מטפלים בזיהום. צילום" דוברות מוא"ז חוף אשקלון.

פרג'ון לממשלה: "השפכים מעזה מסכנים את בריאותנו"

שפכים מרצועת עזה גולשים מאז יום רביעי אל נחל חנון ובכך מסכנים בריאותית את יישובי עוטף עזה. ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, פנה למשרדי הממשלה להתערב מידית: " זו מלחמה, נטולת תחמושת ורובים"

פורסם בתאריך: 2.7.17 22:33

     

לאחר התרעות חוזרות ונשנות, החלה ביום רביעי האחרון זרימת שפכים מעזה לתחומיה של המועצה האזורית חוף אשקלון. ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, פנה לממשלה להתערב ולמנוע את המשך זרימת השפכים. זרימת השפכים, אומר פרג'ון, יוצרת מוקדי דגירה ליתושים, בהיקף חסר תקדים. "נחל חנון מהווה מזה שנים מוקד להתפרצות קדחת הנילוס, המסכנת את בריאות הציבור. מעבר לבעיה הבריאותית המידית, זרימת הביוב באפיק הנחל, גורמת לזיהום הידרולוגי", אומר פרג'ון בפנייתו. פרג'ון פנה בבהילות  גם לוועדת הפנים של הכנסת, לשר להגנת הסביבה, לשר הביטחון ולשר התשתיות בבקשה כי ייתנו  דעתם למפגע הסביבתי תברואתי.

צחנה וחיידיקים נודדים לתחום ישראל. צילום: דוברות מוא"ז חוף אשקלון.

כזכור, עוד לפני כחודש פנה פרג'ון אל שר הביטחון אביגדור ליברמן, לשר להגנת הסביבה זאב אלקין ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב (פולי) מרדכי והזהיר מפני  האיום התברואתי, בשל הזרמת ביוב גולמי מהמכון לטיהור שפכים (מט"ש) בית חנון, שבצפון רצועת עזה, דרך אפיק נחל חנון. כצפוי, הביוב הגולמי זרם אל נחל שקמה ומהווה מקור לצחנה וכעת הוא מזהם את כל אקוויפר החוף .
האגף לאיכות הסביבה במועצת חוף אשקלון כבר החל לטפל במפגע. עובדי האגף יצאו  לשטח והקימו תלוליות עפר למניעת גלישת השפכים. במקביל  גם התבצעו שאיבות בעזרת ביובית, כדי למנוע את זיהום הקרקע. לצד אלה גם נעשתה הדברה במסגרת תכנית העבודה השנתית לאורך תוואי הנחל. גם כעת, בתחילת השבוע, העבודות לא פסקו בשטח והצוותים פועלים להקטנת המפגע הסביבתי.
הסיבה העיקרית לבעיה היא תפקוד חלקי בלבד של פעילות המט"ש בבית חנון שברצועת עזה שנפגעה בעקבות הקיצוצים בהזרמת החשמל לרצועה בשל מחלוקות פנימיות בין הרשות הפלסטינית לבין הנהגת חמאס השולטת בעזה. בשל כך נוצרת בעיה של גלישת שפכים המסכנים את יישובי עוטף עזה שבמועצת חוף אשקלון.
את המצב שנוצר תיאר פרג'ון כך: "אשר יגורנו בא לנו… לעזה, אנו דוחפים מים מתוקים. חמאס ופת"ח כל הזמן רבים. כתודה, מחזירים לנו שפכים. זו מלחמה נטולת תחמושת ורובים. ועכשיו נותר לשאול את הממשלה, מה אתם מציעים?".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר