חוסה לימברק בפתח אולם הדיונים
חוסה לימברק בפתח אולם הדיונים

משפט שמעוני | עד המדינה: "הבאתי מאה אלף שקל לפונטה"

חוסה לימברק מספר על מיליון שקל ברכבו של מגנזי, על העברות הכספים למקורבו של איתמר שמעוני, משה פונטה ועל מה שהתרחש כשמגנזי הגיע לחברה הכלכלית באשקלון. המשך דיווחים מאולם הדיונים בבית המשפט

פורסם בתאריך: 2.8.18 11:46

     

עד המדינה, חוסה לימברק שהיה נהגו של איש העסקים גבי מגנזי הגיע לפני מספר דקות לאולם הדיונים בבית המשפט כדי למסור את אחת מעדויות המפתח של התביעה במשפטו של ראש עיריית אשקלון המושעה איתמר שמעוני

 

השופט פותח את המשפט ומיד עובר לעד המדינה חוסה לימברק שמציג את עצמו:
חוסה לימברק: אני בן 57, גר במודיעין, גר בארץ 25 שנה בארץ. אני עובד בחברה של בטון של גבי מגנזי. את גבי הכרתי לפני 20 שנה הייתי עובד במסעדה לבשרים אל גאוצ'ו ברמת גן ושם הכרתי אותו. הוא היה לקוח של 3/4 פעמים בשבוע ושם התחיל הקשר כי דיבר על בשר.
כשהייית עובד, איזה קשר מעבר ללקוח?
אחרי כמה זמן אמרתי לו אני רוצה לעשות גריל קייטרינג. אמר לי שבת הבאה בבית שלי. הייתי עושה לו 3 פעמים בשבוע. בזמן שאני הייתי בבית שלו גם במוצאי שבת, היה לו בבית דולפין כזה שמשאיר לי מפתח והייתי מארגן הכל. הכרתי את כולם והייתי איתו כל הזמן.

אחרי אל גאוצ'ו הוא אמר שהוא רוצה קייטרינג ולא יכולתי לעבוד ואמרתי לו שאני עושה רק קייטרינג. אבל זה לא כל השנה מתי שקר אי אפשר. אני אמרתי לו שאני הולך לחפש עבודה בגריל בליגת סנטר. ואז הייתי רואה אותו כל יום כי המשרד שלו היה שם.

הוא אמר לי שיש לו אח, יעקב מגנזי שעובד מנהל בגן אירועים ורוצה לעשות משהו איתו ביחד. נעשה פגישה בסוף אמר לי בוא לקנות אמרתי לא שווה. כל הזמן אמר לי חוסה בוא נעשה משהו. הוא עושה אני אין לי את היכולת הכלכלית.

פתחתי מסעדה שעבדה פעם בשבוע. לא הלך לי טוב כי היה לי שותף שעשה בעיות. הלכתי לגבי אמרתי לו יש פה בעיות בהנהלת חשבונות. היו חובות לספקים ולבנקים. היה משהו כמו 200 או 300 אלף שקל.
הוא אמר יש לי תכנית לסדר לך את המקום שיהיה כשר.
יש לי תכנית אני משלם לכל הספקים. התכנית שלו הייתה לפתוח גם אירועים ומסעדה כשרה.

איזה עזרה בקשר למסעדה?
הוא שילם על כל הספקים.

החזרת?
לא ביקש ולא החזרתי לו. היו לנו ויכוחים אחרי זה הוא הוסיף את השיפוצים שם, רצפה תאורה אבל עד היום אף פעם לא דיברנו על החוב בשום אופן.

היה לך עוד?
הוא שילם את הספקים כדי להמשיך את העבודה של הדבר יותר ממיליון שקל בלי אישורים. אחר כך היו בתי משפט. אני נשארתי עם החוב לבנק והוא אמר אנחנו נסדר.

העו"ד של גבי אמר לשלם את כל החובות. הבאנו הכל להוצאה לפועל, התחלנו עבודה במסעדה. אחיו היה מנהל ואני הייתי בגריל. אחרי שדיברנו הרבה בעיות קובי אמר אין לי כוח זה הרבה עבודה ואין כסף.
התחילו בעיות עם הקרקע בבית המשפט וגבי אמר לי בוא תעבוד אצלי.

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

הייתה חברת בזלת הגולן?
כשהייתי לבד היה אסאדו ארגנטינאי ואז גבי פתח את חברת בזלת הגולן. אני הייתי שותף באחוז קטן מאוד, כי בעל הקרקע לא רצה להסתדר עם גבי אלא רק איתי.

אז התחלת לעבוד כמו שליח בחברה של גבי? באיזה שנה?
ב2005/6.

כמה שנים?
עד לפחות 2012/13. שליח זה לא אומר רק לבנק. אלא גם לטפל בעניינים המשפחתיים. לא רק עניינים של החברה. 50% דברים של החברה שזה בנקים, צ'קים בתי משפט, לקנות מכרזים, להגיש מכרזים ודברים שיש בחברת תשתיות.

פרטיים?
אמא של הילדים גרה בשוהן הייתי מביא כסף, לוקח לרופא, קניות לבית.

מה בהקשר לאבא שלו?
אבא שלו היה חולה ואני הייתי נוסע יום יום לאשקלון והייתי עושה לו מסאז'ים ואחר כך המצב הידרדר ולקחו אותו לבית חולים והייתי הולך ומביא לו אוכל. היה לנו קשר לא של עובד רגיל.

כשהיית שליח ממי היית מקבל הוראות?
מהמזכירות. בהתחלה קובי היה הרבה ופחות גבי.

דברים פרטיים?
בעיקר גבי אבל לפעמים גרושתו.

מה קורה אחרי 2013?
יום אחד גבי התקשר אליי ואמר לי ממחר אתה נהג שלי. בבר יהיה ממחר שליח. הייתי בהלם. הוא אמר לי כמה ימים אני אהיה לבד.

מה היה תפקידך?
הכל.

תספר לי, היית קם בבוקר…
הייתי קם מגיע לבית שלו בשוהם, עושה קפה, כמו משפחה.

יוצאים מהבית…
היה לי בטלפון, היה נותן לי דף שם לי בטלפון את היומן שלו. הייתי בודק ביומן.

דברים פרטיים המשכת?
כל הזמן. היינו יוצאים וחוזרים ב1 בלילה.

מה בדבר ניקיון משרדים?
יום אחד גבי אמר שאנחנו עוברים למשרדים גדולים. ואז אמר לי עובד הניקיון 'קשה לי משרדים גדולים'. אני התחלתי לעשות את הניקיון של המשרד.

בתור נהג מה היית עושה קבוע בלי אישור של גבי?
כל הדברים של הבית. דברים פרטיים. עם הילדים שהיו קטנים. אני הייתי נהג והוא נתן הוראה שבלי הוראה שלו אני לא יוצא.

בענייני כספים, היית עושה משהו בלי אישור של גבי?
שום דבר, הייתי כותב לו יובלי רוצה 100 שקל, אפילו ברמה של 50 שקל. הוא היה אומר לי תיתן.

איך היה השכר?
בהתחלה השכר היה 8 אלף ובזמן הזה בגלל ההוצאה לפועל אמרתי לו תן לי 5 אלף בתלוש ו3 אלף בלי תלוש. כשנהייתי נהג, 5 אלף בתלוש ו5 אלף בשחור וזה בלי קשר לניקיון שזה היה עוד 5 אלף. אבל לא יכולתי לעבוד 3 פעמים בשבוע. אז הביאו גברת שתנקה.

עד מתי היית נהג?
עד שנעצר.

ממי היית מקבל הוראות?
רק מגבי.

איזה עזרה כלכלית גבי נתן לך?
אחרי כמה שנים, כל חודש הייתי צריך לשלם 1000 שקל בהוצאה לפועל ופתאום ראיתי שהחוב נהיה מ180,000  ל900,000 ולא ידעתי מה לעשות. סיפרתי לגבי אמר לי לך לדבר איתם עם הבנקים. בסוף כולם חוץ מפועלים לא הסכימו.

מה היה הסכום הכולל?
נגיד פועלים היה 180,000 הסכימו 50,000. מכרתי לו שעון שלי כדי לשלם ישראכרט. בסוף נשאר 125 אלף שקל שצריך לסגור ואז הגיע רואה חשבון שאמר לי תן לי את המשכנתא של הבית.

לימברק בבית המשפט

כמה עזרה גבי נתן לך?
125 אלף שקל אחרי שאני לוקח משכנתא על הבית שלי.

החזרת לו?
כן. הכל החזרתי.

תספר על הקשר עם גבי
יותר ממשפחה, היה סומך עליי במיליון אחוז, הוא יודע שאני 24 שעות בעבודה. הרבה אנשים רצו סיבוב ביאכטה שלו ואני אף פעם לא ביקשתי ולא היה מעניין אותו. קשר מאוד טוב. בכל דבר.

אתה נעצרת ב-21 לדצמבר 2015. ב-24 לדצמבר חתמת על הסכם עד מדינה. את מזהה את החתימה שלך על ההסכם?
כן.

שמענו עכשיו על מערכת היחסים עם גבי ותספר על התהליך שגרם לך לחתום על ההסכם.
מתי התחיל הסיפור שבאה המשטרה הביתה ולא היה לי מושג. חשבתי בגלל שגבי עשה משהו עם האוטו ואמר נהג שלי. הגעתי למשטרה התחילו חקירה ראשונה והתחילו לשאול אתה מכיר זה ואני לא זוכר שמות. אתה מכיר זה וזה? אמרתי זה אחמ מה אני עושה פה? הראו לי סרט מתוך האוטו מחוץ לאוטו ושיחות והייתי בשוק ולא ידעתי מה הסיפור. אני חיכיתי הרבה זמן באוטו בבית המשפט ומלא טלוויזיות הגיעו לשם ואני שאלתי מה הסיפור? ראיתי אנשים שאני מכיר וראיתי עורכת דין, לימור, היא אמרה לי 'חוסה אל תדאג אין להם כלום. אין סרט כלום' ואני אומר לעצמי 'איך אין כלום? ראיתי 4 שעות סרט של עצמי'.
השופט אמר: 'גברת הוא היה נהג של ברינקס, הוא לא יכול ללכת לשום מקום'. הוא אמר לי כמה ימים.
התחלתי לחשוב למה העורכת דין אמרה לי שאין כלום ואני ראיתי את עצמי בכל המצלמות. הגעתי עוד פעם לחקירות ואותו הדבר. לא יכול להיות שהיא אומרת שאין כלום וכל יום מוסיפים לי.
ואז הגיעו גם עורכת דין קרן וגם עורכת דין לימור. קרן אמרה שהיא עוזבת כי יש ניגוד עניינים. ולימור אמרה לי אין כלום. אבל אני ראיתי את כל הדברים שעשיתי במשך חמש שנים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אמרו לך איך להתנהג?
כן. זכות שתיקה. אחרי שעורכי דין יצאו ביקשתי מהחוקר עורך דין, כי הוא התחיל להגיד לי אתה זכאי לעורך דין.
אמרתי שהיום בלילה יגיע עורך דין לתחנה כי אני צריך לסדר את עצמי. כי העורכת דען כל הזמן אמרה אין כלום אבל אני רואה את כל החיים שלי בסרט.
בא אליי החוקר אמר לי יש פה שני עורכי דין, לימור ועוד בנאדם. אמר לי שלום, שלחו אותי, ואמר מי שלח אותו ואמר שמות של משפחה. הוא ישב ראה אותי ואמר 'אל תדאג, שלחו אותי' הנה קח כרטיס ואמר 'אתה צריך לקחת החלטה מי עורך דין שלך'.
כל הלילה לא ישנתי ובבוקר התחילה החקירה והחוקר אמר לי שיש שני עורכי דין ואני צריך לקבל החלטה הבאתי לו את הכרטיס ביקור ואמרתי לו תדבר איתו.

זה היה ביום שחתמת?
יש לי בילבול אני לא זוכר. נראה לי באותו היום. העורך דין בא, נתנו לי לדבר איתו. אמרתי לו אני רוצה לדעת מה אני עושה פה ולמה אני נשאר. הוא יצא וחזר ואמר לי הכל. אין שחור יותר ממה שהוא אמר, מה שיש למשטרה. כי באמת היה לי שחור בעיניים. אמרתי לו מה אני עושה? הוא אמר לי אני חושב שאתה צריך לעשות הסכם של עד מדינה. אמרתי אין לי מושג אבל אם משפחה שלי שלחה אותך אז תעשה מה שצריך.

הוא הסביר לך?
כן. הסביר הכל. שאלתי אותו 'אני הולך הביתה?' הוא אמר אתה צריך להגיע לבית המשפט ולספר בדיוק מה קרה בלי להוסיף דברים ובחקירות להגיד הכל מה עשיתי. הכל היה. בהתחלה אמרתי 'מה אני עושה?'. העורך דין אמר לי תהיה לבד ותחשוב על זה. בסוף הסכמתי והוא אמר לי 'חוסה, אני אדבר עם הפרקליטות והמשטרה והם ידברו איתך ואתה תספר הכל'.

אתה באותו הזמן מבין את המשמעות?
בוודאי. בגלל זה הסכמתי.

כשהוא חזר מה אמרת?
אמרתי לו 'אני רוצה לחזור לעשות הסכם'. הוא שאל 'למה?' אמרתי לו 'כי מי שאמור להגן עליי קרן, היא הלכה ולימור אומרת אין כלום ואני רואה סרט'.

מה אמר לך עורך הדין?
שיבואו חוקרים. בא חוקר מולי, שגיא וליאור. הם עמדו שם. לא ידעתי מה להגיד כי כל הזמן אמרתי 'לא לא לא' ופתאום להגיד 'כן כן כן'. אחר כך הם יצאו ובאה מישהי מהפרקליטות ואז עורך הדין אמר לי שהם הסכימו.

באיזה פרשיות אתה עד מדינה?
בהתחלה חשבתי רק על פרשת מטה יהודה. אהל  אני במטה יהודה, במשה פונטה, יגאל ינאי ורשות המסים.

עורך דין שלמה נסים הכין לך את ההסכם?
כן. הוא הכין הכל ואמר לי אתה תחתום.

מה נתנה לך המדינה?
קיבלתי 18 אלף שקל.

נתחיל לדבר על העברות כספים. סיפרת שהעברת לגבי. היו גורמים חוץ מהמשפחה שהעברת להם כסף?
כן.

מי אמר לך?
גבי.

מהיכן היית לוקח כסף?
באוטו של גבי. אני נוהג באוטו שלו. בין הכיסאות מאחורה הייתה מגירה. אחרי שהוא החליף את היגואר למרצדס היה לו כמו ארון קטן.

למי שייך הכסף?
לגבי.

תמיד היה כסף?
כן.

סכומים?
מאלף שקל ועד מיליון שקל.

מהיכן היה מגיע כסף לאוטו?
היה לי מקום קבוע כל חודש מהבנק. הייתי לוקח כסף לשלם לפועלים ומשמה. הייתי לוקח צ'ק ואז פורט אותו ושם את המזומן ואז משלמים את הכסף לעובדים מהשטחים.

היה נשאר כסף?
לפעמים. נגיד אני מביא מיליון והיינו משתמשים ב600 והיה נשאר 400 אז שמים באוטו.

אילוסטרציה: דוברות המשטרה

אילוסטרציה: דוברות המשטרה

מקור נוסף…
מפעל בטון של גבי. הייתי מקבל ממנהל המפעל. אני הייתי שם באוטו. הוא שאל אותי כמה כסף יש במפעל בטון? לא ידעתי, אז הוא אמר תבדוק את לקוח 40. ככה אני יודע כמה כסף אני צריך לקחת משם.

מה היה ההיקף?
50-60-130 כל פעם סכום אחר.

(מסמך מוצג לו בכתב ידו ואז הוא נשאל)

מה זה אומר?
שלקוח 40 שזה מפעל בטון היה אמור להביא לי 107 אלף שקל. היה 106,400 והוא היה צריך להביא לי בחודש הבא עוד 600 שקל.

(מוצג לו תדפיס מייל)
אתה מזהה?
כן. זה כרטסת של הנהלת חשבונות כמה אני אמור לקבל מהמפעל של הבטון.

תספר לנו על כספים שהיית מקבל מאטלה.
הוא היה מנהל כל הפועלים מהשטחים וגם היה מוכר כלי עבודה גדולים. הייתי מקבל 600 או 800 אלף שקל.

מי היה נותן לך הוראות מה לשים באוטו ומה להפקיד?
גבי.

תספר על חברה נוספת.
היה אחד בשם וואיל, לא יודע איזה חברה שלו היה מביא לי שקיות ניילון 300 או 400 אלף שקל.

מי זה שקיק?
היה מישהו שהפסיד לגבי במשפט והיה צריך לשלם לגבי 100 אלף שקל וגבי אמר לו 'תשלם 10 אלף בחודש. בהתחלה שילם ואחרי זה שילם פחות. הייתי נפגש איתו וחותם לו כמה כסף הביא. לפעמים חודשיים לא היה מביא לו כסף.

בהנחיית מי הלכת להביא את הכסף?
בהתחלה עורך דין של גבי. אחר כך גבי.

אתה מספר מפעל בטון. מפעל ברזל, שקית, אתה שם באוטו?
כן.

אתה עושה תשלומים פרטיים?
כן. יאכטה. טיולים, חופש.

תספר על העברות לגורמים שונים. איזה היכרות יש לך עם משה דדון. ידעת מי זה?
ראש מועצה מטה יהודה.

תן לנו דוגמאות שהעברת כסף לדדון.
העברתי לו פעמיים כסף. היה בערב. גבי אמר צריך להעביר לי כסף לדדון. אמרתי לו אין כסף.

העברת על דעת עצמך?
ממש לא. אני לא יכול לתת לבד 50 שקל לילדה, אני אתן מאה אלף לדדון? הוא היה הורג אותי.

גבי אמר לי סע לכיוון דדון ולא היה כסף באוטו ובדרך עשה לי טלפון, אח של וואייל מהמפעל ברזל. אמר לי אני בתחנת דלק ליד בית שמש מחכה לך. עכשיו, דדון גם היה מחכה, אז התקשרתי אליו ואמרתי לו 'אני מביא לך יין'. אבל לא היה לי יין.

למה אמרת יין?
דדון ראש המועצה, מי אני שאגיד לו הנה מאה אלף שקל? לא רציתי שהוא יידע שאני ידעתי. נכנסתי לתחנת דלק וקניתי יין והבקבוק לא נכנס לקרטון ואמרתי איפה ייכנס הכסף? אז לקחתי עוד קרטונים ריקים. הבחור הגיע הביא לי 200 אלף שקל ולקחתי מזה 100 אלף שקל ושמתי בקרטונים.

מי אמר לך לקחת מאה אלף שקל?
גבי.

אז אתה הולך להביא את המאה אלף שקל לדדון.
כן.

איפה הבאת לו?
בכניסה למועצה בחניה.

מה אמר לך גבי בהקשר של זה?
אמר לי חוסה לך לדדון תביא לי מאה אלף שקל.

(חוסה מתבקש לזהות את עצמו בתמונה בתחנת דלק)
פגישה הבאה איפה?
מסעדת טופולופומפו בתל אביב.

איך העברת?
לא יכולתי להיכנס עם יין למסעדה. היו לי באוטו מעטפות של תכניות בנייה ושמתי בפנים והבאתי לו. הוא אמר לי 'אלה תכניות חדשות של המועצה'? אמרתי לו כן.

תספר על יגאל ינאי.
הוא היה באור יהודה וראיתי אותו עם גבי כל הזמן. אני יודע שהוא היה גר בראש העין ולא הייתי בטוח שהוא עובד בעירייה.

תספר על העברות כסף.
הבאתי לו 20 אלף.

צילום: אורי צימר

איך העברת?
היה לי באוטו, נראה לי לפני ראש השנה ולא היה יין של היקב של גבי. שמתי בקרטון של ויסקי. אמרתי לו 'הנה גבי שולח לך' והלכתי.

לקחת מהאוטו?
כל הכסף מהאוטו.

אלכס ויזניצ'ר.
אחרי שהוא יצא מהכלא ובקושי הולך ברגל ואמרתי לו גבי, זה ההוא מהטלוויזיה תראה איך הוא נראה על הפנים. גבי אמר לי תן לו כסף והבאתי לו.

היו לך מעטפות באוטו, איזה גדלים?
גדול בינוני וקטן.

אני רוצה להציג לך את הרישומים שלך מהיומן. יש רישומים שרשום פלדו 5.80. אתה רשמת?
כן.

מה זה?
אין לי מושג. פלדו זה קרחת ואני יודע שאטלה אמר כשחוסה עושה רשימה.
גבי אמר לי לך לאטלה ותן לו את הכסף ולרשום את זה על קרחת.

אז למה רשמת פלדו?
הוא אמר לי לרשום קרחת ופלדו זה קרחת בספרדית. אז הוא שואל כמה נתנו לקרחת ואז אני אומר לו צריך לבדוק ביומן.

מה זה המספר 5?
פעם חמישית שהבאתי לו כסף.

ומה זה 80?
80 אלף שהבאתי לו.

יש סולמיות ויש 40 מה זה?
זה לקוח 40.

יש סכום 85.
זה אותו הדבר, זה כסף שאני צריך לקבל.

רשום לך שקיק.
הייתי צריך להיפגש עם שקיק.

יש שיטתיות ביומן?
אין כזה.

לגבי כספים שאתה מוציא מהאוטו?
גבי סמך עליי ולא ביקש שאני ארשום לו.

נדבר על הנאשמים: מכיר את איתמר?
פעם ראיתי כשהוא היה עובד ברחוב הארבעה וראה אותי הרבה ואמר לי 'אתה עובד פה?' כי ראיתי אותו.

מתי היית בחכ"ל באשקלון?
כשהייתי הולך למכרזים או לוקח את גבי.

משרדי החכ"ל במרינה. צילום: אורי קריספין.

מה היה שם?
בלאגנים. יש שם משרדים וליד זה נמל. קללות כיסאות באוויר.

למה?
כי לא משלמים לגבי אולי. אני לא הייתי יושב בפגישות.

מכיר את עופר שמעוני?
לא.

יואל דוידי?
לא.

עופר שמעוני (מאחורה) עם יואל דוידי ומשה פונטה. צילום: דוד לוי

בהמשך מוצגים לעד המדינה רישומים מהיומן

3 מאה ג'ל. מי זה ג'ל?
משה פונטה.

למה אתה קורא למשה ג'ל?
לא ידעתי את השם שלו. זה לא מישהו שראיתי אותו הרבה. אולי שלוש פעמים. בכלל אני יש לי בעיות זיכרון.

אז למה ג'ל?
כי יש לו ג'ל בשיער.

משה פונטה

משה פונטה

היה למשה עוד כינוי?
השמן מאשדוד.

הכרת את השם משה פונטה לפני החקירה?
לא. אמרו לי אתה מכיר משה פונטה אמרתי שלא. הראו לי תמונה, לא זכרתי את השם אבל אני זכרתי שהבאתי לו כסף. אחרי שחתמתי על הסכם עד המדינה, אמרתי שאני מכיר אותו. יש לי טלפון שלו וביקשתי את הטלפון שלי להוציא מספר.

איזה שם אמרת להם?
אמרתי להם משה סימן שאלה. בזמן שהם חיפשו הם שאלו איפה ראית אותו? אמרתי בחניה.

(מציגים בבית המשפט סרטון מתוך החקירה שלו במשטרה)
אמרת לחוקר תבדוק אם יש ג'ל, זוכר?
נכון.

זה היה לפני שהוא פתח את הטלפון.
כן.

איך הכרת את משה?
ראיתי אותו עם גבי אולי חמש פעמים. שלוש פעמים דיברתי איתו ופעמיים ראיתי אותו.

ישבת איתו?
רק פעם אחת באשדוד אכלתי איתו פירות. ראיתי אותו פעם אחת עם גבי מול שדה עוזיה בבית קפה.

(בשלב הזה משמיעים בבית המשפט שיחה שלימברק הוא אחד הדוברים בה)
-ברוך השם משה, מה שלומך, אנחנו בסופר.
-טוב אני בא.

משה פונטה. צילום: דוד לוי

מזומן בזמן. פונטה רגע לפני פתיחת הדיון.

עם מי אתה מדבר?
עם משה

מי זה אנחנו?
אני וגבי. לא באנו אליו אבל גבי אמר לי נלך למשה ותגיד לו שאנחנו למטה. פגשתי אותו פעמיים בעד הלום ואמרתי לו 'אהלן, משה שלומך?' ועוד פעם ראיתי אותו בקפה באשדוד ואז ליד בניין באשדוד וזה השיחה הזו.

באיזה מהפעמים העברת לו כסף?
פעמיים.

עם מי היית?
לבד.

ביתר הפעמים?
לא הייתי לבד. הייתי עם גבי.

תספר על הפעמים עם גבי.
ראיתי אותו בבית קפה ומשה הציע לשבת ולא רציתי. ופעם בבית קפה ליד העירייה. ופעם ליד בנין ממול חנות ירקות גבי קנה ואכלנו ירקות.

אמרת שפעמיים העברת לו כסף. אני משמיע לך שיחה בתאריך 28 למאי
-הלו משה מה שלומך?
-ברוך השם.
-אני בחניה בקומה מינוס 1.
אה או.קיי.
-אני בחוץ מול הכנס הזה מול המסעדה.
-לכיוון המרינה?
-יש שם חניה קטנה. בתוך החניה למעלה. צמוד לקניון.
-אתה יכול לבוא לכיוון המלון?
-איזה מלון?
-ריץ קרלטון.
-אני בא לשם.

מי מדבר בשיחה?
אני ומשה.

מה היה באותו היום?
גבי שלח אותי להיפגש עם משה להביא לו כסף. דיברתי איתו לשאול איפה הוא נמצא. קבענו להיפגש בחניה של ארנה בהרצליה. והלכנו לאיבוד.

איפה?
אחרי הרבה בלבולים, בחניה של ריץ' קרלטון.

תספר איך זה קורה?
הוא בא ואני יצאתי מהאוטו והבאתי לו מאה אלף שקל.

איך?
במעטפה. אחת או שניים.

מזומן?
כן.

מה אמר לך?
שום דבר. אמרתי לו שאני חייב לעוף.

אני מציגה לך התכתבות בינך לבין גבי מגנזי באותו היום. אתה שואל את גבי מגנזי 'ללכת?' וכותב לו מספר טלפון הוא שולח לך את המספר של משה פונטה וגבי כותב לך 'דחוף'.

איך אתה זוכר שהוא אמר לך להיפגש?
אולי בבוקר. לא היה לי טלפון שלו.

למה הבאת כסף למשה?
לא ידעתי. חשבתי שהוא קונה טרקטורים. בגלל זה לא הבאתי לו את זה ביין כמו ג'יימס בונד אלא במעטפה.

אני רוצה להראות לך איך מצאו את הרישום ביומן שלך בטלפון.
(שוב מוצג סרטון מהחקירה של לימברק במשטרה).

כשאמרתי לך שהבאתי לו כסף בחניה, זה אותו מקרה שהבאתי לו את הכסף.
(החוקר שואל אותו מה כתוב ביומן?)
ולימברק עונה "כתוב 100 ג'ל".

מימין: יואל דוידי, עופר שמעוני, משה פונטה ואיתמר שמעוני.

כתוב ביומן 100, יכול להיות שמדובר במאה שקל?
אני לא אסע בשביל מאה שקל. בחקירה זכרתי עשרות אלפי שקלים. עם כל הכבוד אני לא בקשר איתו. אבל ראיתי ונזכרתי מאה אלף שקל.

אולי מאה שקל או מאה דולר?
גבי לא ישלח אותי להיפגש איתו באוטו של מיליון מאתיים בשביל להביא לו מאה שקל. בשביל מה? בשביל לשלם את החניה?

תספר על הפעם השנייה.
נראה לי שהרבה אחרי. אני כן זוכר מתחת לחניה של המשרדים שלנו באור יהודה.

מי שלח אותך?
גבי.

כשמראים לך את הרישומים ביומן נכנסת ללחץ. למה?
כי אני אמרתי שהבאתי לו 20 או 30 ואז מראים לי מאה פחדתי שיגידו שאני משקר. אבל אם כתוב מאה זה מאה.

בחקירות הראשונות שלך אתה נשאל למי הבאת כסף אתה לא מזכיר אותו.
כי שאלו אותי על אנשי ציבור ומשה לא איש ציבור בעיני. בגלל זה לא זכרתי אותו.

גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני

גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני

בהתחלה, גם כשאתה נזכר שהבאת לו כסף, אתה לא זוכר כמה.

אבל ראיתי אותו רק חמש פעמים בשנה ודיברתי רק שלוש פעמים. הוא לא מוכר בשבילי.

ראינו בחקירה שאתה נזכר שזה היה בארנה.
זכרתי שזה חניון חשבתי עזריאלי אבל לא הייתי בטוח. ואז נזכרתי שזה היה בארנה.

בהמשך סיפר לימברק כי חזר לעבוד אצל מגנזי, "חזרתי לעבודה אצל מגנזי, לא יכולתי להיות נהג שלו ואמרו לי תעשה עבודות של שליח. כי היה אסור לנו להיות ביחד. עבדתי חודש אבל זה היה בעייתי כי הוא לא היה יכול לדבר איתי. הגשתי מכתב שאני לא יכול לדבר יותר. הוא אישית לא היה לו בעיות שאני אעבוד אצלו. אני לא יכולתי לקבל משכורת בלי לעשות כלום"

הגשת מכתב…
יום אחד התקשרו אליי מהמשטרה אמרו לי אנחנו נעזור לך למצוא עבודה. אמרתי אני רוצה רישיון של אוטובוס. הגשתי מסמכים לביטוח לאומי ואמרו לי אנחנו נעזור לך עד שתסתדר. אבל לא קיבלתי רשיון כי יש רישום פלילי. אז הסכמתי לקבל מהמשטרה כסף 4 פעמים 5 אלף שקל. אמרתי למשטרה, אני לא יכול זה בושה לקבל כסף ככה. אבל כל הזמן אני הייתי בקשר עם הרו"ח של החברה של גבי והוא אמר לי למה אתה לא עובד, גבי רוצה שתעבוד.
יש מפעל בטון של גבי ואמרו לי לך למפעל שם לא צריך להיות בקשר עם גבי. אז קראו לי למשטרה אמרו לי זה אי אפשר. אמרתי שבהסכם זה לא כתוב.
אמרו לי נביא לך כסף, אמרתי לא. ואז ביקשו ממני לדעת מי מנהל את המפעל.

פרקליטו של איתמר שמעוני בצאתו מאולם הדיונים מגיב לראשונה לעדות שמסר עד המדינה:

פרקליטו של משה פונטה, עו"ד עמיר ג'ורג'י מגיב בצאתו מאולם הדיונים לעדותו של עד המדינה:

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר