הסניף בפאוור סנטר שער אשקלון. צילום: אלירם משה
הסניף בפאוור סנטר שער אשקלון. צילום: אלירם משה

עובדת סופר פארם שהואשמה בגניבת מוצרים לא הורשעה ותשלם קנס קטן

העובדת תועדה יוצאת מהחנות שבצומת סילבר כשבידיה שקיות. קב”ט רשת סופר פארם העריך את הגניבות שלה ביותר מ-120 אלף שקל. “ההזיות של הנהלת סופר פארם, לפיהן מרשתי נטלה מוצרים בסך של 150 אלף שקל, התבדו”, מסר סנגורה

פורסם בתאריך: 13.7.18 17:46

     

לאחרונה הוגש לבית משפט השלום בקריית גת כתב אישום נגד תושבת העיר, אשר הואשמה בגניבה מסניף סופר פארם במתחם סילבר שבו עבדה כאחראית משמרת במשך שבע שנים. לאחר מכן הגיעו הצדדים להסדר טיעון ובמסגרתו תוקן כתב האישום. היא הודתה בעבירה של גניבה בלבד, לא הורשעה והוטל עליה קנס על סך 2,000 שקלים.

כתב האישום המקורי כלל שורה של אירועים שבהם נצפתה האישה כשהיא מוציאה מהחנות מוצרים, בשמים ותמרוקים, מבלי שאלה עברו דרך הקופה. כך למשל נראתה במצלמות כשהיא מדביקה מדבקת ‘שולם’ על מגוון מוצרים, מכניסה אותם לשקיות ומחביאה מתחת לדלפק הקופה. לאחר מכן העבירה האישה את השקיות לאחיה, שהגיע למקום. בהזדמנות אחרת השקיות הועברו לידי חמותה, ובפעמים אחרות היא יצאה מהסניף והכניסה את השקיות עם המוצרים הגנובים, לכאורה, לתוך המכונית שלה שחנתה סמוך לחנות.

הקב”ט: “מוציאה חשבוניות מהפח”

קב”ט הרשת מנחם טרכטמן סיפר בחקירה במשטרה כי בשל התנהגות מחשידה של העובדות ותלונה שהתקבלה מלקוחה על כך שביצעה קנייה במזומן וכשהגיעה להחליף את אחד המוצרים התברר שהחשבונית לא קיימת הוא ביקש להתקין בחנות מערכת צילום והקלטה, והתברר כי העובדת גונבת מהסניף מספר רב של מוצרים בדרכים שונות. “לוקחת מוצרים ללא תשלום, מוציאה חשבוניות מהפח ומוציאה זיכוי ולוקחת כסף מזומן לכיסה, מוציאה מוצרים דרך אנשים נוספים שלוקחים שקיות שהיא הכינה מראש. את זממה היא נוהגת לעשות בעיקר בשבתות וחגים, ימים שבהם הסניף דליל מאוד מבחינת לקוחות”, אמר טרכטמן.

אילוסטרציה

עוד סיפר כי בספירת מלאי שבוצעה בחנות בחודש מאי 2014 נמצאו חוסרים אדירים של סכום העומד על 206 אלף שקלים, “אני לא אומר שהכול היא גנבה, אבל בהשוואה לספירות מלאי אשר בוצעו בסוף השנה החוסרים היו פי שניים”.

עוד אמר כי נעשתה לעובדת שיחת שימוע וזאת הכחישה את המיוחס לה, גם כשהציגו בפניה את הסרטונים. “ברגע שראינו שהיא דבקה בגרסתה השיחה הופסקה, בוצע לה שימוע והיא פוטרה”. הקב”ט העריך בפני החוקר כי הנזק הכספי שנגרם לסניף עומד על סכום שבין 120 אלף ל-150 אלף.

“זה מוצרים פגומים”

גם בחקירתה במשטרה הכחישה העובדת את המיוחס לה, סיפקה מגוון הסברים לחוקר ואמרה שמעולם לא לקחה אפילו שקל אחד. לאחר צפייה בסרטונים נתנה הסברים שונים למעשיה. כשנראתה לוקחת לכיסה כסף מזומן אמרה: “הייתה תקלה במחשב של הקופה וכדי לא לעכב את הלקוחה ביקשתי ממנה סכום ללא עודף, היא נתנה לי את הסכום מדויק ועזבה את המקום”.

לאחר שנראתה מדביקה על המוצרים את המדבקה "שולם", מבלי שעברו בקופה הסבירה: “זה מוצרים פגומים. הנחתי את המוצרים כדי להחזיר למחלקה לאחר מכן. הדבקתי את המדבקה על המוצרים כדי שיהיה ברור שזה מוצר פגום, אחרת הבנות מחזירות אותו למדף כי לא ברור להן שזה פגום. אין לנו מדבקה ‘פגום’. אז ככה אני עושה שיהיה ברור שמשהו לא בסדר עם המוצר”.

עוד הסבירה בחקירתה כי מספר רב של פעמים נתבקשה מלקוחות לשמור על מוצרים לאחר ששולמו, ולכן הניחה אותם בשקיות מתחת לדלפק. במקרים אחרים טענה ששמרה את המוצרים כדי לבצע החזרות בסוף המשמרת.

“קופסאות של אוכל”

על הסרטון שבו נראתה יוצאת עם שקיות מהסניף ומכניסה אותן לרכבה מבלי שהמוצרים עברו בקופה היא אמרה: “אלה קופסאות האוכל שלי. בעבר השארתי קופסאות וכלי אוכל בחדר עובדים וזרקו לי אותם לפח. יצאתי לרכב ללא מוצרים של החנות, זה היו הבגדים שלי. סידרתי את הארונית שלי לפסח”.

כאמור בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שבמסגרתו הוסכם כי בית המשפט ימנע מהרשעה וכי היא תחויב לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירה שבה הודתה ותשלם פיצוי בסך 2,000 שקלים לסופר פארם. “לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, את העובדה שהנאשמת בחרה לקחת אחריות ולהודות באשמה בהזדמנות הראשונה, את היותה נעדרת עבר פלילי, את חלוף הזמן ממועד ביצוע העבירה, את עמדת המאשימה אשר בהיותה אמונה על האינטרס הציבורי, נתנה הסכמתה להימנע מהרשעת הנאשמת, מצאתי לנכון לכבד את ההסכם”, אמרה השופטת נועה חקלאי.

“זה לא יקרה שוב”, אמרה בבית המשפט. “יש לי עוד מעט נכדה, אני עובדת עם ניצולי שואה ונמצאת היום במקום אחר”.

עו”ד אביחי חג’בי מסר בתגובה: “ההזיות של הנהלת סופר פארם, לפיהן מרשתי נטלה מוצרים בסך של 150 אלף שקל, התבדו, ופסק הדין מדבר בעד עצמו. מלכתחילה טענו כי מדובר היה בשקיות אוכל שהביאה מרשתי ולא בשקיות המכילות בשמים ומוצרי קוסמטיקה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר