בוסקילה ושמעוני

השר כץ לשמעוני: "הליכוד איתך"; בוסקילה: "הליכוד לא איתך, איתמר"

אירוע השקת קמפיין הבחירות של שמעוני טלטל את סניף הליכוד המקומי. מצד אחד שר בכיר שטוען ששרי הליכוד וראש הממשלה תומכים בשמעוני לראשות העיר ומצד שני מישל בוסקילה כבר מנהל קמפיין כמעמד מטעם מפלגת השלטון

פורסם בתאריך: 10.8.18 17:39

     

ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני הפיק אירוע ענקי כמו שרק הוא יודע. יותר מ-1,500 איש המתינו לכניסתו באולמי טליה ביום ראשון השבוע. וכשהוא נכנס, זה פרץ מהם החוצה, הם חיבקו אותו ונישקו אותו בהערצה רבה. שמעוני נכנס לאולם כשלצדו שר התחבורה ישראל כץ וח”כ יואב קיש וכמה מאבטחים. השלושה התקשו לצעוד למקומם בשל הדוחק הרב והצפיפות של מעריצי שמעוני שביקשו להתקרב ולגעת במועמד שלהם, תוך קריאות קצובות “איתמר, איתמר, איתמר”.

לגעת בו. איתמר שמעוני מתקבל על ידי אלפי התומכים

את הנאומים בערב זה פתח השר כץ שאמר בצורה חד משמעית לשמעוני, “אני מבטיח שלך שכל הליכוד וכל שרי הליכוד וראש הממשלה וכולם יבואו ויתמכו בך להיות ראש העיר הזאת. ואני אומר לך כאן היום, הליכוד תומך בך והליכוד יתמוך בך. ואני אומר לכם”, פנה כץ לקהל, “אתם האנשים, אנשי אשקלון, האנשים שמחזיקים את מדינת ישראל ועושים את העבודה ומאפשרים לנו להיות חזקים. איתמר, אני יודע שאתה עובד מסלול קשה ואני יודע שאתה תצא ממנו מחוזק, וכל הקהל כאן נותן בך אמון ורוצה לראות אותך מצעיד את העיר אשקלון קדימה”. כץ לא פספס הזדמנות לעקוץ את ראש העירייה בפועל כשרמז כי יש מי שגונב קרדיטים על התכניות של איתמר שמעוני.

שרי הליכוד וראש הממשלה תומכים בך. שר התחבורה, ישראל כץ באירוע השקת הקמפיין

גם ח”כ יואב קיש, יו”ר ועדת הפנים של הכנסת, נאם וסיפר כיצד בצוק איתן הוא חלף מעל אשקלון כטייס וראה את כיפת הברזל מיירטת רקטה שנורתה מהרצועה ואז הוא פנה לשמעוני ואמר לו: “איתמר, אתה היית ראש העיר של אשקלון בתקופת צוק איתן. איתמר, אתה כיפת הברזל של אשקלון. אני איתך, כולנו איתך, אוהבים אותך”.

אתה כיפת הברזל של אשקלון. יואב קיש מהלל את שמעוני

 

אחריו עלה שמעוני בעצמו לנאום לקול הג’ינגל הקליט שלו: “שמעוני, ראש העיר שלי”. את הדברים שלו הוא פתח במילים: “הצבעתם ברגליים והגעתם לכאן לומר, ‘אנחנו כאן’, אני אוהב אתכם מאוד”, הוא אמר לקול התשואות הקצובות. “הייתה לי התלבטות אם להתמודד שוב לראשות העיר. היו שלושה מישורים שבדקתי: המישור המשפטי, המישור הציבורי והמשפחה שלי בבית. אני רוצה לומר לכם משהו על המישור המשפטי: אני שומע כל מיני ‘רעשים’ ו’קשקשת ברשת’ שאומרים שאם שמעוני ייבחר – אז יהיה מספר 2. אז אני רוצה לומר היום חד משמעית: אנחנו בעזרת ה’ ננצח את הבחירות, אנחנו ננצח את המשפט, אני אנצח, ואני אוביל את העיר. כדאי לזכור את העניין החשוב הזה: הוועדה השעתה אותי עד הבחירות ולא יותר”.

תומכי שמעוני ממלאים את האולם

בשלב הזה התייחס שמעוני גם למשפחתו ואמר: “רעייתי האהובה רויטל, מגיע לך. אשת חיל. כל מילות השבח שאומר לך מעל במה זו מתגמדות ומתבטלות נוכח העוצמות שלך, הרגישות שלך, היופי הפנימי שלך, החוזקות שבך והיכולות שלך להיות אבן היסוד ועמוד התווך של ביתנו, של ילדינו, של משפחתנו ושלי. את התקווה, את הכוחות שלי. ואני אומר לך כאן, רויטל, אני אוהב אותך מאוד. הוריי היקרים, אימי היקרה שנמצאת פה, תודה לך מכל הלב על התמיכה, על החיבוק, על האמונה ועל תפילותייך לבורא עולם. תבורכי משמיים, ואני מבטיח לך: ימים יפים באים אלינו. לאבי היקר, שנבצר ממנו להגיע הנה, מאושפז בבית החולים, אני מאחל לו החלמה מהירה, אני אוהב אותו מאוד. שבורא עולם יברך אותו וישמור עליו”.

משפחת שמעוני בהרכב כמעט מלא. האבא נאלץ לשהות בבית החולים ולפספס את האירוע

שמעוני פירט בנאומו את הישגיו בכהונתו הקצרה כראש העירייה, ובהם בניית גני הילדים והסכם הגג והתייחס בביטול למה שנעשה בתקופתו של גלאם. את הנאום הוא סיים בדברי הברכה בארבע שפות: עברית, רוסית, צרפתית ואמהרית והבטיח: “אנחנו בעזרת ה׳ ננצח את הבחירות ואנחנו הולכים לנצח בסיבוב הראשון ובצורה מוחצת”.

"בעזרת ה ננצח". נתיב האמונה של שמעוני

מישל בוסקילה: "השר כץ פועל מנקמנות נגדי"

יו”ר סניף הליכוד חבר המועצה מישל בוסקילה לא אהב את ההכרזה של השר כץ כי כל הליכוד עומד מאחורי שמעוני ואומר כי רק הוא מועמד הליכוד, “עובדתית, חוץ מהשר ישראל כץ, אף אחד להגיע, וזה לא סוד שישראל ואיתמר קרובים, ואני לא רוצה לפרט למה. לכן זה שישראל בא לפרגן, זה ברמה האישית, זה לא שהוא הביא איתו את הממשלה. כל השרים התקשרו אליי אחרי זה ואמרו לי בצורה ברורה שאני המועמד של הליכוד ואני אקבל את התקציב להוביל את המפלגה לניצחון”.

תסתכל לי בעיניים. בוסקילה ושמעוני בתקופה יותר טובה. צילום: אורי קריספין

בוסקילה אומר כי השר כץ פעל כאן בנקמנות נגדו, “ישראל הזמין אותי למשרד שלו, ביקשתי ממנו כמה דברים עבור אשקלון, והוא אמר, ‘הכול יהיה בסדר’. ואז הוא התמתח בכיסא ואמר שנדבר תכל’ס, ‘אם אני מתמודד להנהגה, אתה תתמוך בי?’ ואני אמרתי לו שאני לא אתמוך בו. הוא כנראה נפגע ממני, אבל היה סבלני ופשוט החליט להחזיר לי בזה שהוא הגיע לתמוך באיתמר”.

מי נציג הליכוד? שלטי הבחירות של בוסקילה כבר פרוסים ברחבי העיר. צילום: אלירם משה

נפגעת מזה?
“נפגעתי? לא, מה פתאום. אני לוקח את הדברים בפרופורציה. אם היה אכפת להם מהליכוד, הרי לפני שנה וארבעה חודשים התמודדתי כנציג הליכוד מול מועמד של כחלון והפסדתי בקול אחד. איתמר היה צריך לתמוך בי אם היה אכפת לו מהליכוד, ומה הוא עשה? תמך בתומר גלאם כי הוא יעבוד תחת המטרייה שלו. שיקול הדעת של איתמר היה לוקה בחסר. ובסוף התברר שתומר לא עבד תחתיו וסגר לו את המטרייה והראה לו איך עובדים. שיקול הדעת שלך נכון, איתמר? לא נכון. שיקול הדעת של ישראל כץ, נכון? לא נכון. איתמר, הליכוד לא איתך”.

עד המדינה: “העברתי 100 אלף שקל לפונטה”

באותו הבוקר של הטקס התמודד שמעוני עם עדותו של עד המדינה במשפטו שהעיד בפעם השניה. שלושה ימים לפני כן החל עד המדינה חוסה לימברק את עדותו במשפט.

חוסה לימברק בפתח אולם הדיונים

חוסה לימברק בפתח אולם הדיונים

את עדותו פתח לימברק בתיאור של יחסיו עם איש העסקים גבי מגנזי. הוא סיפר כיצד הכיר אותו כשעבד במסעדת בשרים וכיצד מגנזי סייע לו כאשר נכנס לחובות. אט אט היחסים בין השניים התקרבו והוא הפך להיות נהגו האישי ומי שמבצע עבורו מטלות רבות.

בין יתר המטלות החל לימברק להעביר מזומנים לכל מיני אישי ציבור שאותם ביקש מגנזי לשחד, כך על פי עדותו. על הפגישה בינו לבין מקורבו של שמעוני, משה פונטה, הוא החל לספר לאחר שהושמעה שיחת טלפון ביניהם, שבה מדריך לימברק את פונטה היכן לפגוש אותו בחניון של מלון ריץ קרלטון בהרצליה. “גבי שלח אותי להיפגש עם משה להביא לו כסף. דיברתי איתו לשאול איפה הוא נמצא. קבענו להיפגש בחניה של ארנה בהרצליה. והלכנו לאיבוד”, סיפר לימברק ואז תיאר, “הוא בא ואני יצאתי מהאוטו והבאתי לו 100 אלף שקל”.

מה שכן, לימברק מודה כי לא ידע שהכסף הזה מיועד לשוחד. “לא ידעתי. חשבתי שהוא קונה טרקטורים”.

איתמר שמעוני, פונטה ודוידי

איתמר שמעוני, פונטה ודוידי

בעדותו במשטרה נשאל לימברק אם הוא מכיר את משה פונטה, והוא טען שלא, רק לאחר שהוצגה לו התמונה הוא אמר שהוא מזהה אותו והוא הביא לו כסף. הוא טען שהסכום שהעביר לו זה כנראה 20 או 30 או 50 אלף שקל ולא 100 אלף שקל. רק לאחר שהסתכל ביומן שלו בטלפון שם היה כתוב “100 ג’ל” הוא אמר כי אם כתוב 100, אז הוא אכן העביר לו 100.

כשנשאל על הסתירה הזו, הוא הסביר כי סכומים גדולים הוא העביר בדרך כלל לאנשי ציבור לשוחד, ופונטה בעיניו לא נראה איש ציבור, הוא לא הכיר אותו, ולכן לא חשב שזה איש שמקבל סכומים גבוהים. אבל הוא טען כי הרישום ביומן הוא הקובע.

בחקירתו הנגדית, שנערכה ביום ראשון, הותקף לימברק בשאלות על ידי צוות ההגנה שכלל את סנגורו של שמעוני עו”ד מנחם רובינשטיין וסנגורו של פונטה עו”ד עמיר ג’ורג’י. למרות זאת, לימברק נותר איתן בעמדתו, לא שינה את עדותו ולא התערער.

שמעוני עם עורכי הדין מנחם רובינשטיין ועמיר ג'ורג'י

מה שהחליש את עדותו היה הרגע שבו השופט בני שגיא חידד את עניין חוסר זיכרונו ושאל אותו על כך שעל סכום הכסף הוא הסתמך על הנכתב ביומנו, “אם היה כתוב ביומן 120?” אז לימברק ענה שאז היה מעיד כי נתן 120 אלף שקל. “ואם היה כתוב 80?” הקשה שוב השופט ולימברק ענה כי היה מעיד שנתן 80 אלף שקל.

צוות ההגנה של שמעוני הסתמך על כך שלעד המדינה אין זיכרון של ממש בנוגע לסכום ובאופן כללי הוא לא זוכר במדויק את המפגש עם פונטה. עם זאת, סנגוור של פונטה לא הכחיש את קיום המפגש, אך טען כי מה שהועבר בו זה תכניות בנייה. בנוסף, טען הסנגור עו”ד ג’ורג’י כי במקרה אחר הועברו כספים בסך של 20 אלף שקלים, אך הם הועברו במסגרת העסקים של פונטה ומגנזי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר