סהר ויעלון אמש במטה הבחירות של סהר. צילום: דובה

איתי סהר הציג את תוכניתו הביטחונית לאשקלון

משנתו הביטחונית של המועמד לראשות העירייה הוצגה בפני שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון ולפני שורת קציני מילואים תושבי העיר התומכים בו לראשות העיר. רוב התכנית ככללה כבר קיים בעירייה

פורסם בתאריך: 7.5.18 16:15

     

איתי סהר, המועמד לראשות עיריית אשקלון, הציג אתמול תכנית מפורטת להיערכותה של אשקלון לאיומים ביטחוניים – אשר גובשה עם צוות אנשי ביטחון התומכים בו, תחת הכותרת "חוסן עירוני ותפיסת ביטחון באשקלון". אורח הכבוד היה שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון.

בפגישה השתתפו קציני מילואים תושבי העיר: תא"ל במיל' אריה קרן, שפיקד על אוגדה בצה"ל; סא"ל מנשה גלעד; סא"ל במיל רוני אליאב, ששרת ביחידת שלדג ; סא"ל משה מוטולה ששימש בעבר כמג"ד בשריון; סא"ל במיל' ד"ר קובי מיכאל מהמכון למחקרי ביטחון באוניברסיטת תל אביב ולשעבר המשנה למנכ"ל המשרד הממשלתי לעניינים אסטרטגיים.

כוחות צה"ל על גבול הרצועה. צילום: אליהו הרשקוביץ

תכניתו של סהר לא מחדשת דבר ורצופה שלל אלמנטים ביטחוניים עירוניים שכבר קיימים שנים רבות ופועלים בעירייה כגון: צוות של בעלי תפקידים שייעץ לראש העיר ויבצע חשיבה כיצד לעבור משגרה לחירום בצורה מיטבית. עוד מציע להקים מוקד רואה שיוכל לתצפת על מקומות אסטרטגיים בעיר באמצעות מצלמות שיותקנו בהם. סהר גם קורא לחלק את הסמכויות בין מל"ח למוקד העירוני למרות שלכל אחד מהם יש תפקיד שונה בעת חירום.

"ההשפעה של אירועים מסוגו של 'צוק איתן' על הכלכלה העירונית וחינוך הילדים בעיר היא דרמטית והם משפיעים על הכלכלה ועל מבנה הקהילה לטווח ארוך", אמר סהר ליעלון, "המענה המיידי שניתן באשקלון לאחר עימותים אינו מספיק. המאמץ העירוני צריך להיות מגובה במאמץ לאומי ליצירת מבנה הזדמנויות לתושבי אשקלון ומרקם עירוני חברתי איתן, המסוגל לספוג אירועי קיצון ולהתאושש מהם באופן שימנע נטישת אוכלוסייה ופגיעה מצטברת בתעסוקה. יכולתה של העירייה לנווט את העיר בעת שגרה, כך שתישאר אטרקטיבית לתושביה בזמן ולאחר אירועי חירום, היא מפתח חשוב ביצירת החוסן העירוני".

יעלון התייחס לדבריו של סהר. "התנהלותה של הרשות המקומית היא מרכיב קריטי בהתמודדות עם מקרה של התקפה על העורף. שאלת החוסן מתחילה ממנהיגות מקומית שמשדרת ביטחון, הבנה וידיעה מה צריך לעשות. מצבי חירום קורים בלי התראה מראש וצריך לשדר להם תגובה מהירה" אמר יעלון והוסיף "מהירות התגובה והיכולת להתאושש מהר תלויה גם במנהיגות המקומית. התנהלות צוותי ההצלה בטווח הקצר והתנהלות צוותי החוסן בטווח הארוך הן קריטיות לתוצאה – כמה זמן לוקח לפנות את הזירה ואיך מטפלים בקרבנות של פוסט טראומה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר