מדורות בכל רחבי העיר. צילום: אורי קריספין

ל"ג בעומר: עליה בזיהום האוויר באשקלון; בשאר הארץ ירידה

ברוב הערים ברחבי הארץ חלה ירידה בזיהום האוויר אבל באשקלון ובעוד שלוש ערים הזיהום דווקא עלה

פורסם בתאריך: 3.5.18 09:46

     

האם החששות מפני הסכנות הכרוכות בהבערת מדורות בליל ל"ג בעומר שנה זו הם אלו שמנעו מתושבים רבים ברחבי הארץ להדליק מדורות ובכך הקטינו את זיהום האוויר? או שמא התושבים באשקלון בערד ובעפולה לא ממש התרגשו מהאזהרות והזיהום דווקא עלה ביחס לזיהום שנרשם בהן בשנה שעברה.

מנתונים שמפרסם המשרד להגנת הסביבה, על פי מדדים שהגיעו אליו און ליין מתחנות הניטור השונות הפזורות ברחבי הארץ עולה כי זיהום האוויר שנרשם באשקלון הלילה, גדל בכמעט 40 אחוזים ביחס לזיהום האוויר שנרשם בעיר בליל ל"ג בעומר בשנה שעברה. תושבי אשקלון לא סתם הגדילו את רמת הזיהום אלא הכפילו אותה פי 4 מזיהום האוויר שנרשם בלילות רגילים באשקלון. אם נשווה לאשתקד, נגלה כי גם בשנה שעברה זיהום האוויר בל"ג בעומר גדל, אז הוא הכפיל את עצמו ב-3 בלבד.

מעניין להבין איך זה שבכל רחבי הארץ רמת זיהום האוויר פחתה ורק באשקלון בערד ובעפולה היא גדלה ואף הכפילה את עצמה.

נתון נוסף שמודד המשרד להגנת הסביבה הוא החלקיקים הזעירים שנישאים באוויר ושאותם נושמים בני אדם. מדובר בריכוז החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה העדינים הקטנים מ-2.5 מיקרון. ביום רגיל מהווים חלקיקים אלה בממוצע כ-50% מהערך המדוד של חלקיקים הקטנים מ-10 מיקרון, אולם בעת שריפות יחס זה משתנה וריכוז החלקיקים הקטנים מ-2.5 מיקרון עשוי להגיע ל-80%-85% מהערך המדוד של ריכוז החלקיקים הקטנים מ- 10 מיקרון.

בניר ישראל הסמוכה לאשקלון נרשמו 189 מק"ג למ"ק ביחס ל 59 בלבד אשתקד. בשנה שעבר העליה בין ל"ג בעומר ללילה רגיל היתה פי שנים והשנה זה כבר היה פי 6.3.

ריכוזי החלקיקים הנמדדים מושפעים בין השאר ממיקום המדורות יחסית לתחנת הניטור ובתנאים המטאורולוגיים כגון: כיוון ומהירות הרוח ותנאי הערבול באטמוספירה.

זו גם הסיבה שיתכן שיש מי שיחלוק על אמיתות וחומרת הנתונים בשל תנאי מזג האוויר הלא רגילים שנרשמו בליל ל"ג בעומר השנה לעומת שנים קודמות. אחרים יכולים לטעון שבשנה שעברה התפצלו המדורות לשני לילות בעקבות הוראות הרבנים שלא להדליק מדורות ליל ל"ג בעומר שחל במוצאי שבת אלא רק ביום ראשון שלמחרת.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר