פון ליין לאחר שהוצתה. צילום: אלירם משה.

לא מקצועי: הצית, הוצת, התפשט וברח

צעיר תושב אשקלון מואשם בבית המשפט שהצית חנות סלולר, גרם נזקים למקום וסיכן את חיי דיירי הבניין. מה קרה שם במהלך האירוע שעשה לחוקרים חיים קלים בדרך לפיצוח התעלומה?

פורסם בתאריך: 13.6.17 13:33

     

נזקים כבדים. החנות שהוצתה. צילום: אלירם משה.

כתב אישום הוגש נגד צעיר תושב אשקלון, בן 21, לאחר שלכאורה הצית את סניף של רשת חנות הסלולר PHONE-LINE ברחוב בר כוכבא בשכונת אפרידר. החנות כזכור הוצתה ונזק רב נגרם לה. מכתב האישום עולים פרטים חדשים ומעניינים על מה שקרה באותו לילה.
החקירה נפתחה. החוקרים נעזרו בצילומי מצלמות האבטחה ומצאו בזירה ממצאים שקושרים את הצעיר ואת חברו למעשה. על פי כתב האישום, הגיע הצעיר תושב גבעת ציון לחניה האחורית של המרכז המסחרי ברחוב בר כוכבא, יחד עם עוד צעיר שזהותו אינה ידועה, שם ממוקמת גם הכניסה האחורית של הסניף האמור. השניים לבשו קפוצ'ונים כדי להסתיר את זהותם ממצלמות האבטחה. בידו של האחד מיכל בנזין. השניים החלו לבעוט בדלת החנות בחוזקה עד שזו נפתחה, נכנסו פנימה, האחד שפך את תכולת המיכל בכל רחבי החנות והתכונן להצית אותה ולברוח. עוד לפני שהספיק להצית את המקום השתחררו אדים רבים של הבנזין ומילאו את חלל החנות הקטנה והסגורה. ברגע שהצית הצעיר את החנות, התלקחו גם האדים באויר, דבר שגרם ל'פיצוץ נפחי' עז שגם הצית את בגדיו של הצעיר. המצית המבוהל שהבין באש שאוחזת בבגדיו נמלט במהירות מן החנות והחל להתפשט מבגדיו הבוערים, חלץ את נעליו ונמלט מהמקום כשהוא לבוש תחתונים וחולצה בלבד וכשעליו גופו כוויות. שותפו שהיה במרחק קטן ממנו נהדף את חזית החנות והצליח להימלט ככל הנראה ללא פגע.

שכנים ששמעו את הפיצוץ ומיד גם החלו להריח את העשן הסמיך שהיתמר סמוך לבניין והחל לאפוף את בתיהם הזעיקו את כוחות כיבוי אש ואלו הזעיקו למקום גם את מד"א והמשטרה.
.
כתוצאה מהשריפה ניזוקה החנות כליל ועד היום אינה פעילה, האש התפשטה וגרמה לנזקים גם בחנות קעקועים סמוכה. לוחמי האש השתלטו על האש בחנות, פרצו לחלק מדירות הדיירים שהיו לכודים בשל האש והעשן וחילצו אותם. חלק מדיירי הבניין פונו מבתיהם עד להתפוגגות העשן ו-11 דיירים ובהם גם תינוק בן חצי שנה שנפגעו משאיפת עשן פונו לבית החולים "ברזילי" לקבלת טיפול רפואי.
החוקרים שראו את השתלשלות האירוע בסרטוני מצלמות האבטחה, מצאו מחוץ לחנות את בגדיו השרופים של הצעיר כשהטלפון הנייד שלו עדיין בכיס המכנסיים, את נעליו, מפתח שפותח את ביתו, כפפה שבה השתמש ושדגימת DNA שנלקחה ממנה התאימה לזהותו שלו וכל אלה הסגירו את הצעיר באופן מוחלט
החוקרים אף הגיעו לביתו של הצעיר וכשעצרו אותו זיהו על גופו פצעי כוויות. הוריו טענו שאכן הגיע לביתם בדקות שלאחר שעת ההצתה ואף הם התקשו להאמין לדבריו שמדובר בפציעה שנגרמה לו מהחלקה עם האופנוע כפי שטען בפניהם.
לאחר המעצר הודה הצעיר במיוחס לו ואף שחזר את האירוע. כתב האישום נידון בימים אלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע והפרקליטות, כך ציינה בכתב האישום תדרוש עונש מאסר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר