הרב יעקב אביטן

אביטן למשרד הפנים: לחייב את ראש העיר בפועל לכנס ישיבה

שמונה חברי מועצה פנו לראש העירייה בפועל כדי שיכנס ישיבת מועצה של מן המניין אך גלאם כמו גם בעבר מתעלם. כעת פנה חבר המועצה למשרד הפנים כדי שיאלץ את גלם לפעול כפי הוראות החוק. או שהצדדים יגיעו לבית המשפט

פורסם בתאריך: 17.6.18 16:01

     

הרב יעקב אביטן, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס פנה בשבוע שעבר לממונה על מחוז הדרום במשרד הפנים, לילי פיינטוך כדי שזו תאלץ את ראש העירייה בפועל, תומר גלאם לכנס ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין ולדון בנושאים אותם העלו חברי האופוזיציה לסדר היום.

לדברי אביטן זו לא הפעם הראשונה שבה גלאם מקבל דרישה לקיים ישיבה שלא מן המניין החתומה על ידי שמונה מחברי המועצה, שהם למעלה משליש כמו שמחייב החוק, אך מתעלם מהדרישה.

גלאם ואביטן בימים יותר טובים. צילום: דוברות העירייה

על פי פקודת העיריות, כשלמעלה משליש מחברי המועצה פונים בבקשה לכנס את מליאת המועצה ולקיים ישיבה, מחוייב יו"ר המועצה וראש הרשות לכנס את הישיבה בתוך 7 ימים.

"אין זו פעם ראשונה שבה מר תומר גלאם מנסה להתחמק מקיום חובתו על פי חוק ומחכה שמשרד הפנים יזכיר לו את חובתו או לחלופין מחכה שחברי המועצה שדרשו את כינוס המועצה, יגררו אותו לעתירה מנהלית שאותה יצטרך להסביר" מסר היום הרב אביטן שכאמור יזם את הפניה למשרד הפנים.

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: אורי קריספין

מתעלם. גלאם. צילום: אורי קריספין

בהצעה ששלחו חברי המועצה לגלאם הם ביקשו לדון ב-11 נושאים. בין היתר הם דורשים לקבל הסברים על ליקויים לכאורה בהכנת תקציב 2018 שנחשפו עם פיטוריו של מנכ"ל העירייה חיים סופר לאחרונה. עוד מבקשים חברי המועצה לדון בנעשה ברשת המתנ"סים של העירייה 'פי כמה' ולקבל הסברים על טענות להעלאת משכורות עובדים תוך אפליית עובדים אחרים. נושאים נוספים הם מעורבותה של העירייה בהעלאת עצמות צדיקים לארץ, הקמת מנהלת עסקים וסיוע להם, הקמת חדר אוכל לעובדי העירייה ועוד…

לא ברור מה יעלה בגורל הישיבה הזו. בסוף המכתב לא שכח לציין הרב אביטן כי יש לראות במכתב "כמיצוי הליכים בטרם הגשת עתירה מנהלית".

ממשרד הפנים נמסר כי "פניית חברי המועצה התקבלה בלשכת הממונה על מחוז הדרום במשרד הפנים והועברה בקשת התייחסות לנושא מהרשות המקומית".

מעיריית אשקלון נמסר: "מאחר והיו אלו חברי המועצה שאישרו את יציאתה לפגרה של מועצת העיר, נקבעו בלוחות הזמנים אירועים אחרים. הגורמים הרלוונטיים בעירייה בודקים בימים אלה מועד לכינוס ישיבה שלא מן המניין".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר