"התיק עדיין בבחינה". סופר. צילום: דוד לוי

פרקליטות מחוז ת"א: "תיק חיים סופר עדיין בבחינה"

ההגבלות שהוטלו על מנכ"ל העירייה, חיים סופר, הוסרו בערב חג הפסח. סופר הביע על כך שביעות רצון ואמר כי הוא "מודה להקב"ה שהוציא את הצדק לאור"

פורסם בתאריך: 21.4.17 09:46

     

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את בקשת סנגורו של מנכ"ל העירייה, חיים סופר להסיר את המגבלות שהוטלו עליו בעקבות מעצרו בשנה שעברה. סופר עצמו בירך על כך ואמר כי הדבר מוכיח את חפותו. בפרקליטות לעומת זאת מצננים מעט את השמחה ואומרים כי תיק החקירה בעניינו של המנכ"ל חיים סופר עדיין "בבחינה וטרם התקבלה בו החלטה".

כזכור, במסגרת פרשיית השחיתות בעיריית אשקלון, נעצר סופר בחשד לקידום אינטרסים של יזמים וקבלנים אשר חשודים במתן שוחד וכן בכך שסייע לאיתמר שמעוני ולמקורבו משה פונטה להסתיר את מקור השוחד. במשטרה חושדים כי סופר חתם על הסכם הלוואה פיקטיבי בגובה של כמאתיים אלף שקלים, ובכך להסתיר את מקור הכספים שעל פי החשד הגיעו מקבלנים. סופר מצידו טען כי לא מדובר בהסכם פיקטיבי וכי הוא אכן הלווה כסף למשה פונטה לאחר שזה ביקש ממנו. בעקבות המעצר, ממנו שוחרר סופר כעבור ימים ספורים, אך הוטלו עליו מגבלות בהן צו איסור יציאה מן הארץ, הפקדה של 20 אלף שקלים וכן ערבות בגובה 60 אלף שקלים.

כתבי אישום הוגשו לפני מספר שבועות כנגד המעורבים בתיק: איתמר שמעוני ואחיו עופר; מקורבו, משה פונטה; איש העסקים יואל דוידי וכן עו"ד שרון מילר. סופר אמנם לא הופיע כנאשם בתיק, אך שמו הופיע שוב ושוב בכתב האישום כמי ששמעוני ביצע באמצעותו פעולות שנועדו לקדם אינטרסים של קבלנים.

חיים סופר בדיון בהארכת מעצרו

חיים סופר בדיון בהארכת מעצרו

 

ימים ספורים לפני חג הפסח פנה עו"ד יאיר רגב, סנגורו של סופר, לפרקליטות מחוז ת"א בבקשה להסיר את המגבלות שניתנו לסופר בעת מעצרו. בפרקליטות לא התנגדו להסרת המגבלות וכך גם ביחידת לה"ב 433. בעקבות כך הוגה בקשה מוסכמת לבית משפט השלום בראשון לציון בה נכתב: "ביום 14.07.16 שוחרר המבקש (חיים סופר) בערובה והוטלו עליו תנאים מגבילים במסגרת חקירת ראש עיריית אשקלון מר איתמר שמעוני, בהסכמתנו התנאים הוארכו תוקף התנאים המגבילים עד ליום 11.01.17 ומאז לא נתבקשה הארכה נוספת. החקירה הסתיימה והוגש כתב אישום, כנגד המבקש לא הוגש כתב אישום, לפיכך אין כל הצדקה להמשיך ולהחזיק בערבויות בתיק המעצר, כאשר תוקפן פג זה מכבר". כצפוי בבקשות המוגשות בהסכמה, קיבל השופט עמית מיכלס את הבקשה.

בתגובה שמסר סופר, לאתר 'אשקלונים', הוא אמר: "ידעתי כל הזמן שאני מחוץ לכל הסיפור הזה. מודה להקב"ה שהוציא את הצדק לאור".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר