אחת העוקבות יוצאת מבית המשפט. צילום: עזריאל משה

משפט שמעוני: הסמויות העידו בחקירה נגדית

גם השבוע הגיעו העוקבות מהיחידה הסמויה של המשטרה כשהן מוסתרות בלבוש מוגזם ובמסכות פנים על מנת למסור עדות מאחורי פרגוד. צוות ההגנה יצא מרוצה מהדיון: "דעתנו התחזקה בעניין שהשוטרת לא דוברת אמת"

פורסם בתאריך: 23.3.18 14:04

     

השבוע התקיים דיון מעניין במסגרת משפטו של ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני. אל דוכן העדים עלו שתי עדות, עוקבות מהיחידה הסמויה, שעקבו אחרי איתמר שמעוני במהלך החקירה נגדו. הדיון עצמו התקיים בדלתיים סגורות, ולא ניתן לצטט ממה שהתרחש בתוכו, אך בצוות ההגנה אומרים כי הם יצאו מרוצים מהדיון. העוקבות נחקרו שתי וערב על ידי הסנגורים, ובאופן כללי ניתן לומר כי הן עמדו על עדותן כפי שנמסרה מפי אחת מהן כבר בדיון הקודם בחודש אוקטובר.

הנאשמים והסנגורים יוצאים מהאולם לאחר חקירת העוקבות. צילום: עזריאל משה

כפי שפרסמנו, הדיון הראשון שבה השתתפה אחת העוקבות הסמויות התקיים בחודש אוקטובר בשנה שעברה. כמו השבוע, גם אז הגיעה העוקבת כשהיא לבושה במסכת סקי על פניה ובבגדים הגדולים ממידותיה, כך שלא יהיה אפשר לזהות את המראה שלה. בדיון אז היא דיברה על דוח עיקוב שכתבה בתאריך 20 במאי 2015, כחצי שנה לפני חשיפת הפרשה, כאשר איתמר שמעוני עדיין כיהן כראש עירייה פופולארי. הוא הגיע אז לפגישה עם חברו ויד ימינו משה פונטה, הנאשם עמו בכתב האישום. את הפגישה הם קיימו במסעדת שיפודי ציפורה שבגן העיר באשדוד.

כאן התקיימה הפגישה. שיפודי ציפורה באשדוד. צילום: אילן אסייג

העוקבת ישבה בשולחן סמוך, כאשר במסעדה הייתה עוקבת נוספת, וכתבה בדוח העיקוב כי פונטה "נראה כשהוא מניח אל מול הנדון דף נייר. לאחר מכן דף הנייר לא נראה". כאשר היא נשאלה כיצד הגיב שמעוני לפתק, נזעק צוות ההגנה וטען כי היא לא כתבה את זה בדוח לאחר העיקוב. מתברר כי את תגובתו של שמעוני לפתק ציינה העוקבת בפעם הראשונה בשיחת הריענון שהיא קיימה יום קודם במשרדי הפרקליטות.

"מה הייתה תגובתו של איתמר שמעוני, אם בכלל, לדף הנייר שהניח בפניו משה פונטה?" שאלה התובעת עו"ד הילה גבאי את העוקבת.

העוקבת השיבה: "הוא הסתכל לכיוון הדף".

בנוסף, היא התייחסה למזכר נוסף שכתבה, ובו ציינה כי אספה גזירי נייר משולחנם של פונטה ושמעוני, ואותו הדביקה. עליו הופיעו, על פי טענת התביעה, שמות של בני משפחה וקרובים שהביאו כסף לפונטה, ובהם מופיע גם השם גבי מ’, ולידו מספר שנראה כמו הסכום 100 אלף.

"מתי הבחנת בגזירי הנייר לראשונה?" נשאלה העוקבת בידי עו"ד גבאי והשיבה: "ברגע שהם עזבו את השולחן". בהמשך היא הוסיפה: "ברגע שהם לא היו בשולחן, ניגשתי לשולחן ואספתי את גזירי הנייר שהבחנתי בהם". העוקבת סיפרה עוד כי לאחר שאספה אותם היא שגם חיברה אותם.

באותו עניין

כאשר נשאלה העוקבת מה היא חושבת על גודל הנייר שהחזיק פונטה ולטענתה הניח בפני שמעוני בהשוואה לפתק שחיברה מגזירי הנייר, היא השיבה: "אני יכולה להגיד שזה יכול להתאים מבחינת הגודל, אני לא יכולה להגיד שזה אותו דף נייר".

לאחר מכן החלה העוקבת להישאל שאלות בידי סנגורו של שמעוני עו"ד מנחם רובינשטיין, אלא שהחקירה שלו הופסקה בטענה כי השאלות נוגעות לנושאים חסויים.

באופן כללי בהגנה טוענים כי מי שאסף את גזירי הנייר מהשולחן אינו השוטרת וכי היא אינה דוברת אמת. לדבריהם, יש להם תצהיר של המאבטח של שמעוני באותה התקופה שמעיד כי הוא אסף את הניירות.

"ניגשתי לשולחן ואספתי את גזירי הנייר". אחת העוקבות יוצאת מבית המשפט. צילום: עזריאל משה

השבוע חודשה החקירה הנגדית, כאשר ההגנה שואלת את העוקבות שאלות חקירה, אך הן עמדו על שלהן והציגו גרסה עקבית לגרסה הקודמת. "המסקנה שלי שאין שום דבר כנגד אדון שמעוני", אמר רובינשטיין. "היא יכולה לעמוד על שלה, אבל לא עלה שיש מעורבות של שמעוני או ידיעה של שמעוני. היא נחקרה, סך הכול התשובות שלה היו טובות".


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


עוד מתברר כי מלבד שתי העוקבות שעקבו אחרי שמעוני באותו היום היה גם עוקב נוסף, אך הוא לא הגיע להעיד. "זו לא הייתה הפתעה, הוא נחשף כתוצאה מהעתירה שלנו", הוסיף רובינשטיין. "אבל אני שואל את עצמי בקול רם שאלה פשוטה, אם אלה הראיות הלכאוריות שהיו בידי התביעה למה הוגש כתב האישום? אבל לדעתי כתב האישום הוגש בחופזה כי מישהו לא למד את התיק  כמו שצריך".

גם עו"ד עמיר ג’ורג’י, סנגורו של משה פונטה, יצא מרוצה מהדיון, "אנחנו מאמינים שהשוטרת לא דוברת אמת ובעקבות התהליך של העתירה לגילוי ראיה ומה שהסתבר מתוך העתירה, דעתנו התחזקה בעניין שהשוטרת לא דוברת אמת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר