עוצרים חשודים בביתם. צילום: דוברות המשטרה
עוצרים חשודים בביתם. צילום: דוברות המשטרה

עונש מאסר לפליט אריתראי ששבר לחברו את הפנים

הפגיעה הקשה בפנים ובעין לא אפשרו לפצוע לחזור לעבודתו והנאשם סרב להשתלב במסגרת טיפולית. חרטתו על המעשה לא הספיקה ובעוד שלושה שבועות הוא יחל לרצות עונש מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 23.1.18 15:08

     

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלח לכלא פליט אריתראי המתגורר באשקלון לאחר שהכה את חברו באזמל וגרם לו נזקים חמורים בפנים. גזר הדין החריג אמנם ניתן רק כעת אך האירוע התרחש כבר בנובמבר 2016.

השניים, עבדו במפעל רב בריח שבאזור התעשייה הדרומי באשקלון. במפעל הכירו כולם את השניים כחברים טובים שידעו רגעים יפים עד אותו אירוע בו פרץ בין השניים ויכוח. השניים דחפו זה את זה והעימות הפך לחילופי מהלומות כאשר האחד מכה את חברו ולטענתו אף שובר לו שן. החברים במפעל הפרידו בין הניצים, הרגיעו את הרוחות והשניים חזרו לעבודה. אלא שלאחר מספר דקות הגיע האחד, כשבידו אזמל, ניגש לעמיתו והחל להכות את פניו עם האזמל. הוויכוח פרץ שוב ובמהלכו זרק את האזמל על פניו של החבר, עמיתיהם לעבודה שוב הפרידו בין הניצים אלא שהפעם אחד מהם כבר לא חזר לעמדתו.

המכות בפנים והפגיעה של האזמל שהושלך לעברו גרמו לעובד לפציעה משמעותית ולנזק בארובת העין, מה שהצריך פינוי מהיר לבית החולים וניתוח חירום כדי להציל את ראייתו.

המשטרה הוזעקה למקום ועצרה את המכה. האיש שהיה עצור במשך 11 ימים שוחרר ונגדו הוגש כתב אישום על מעשיו. הוא הודה במסגרת עסקת טיעון ומכאן החל בית המשפט לדון בעונש שיוטל עליו.

סנגורו ניסה להמעיט מחומרת המעשה כשטען שמדובר במעשה שנולד כתוצאה מתקיפה נגדית שהחלה קודם לכן, מעין "אבל הוא התחיל" שנפוצה דווקא במריבות בין ילדים. בהמשך טען כי מדובר במעידה חד פעמית לאדם נטול עבר פלילי שנוח לבריות, מסור וחרוץ העובד לפרנסת משפחתו. מנהלו אף העיד עליו רבות ונצורות והאיש בעצמו הביע חרטה עמוקה על מעשיו.

"הוא חבר שלי המתלונן, אני מכיר אותו בתור חבר", אמר התוקף בבית המשפט."זה היה מקרה אני מצטער על זה, עשיתי טעות ולא היה צריך להיות כך, אני מצטער. הוא הכה אותי ואני הכיתי אותו בחזרה. לא היה בסדר שהחזרתי לו מכה".

סנגורו ביקש לגזור עליו עבודות שירות, אלא שהפגיעה החמורה וסירובו של האיש להשתלב בהליך טיפול שהוצע לו עמדו לחובתו.

אגב, העובד שנפגע לא חזר לעבודתו בעקבות הפציעה ואפילו התביעה לא הצליחה לאתרו כדי לזמנו לדיונים במשפט שהוא דמות מרכזית בו.

השופט אהרון משניות שקל את הרכיבים העומדים לזכותו של הנאשם ואת אלו שעומדים לחובתו ולבסוף גזר על האיש 9 חודשי מאסר בפועל שיחלו כבר בחודש הבא בכלא באר שבע, מאסר של 8 חודשים על תנאי לשלוש שנים ופיצוי של 2500 שקלים לעובד שנפגע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר