פוקדים את הקברים. טקס יום הזיכרון בחלקה הצבאית. צילום: אורי קריספין

אשקלון מציינת את זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה

אירועי היום העצוב נפתחו בטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברחבת 'יד לבנים' במעמד המשפחות השכולות. מחר שורה של אירועים ובמרכזם הטקס בחלקה הצבאית בבית העלמין

פורסם בתאריך: 17.4.18 22:23

     

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל נפתח הערב בשעה 20.00 עם הישמעה של צפירה בת דקה שנשמעה ברחבי כל הארץ. באשקלון נפתח הום בטקס שערך ברחבת 'יד לבנים' במרכז הנפתי. הטקס כלל קטעים מרגשים ועוצמתיים, המספרים את סיפורם של הנופלים בני העיר אשקלון. את משואת הזיכרון הדליקה השנה מרים חסון, אמו של הנופל דודי ז"ל, ביחד עם נכדה, עידו. את הקדיש הקריא בועז קאפח, אחיו של אורי קאפח ז"ל.

אל מלא רחמים. טקס הזיכרון. צילום: אלדד עובדיה

ראש העיר בפועל, תומר גלאם, נשא דברים ואמר: "ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, אנו מרכינים ראש בכאב ומזילים דמעה בעצב. החלל העמוק שהותירו הנופלים הוא פצע פתוח שלעולם לא יגליד.

אין מילים שיוכלו לתאר את המחיר האישי שנגבה מכן, משפחות יקרות. אותה נקישה בדלת ששינתה את חייכם. החיים, שמעתה יתנהלו בצל הכאב. תחושת ההחמצה, המחשבות על המשפחות שלא הוקמו, הילדים שלא נולדו, הכיסא שיישאר ריק. הטלפון שלא יצלצל.

הצחוק המתגלגל שלא ישמע יותר. החברים שהשתחררו והמשיכו בחייהם. והילדים שלכם שלא יתבגרו עוד לעולם. מה כבר אפשר לומר אל מול דמעה של אם, קדיש יתום על אב, בכי של ילדים וגעגוע של בת זוג אוהבת?

הורים, רעיות, ילדים, אחים ואחיות, אין בפינו מילים שיכולות לרפא את כאבכם על אובדן יקירכם במלחמות ובפיגועי הטרור. לאובדן אין יום ואין לילה, לא חודש ולא שנה. אתם מתגעגעים היום ומתגעגעים בכל יום.

תומר גלאם בטקס יום הזיכרון. צילום: אלדד עובדיה

אבל חשוב שתדעו שאנחנו זוכרים ונזכור את יקיריכם. אנחנו יודעים שהחסר לא יתמלא אף פעם, ולמרות זאת יש כוחות חדשים שבאים מעם ישראל שמתאחד ומהחיבוק שהוא מעניק ביום הזה למשפחות גיבורנו האהובים, שהקריבו את נפשם למען המולדת. אדמתנו רוויה בדמם של בנותינו ובנינו ולדאבוננו, המלאכה לא תמה ומסביבנו עדיין נשמעים קולות מאיימים ודברי שנאה והסתה.

אנחנו סומכים על מערכת הביטחון וצבא ההגנה לישראל שפועל וימשיך לפעול ביד קשה נגד כל מי שקם לכלותינו. אנו מחזקים ומחבקים היום את כל החיילים ששומרים עלינו בים, באוויר, וביבשה ופועלים ללא לאות למען מדינת ישראל ותושביה.

מדליקים את המשואה בטקס יום הזיכרון. צילום: אלדד עובדיה

בעוד 24 שעות נעשה מעבר חד ונחגוג את יום העצמאות השבעים למדינת ישראל. יחד עם העם כולו, בראש מורכן – וזקופי קומה, בכאב עמוק- ובגאווה, אני מצדיע היום לגבורתם של טובי הבנים והבנות. הם אלה אשר לאורך שבעים שנות המדינה, הגנו עליה בגופם, גוננו על גבולותיה ועל ביטחון אזרחיה.

מי ייתן ועוד בימנו אנו חזון הנביא יתגשם "ולא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

כולי תקווה שלא נדע עוד מלחמות ולא יתווספו חללים למשפחת השכול. יהי זכרם נצור עמנו לעד".

לאחר הטקס התקיים ערב 'שרים לזכרם' – בסימן '70 שנה למדינת ישראל', בהשתתפות הזמרים ירדנה ארזי, הראל סקעת, פאר טסי, להקת 'חוף ימים', להקת 'צעירי אשקלון' ואומנים מקומיים.

סקעת באשקלון. צילום: אלדד עובדיה

טסי, שר לנופלים. צילום: אלדד עובדיה

מחר, יום רביעי, יום הזיכרון, יימשכו הטקסים:

  • בין השעות 07:00-17:00 תיערך משמרת הכבוד של תנועות הנוער באנדרטת 'יד לבנים'
  • בשעה 09:00 יתקיים הטקס בבית העלמין הצפוני
  • בשעה 11:00 יתקיים הטקס המרכזי בחלקה הצבאית בית העלמין בגבעת ציון
  • בשעה 13:00 יתקיים טקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה בגן ע"ש בנות חטואל בשכונת 'שמשון'.
  • בשעה 17.30 ירוצו בכל רחבי הארץ וגם באשקלון לזכרם של הנופים במסגרת מיזם רצים לזכרם
  • לקראת ערב יתקיימו ברוב בתי הכנסת תפילות ערבית חגיגיות שיחתמו את אירועי יום הזיכרון ויפתחו את אירועי חגיגות העצמאות.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר