טופס הארנונה. צילום: אילוסטרציה.

מים עד נפש: למה זינקה צריכת המים ברחוב יעקב מרידור?

דיירי מתחם הבניינים ברחוב יעקב מרידור טוענים כי קבלן שמועסק על ידי העירייה בניקיון כבישים ממלא את מכלית המים שלו מהשיבר הראשי של הבניין. התוצאה לטענתם: כבר שלוש שנים שהם משלמים סכומים מופרכים עבור צריכת המים המשותפת בבניינים. העירייה: “מדובר באירוע חד פעמי”

פורסם בתאריך: 5.3.18 13:43

     

דיירי רחוב יעקב מרידור 12 ו-14 ורחוב הציונות 4 מתלוננים זה תקופה ארוכה על תשלום מופרז עבור צריכת המים המשותפת בקומפלקס הבניינים הזה. לטענתם, מאז קיבלו לידיהם את הדירות, לפני כשלוש שנים, הבחינו שמדובר בגבייה חריגה.

“מלכתחילה היה שם משהו לא בסדר שלא הסתדר לנו”, אומר יו"ר הוועד באחד מהבניינים דני אברג’ל. “היו חודשים שגבו מאיתנו על חצי קוב צריכת מים משותפת עבור כל דייר, והיו חודשים שזה קפץ פתאום ל-1,200 קוב במצטבר לכולם. יכול להיווצר מצב שבו נגיד זוג צעיר משלם 80 שקלים על צריכת המים בדירה הפרטית שלהם ועוד 220 שקל עבור הצריכה המשותפת. הבנו שמשהו כאן לא תקין, כי אין שום סיבה שזה ישתנה בצורה דרסטית כל כך כששום דבר בצריכת המים המשותפת לא משתנה”.

לדבריו של אברג’ל, לאחר שראו שהדבר חוזר על עצמו שוב ושוב הם פנו למי אשקלון, ושם נאמר להם לטענתם כי אכן הנתונים שהם מציגים קצת תמוהים, אולם לא הוצע להם שום פתרון או הסדר. “לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שיש כאן בעיה, אז הם אמרו שאנחנו צודקים ואכן מדובר בתופעה מוזרה שזה לא אחיד וקופץ בצורה משמעותית כל כך, אבל זה מה שרשום בשעון, ולכן הם גובים בהתאם”, אומר אברג’ל.

הדיירים המשיכו לעשות הכול על מנת לפתור את התעלומה, הם הציבו מצלמות לכיוון השיבר הראשי של הבניין וחשדו בעיקר בפועלים שעובדים סמוך לבניינים שלהם. אלא שלפני כחודש נפתרה התעלומה, כשאחד הדיירים הבחין בנהג מכלית מים שעוצר סמוך לשיבר, מחבר אליו צינור וממלא את המכלית. “תפסנו אותו על חם”, מספר אברג’ל. “מסתבר שזה קבלן שעובד עם העירייה בניקיון כבישים, והוא מצא לו פתרון. הוא החל להתנצל והפסיק את הפעולה באמצע ואמר שמילא רק 20 ליטר ושזאת הפעם הראשונה והאחרונה שזה קורה. אנחנו הסתכלנו במצלמות והתברר שזאת לא הפעם הראשונה. מה גם שהוא כבר מגיע עם הצינור מוכן, וזה בדיוק הצינור שמתחבר בקלות דווקא אל השיבר שלנו”.

 

העובד מטפל בברז המים של הבניין

 

לטענת אברג’ל, לאחר הגילוי פנו הדיירים המיואשים שוב לעיריית אשקלון והציגו בפניה את הטענות, ושם נאמר להם שהעניין נבדק, ואכן מדובר בטעות. “זהו, הם אמרו שזה היה חד פעמי ומדובר באי-הבנה ושזה משהו שלא יחזור על עצמו, ומאז אין עם מי לדבר. גם בתאגיד אין עם מי לדבר כי הם מבחינתם מחייבים את מה שרשום במונה ולא אכפת להם מי השתמש בפועל במים האלה. בסופו של דבר, מי שמשלם את המחיר זה אנחנו הדיירים. אני לא רוצה לפגוע בפרנסה של אותו נהג, אבל למה על הגב שלנו. במשך שלוש שנים אנחנו משלמים סכומים מופרכים, ובסוף מתברר שאלה מים שהעירייה בכלל משתמשת בהם. גם אם מדובר באיזושהי אי-הבנה, אנחנו מצפים שייתנו לנו מענה ויגיעו איתנו להסדר, אבל לצערנו אין עם מי לדבר”.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “לאחר בירור מול קבלן הניקיון, עלה כי מדובר באירוע חד פעמי שנבע מטעות אנוש של עובד חדש בחברה, שלא ידע כי הוא מתחבר להידרנט פרטי. כשהשכנים הסבו את תשומת לבו של העובד, הופסקה השאיבה באופן מיידי. תאגיד המים יזכה את הדיירים בגין הפרשי מדידה לאחר בחינת הנתונים במערכת הגבייה. באשר לטענות הדיירים על חיוב גבוה, נדגיש כי מיולי 2015 תאגיד המים ביצע את מרב ומיטב הבדיקות, במהלכן הוחלט להחליף את מד המים ראשי, שלא העיד על ירידה בצריכה. על אף האמור לעיל ולפנים משורת הדין, תאגיד המים זיכה את כל הדיירים על הפרשי מדידה בתקופות הללו. במהלך אוקטובר 2017 הוחלף שוב מד המים הראשי מתוך ניסיון נוסף של התאגיד לסייע לדיירים ולבחון את הצריכות במד מים חדש. גם לאחר החלפת מד זה בפעם השנייה נמדדו הפרשי מדידה לחובת כל הדיירים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר