נלחמים באפליה. צילום: מועדון כדורגל מכבי אשקלון.

זה לא משחק: מכבי אשקלון נגד הפועל אשקלון

למאמן הכדורגל האשקלוני מני יאסו נמאס, לדבריו, מהיחס של העירייה לקבוצתו מכבי אשקלון, ולכן הוא פנה בעתירה לבית המשפט נגד העירייה ונגד הפועל אשקלון, ובה הוא דורש שינהגו בשוויון כלפי קבוצתו

פורסם בתאריך: 18.6.17 02:04

     

במשך תקופה ארוכה מני יאסו, בעליה של קבוצת הכדורגל מכבי אשקלון המשחקת בליגה ג', מתלונן על קיפוח של קבוצתו. בשעה שמכבי אשקלון מקבלת תקציבים נמוכים, והכספים הגדולים מוענקים להפועל אשקלון ולמחלקת הנוער שלה, יש מי שנושך שפתיים. מעבר לכך, לא מדובר רק על הבדלי התמיכות העירוניות בין המועדונים שמדירה שינה מעיניו. יאסו חדל מלהבליג על הנעשה, והגיש לאחרונה עתירה באמצעות עורך הדין, תום שפלר, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד עיריית אשקלון, ובפרט נגד ראש העירייה תומר גלאם והמנכ"ל חיים סופר.

טוען לקיפוח. מני יאסו. צילום: מועדון כדורגל מכבי אשקלון.

התביעה הופנתה גם לעבר גופים נוספים, כמו מועדון הכדורגל הפועל אשקלון, קבוצת ותיקי אשקלון, עמותת כדורגלני העבר של אשקלון ומחלקת הנוער של הפועל אשקלון. הטענה המרכזית של יאסו היא אשר ליחס המועדף המקבלות כלל הקבוצות המוזכרות, כאשר מנגד קבוצתו סובלת לכאורה מהפליה לרעה ומחוסר שוויוניות, אשר מסבים לה נזק כלכלי רב.

דמי שימוש גבוהים

על פי כתב התביעה, יאסו טוען כי העירייה גובה ממנו דמי שימוש גבוהים במגרשים העירוניים בצורה מכוונת, אשר נועדו לרסק את המועדון כדי למנוע כל תחרות בעיר, בשעה ששאר הקבוצות נדרשות לשלם סכומים נמוכים שממילא מקוזזים מכספי התמיכות, בשל היותן קבוצות "עירייה". יאסו עותר כנגד ההתנהלות הכללית ודורש לשלם דמי שימוש סבירים, אשר לא יעלו על חמישה אחוזים מן ההקצבה השנתית שמקבלת הקבוצה מהעירייה. הדרישה הנוספת של יאסו היא להורות לעירייה לשבץ את קבוצתו הבוגרת ואת קבוצת הנוער שלה בכל אחד מהמגרשים הנמצאים במתחם האצטדיון ובהיקף של 42 שעות שבועיות לצורך אימונים ומשחק נוסף לשבוע, זאת בהתאם לדרישות ההתאחדות לכדורגל.

מעודד גם את מכבי. איתמר שמעוני. צילום: אורי קריספין.

עוד ברשימת הדרישות של יאסו: שילוט מתאים לקבוצה, חדר הלבשה ומלתחות, מערך הסעות, אביזרי עידוד, תלבושות, משרד, מחסן, חדר כביסה ועוד, צרכים אשר הובטחו ליאסו ואף נחתמו, אך לא קוימו בפועל. יאסו יקווה גם לקבל אישור בלתי מותנה להפעלת קבוצת ותיקים וקבוצת נשים והוספת קבוצת נוער בכל שנה, כפי שדרש בכתב התביעה. "העירייה מנצלת את כוחה הרב והעודף על פני מכבי אשקלון, שנותנת הזדמנות שווה לבני העדה האתיופית ולכלל בני העיר אשר אינם מקבלים הזדמנות בעיר, כאשר העירייה למעשה מעניקה הטבות ותמיכות בהיקף נרחב דווקא לחזקים. ולא רק שאינה שומרת על זכויות החלשים, אלא פועלת היא להתעלל ולרמוס את זכויותיהם", אמר יאסו בפתח הדברים במכתב העתירה.

"סכום גבוה ובלתי סביר"

יאסו חשף בין היתר כי לאחר מכתב ששלחה מכבי אשקלון לעירייה לפני כשנה, ובו דרישה לקבל שיבוץ במגרשים לצורך אימונים, הוחלט על הקצאת חוות דעת שמאי מטעם העירייה, והוא העריך את שווי השימוש במגרשים העירוניים בסכום גבוה ובלתי סביר של 500-400 שקלים לשעת אימון ואלפי שקלים למשחק, סכומים אשר אין ביכולת המועדון לעמוד בהם. "למיטב ידיעת המועדון, לחוות דעת זו קדמו שתי חוות דעת לפחות, מהן עולה כי שתיהן היו נמוכות יותר מחוות הדעת הנוכחית. באופן תמוה מאוד על פי חוות הדעת עלות שעת אימון של קבוצת ותיקים עומדת על פחות ממחצית. נזכיר בהקשר זה את מר הרצל עיני מנהל האצטדיון העומד בראש אחת מקבוצות הוותיקים המשתמשות במגרש".
עוד בהקשרו של עיני, מציין יאסו, כי מנהל האצטדיון הודה בפניו כי קיימת הוראה מפורשת מראש העיר הקודם, איתמר שמעוני, שלא לאפשר לקבוצה שיבוץ במגרשים. עושה רושם שיאסו מתכוון ללכת עד הסוף ולמצות את הדין לאור הממצאים השונים המצורפים למכתב התביעה. "אין בכוונתנו לנהל את ההליך המשפטי בעיתון", מסר יאסו עצמו ל"כאן דרום". "העתירה מדברת בעד עצמה ותתברר בבית המשפט".

תגובות: "עיריית אשקלון אינה מפלה"

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון אינה דנה בתקשורת בתביעות המתנהלות. נמסור את תגובתנו לתביעה לבית המשפט, כמקובל. מכל מקום, נציין כי עיריית אשקלון אינה מפלה אדם כזה או אחר על רקע כלשהו".
איתמר שמעוני מסר בתגובה: ״טעות בידכם, עודדתי וגם כיום אני מעודד פעילויות ספורט, וביניהן את הפעילות המבורכת של מני יאסו. יתרה מכך, הייתי היחיד שנתן הנחיה שתאפשר לקבוצתו של מני להתאמן כמעט שנה, וזאת מבלי לדרוש תשלום קודם אלא על ידי קיזוז דמי השימוש מתקציב התמיכות המיועד לכל עמותה על פי ועדת התמיכות. בהקשר לדמי השימוש במגרשים העירוניים, גובה דמי השימוש, נקבע על ידי שמאות מקצועית שאושרה על ידי היועצת המשפטית, ולכן אין לי אחיזה בדבר. כמו כן, הסכומים לשימוש במגרשים העירוניים הינם סכומים גנריים ומכאן, שהם שוויוניים בצורה מוחלטת בין כל העמותות״.
שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון מסר בתגובה: ״טרם התקבלה לידינו התביעה המדוברת. לכשתתקבל, נלמד אותה ונגיב בהתאם״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר