח את הוועידה. ראשון הנואמים היה העיתונאי ועורך 'כאן דרום', עו"ד דודי לוי שסיפר על התרגשותו מפתיחת הוועידה הראשונה שתתארח בעוד ערים נוספות בשבועות הקרובים. "כל עיר עומדת בפני אתגרים משלה בתחומי החינוך שאיתם היא מתמודדת באופן יומיומי. עם זאת ישנן נושאים חוצי רשויות ומכאן חשובה הלמידה ההדדית" אמר לוי והוסיף את ההיבט המקומי שעליו תידון הוועידה "באשקלון בחרנו לעסוק בנושאי תרומתה של מועצת הנוער , מוערבות וועדי ההורים בבתי הספר ולבסוף כאמור השפעת המצב הביטחוני על תלמידי העיר".

דודי לוי. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

עורך 'כאן דרום' שמארח את הוועידה. עו"ד דודי לוי. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

ראש העירייה בפועל גם נשא דברים. "לכבוד הוא לנו לאחר את ועידת החינוך של ערי ישראל. ועידה חשובה ומשמעותית שבאה ואומרת החינוך מעל הכל. החינוך מתחיל בגיל הרך. אם נשקיע נכוון ונגדל את הילדים בעודם רכים מתוך אהבה, נחנך אותם לערכים ולא רק למצויינות כך גם נביא אותם להישגים במהלך חייהם" אמר גלאם והזכיר את המקום ממנו הוא בא "כאדם ממשפחה גדולה וללא אמצעים. אני שואף כל יום כשאני קם בבוקר שלכל ילד תהיה נקודת פתיחה שווה. שכל אחד יקבל את הכלים הראויים להצלחה וזאת ללא קשר לבית ממנו הוא הגיע. יודע כמה חשוד שכל אחד יקבל את הכלים להצלחה".

תומר גלאם. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

תומר גלאם. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

גלאם התגאה בנתון שפורסם רק לאחרונה על אחוז הזכאות לבגרות באשקלון שעלה השנה ל83%. "אני גאה בנוער שבפעם השנייה ברציפות מציב את אשקלון במקום הראשון בהתנדבות חברתית. הנוער שלנו נמצא בכל מקום. שיפוץ בתי של קשישים ערירים חלוקת מצרכים למשפחות מעוטות יכולת, לוקח חלק פעיל ומשמעותי במבצעי נקיון ושותף לפעילויות נוספות למען הקהילה.

כעת מתקיימים פאנלים המתמקדים כל אחד בנושא מעניין אחר ובהשתתפות בעלי מקצוע בכירים העוסקים בתחום.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד אמרה שהסתדרות המורים בחרה לקחת חלק בוועידה כחלק מאסטרטגיה של להיות בכל קצוות המדינה. "אני פוגשת את עובדות ועובדי ההוראה ומסתכלת להם בעיניים, להרגיש ולשמוע מה בליבותיהם, הדרך להבינם היא דרך הרגלים, וזו הסיבה שאני כבר שנה פוגשת אלפים מהם" אמרה בן דוד והתייחסה גם לנושא שבוער לאחרונה דווקא מצד ההורים. "נושא כאוב שטיפלנו בהם הוא הצבת מצלמות בגנים – הצבת המצלמות היא פלסטר ולא פיתרון לבעיה" הכריזה בן דוד "אני מתנגדת להצבת מצלמות בגנים המפוקחים. נלחם על כך בכל הכוח".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר