נציגי העירייה בכנס. צילום: דוברות העירייה

עיר ללא אלימות: כנס הצדעה לעובדי התכנית

בכנס מיוחד ציינו את פעילותם הענפה של עובדי התוכנית ומתנדביה. מנהל הרשות הארצית למניעת אלימות: "אשקלון היא אחת מהערים הוותיקות והמובילות אשר משמשות מקור ללמידה ליישובים אחרים בארץ"

פורסם בתאריך: 15.1.18 10:03

     

בשבוע שעבר נערך במתנ"ס ברנע כנס הוקרה לעובדי התוכנית 'עיר ללא אלימות' הפועלת באשקלון מזה שנים. הכנס נערך לציון פעילותה הענפה של התוכנית ברמה הארצית בכלל ובמחוז דרום בפרט.

מקבלים את תעודות ההוקרה. צילום: דוברות העירייה

אשקלון היא אחת מהערים הראשונות שאליהן נכנסה תוכנית 'עיר ללא אלימות' ולאורך השנים, בתמיכתם של כל ראשי הערים מאז הוקמה התכנית, מתבצעת השקעה רבה בקידום הביטחון האישי ואיכות חיי התושבים בעיר.

מטרת העל, לפיה פועלת התכנית, היא לקיים מערך אפקטיבי ומתואם תוך שיתוף כלל הגורמים העירוניים, האזרחיים והאכיפתיים להגברת המוגנות ובטחון התושבים, כאשר המסר העיקרי, שהוביל את הרשות לכל אורך הדרך, היה אפס סובלנות לאלימות על כל רבדיה. ייחודה של התוכנית הוא מתן מענה מערכתי, כולל והוליסטי המשלב את כלל הגורמים ברשות לעבודה משותפת, תוך רתימתה של הקהילה כולה, מתוך אמונה שלמה שלקהילה יש את הכוח להשפיע על המציאות המקומית ולהוביל להעלאה וחיזוק של תחושת הביטחון ושלילת התנהגויות אנטי חברתיות.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם תומך בתכנית כאמור כמו גם קודמיו. "אני מאמין גדול בתוכנית הזו, ישנן פעילויות רבות במהלך השנה שאין לי ספק שתורמות לביטחון האישי של התושבים" מסר השבוע גלאם "רק לאחרונה הצטרפתי לסיירת הורים וראיתי את העבודה המדהימה שלהם. במסגרת המאבק באלימות נעשה הכל ולא נתעלם. נתמודד ונלחם נגדה, נטפח ונעודד דפוסי התנהגות התורמים לסובלנות".

סגן ראש העיר, יורם שפר: "המעורבות החברתית בקהילה והמתנדבים הרבים מאפשרים לגרעין רחב להשפיע על התנהגות והתבטאות, הן מילולית והן מעשית. התפתחותה של העיר ומרכזי הבילוי מהווים מוקדים למעורבות של השפעה לגבי כבוד הדדי וכיבוד כל אחד ואחת באשר הם. נמשיך לפעול ללא לאות ונגביר את הפעילות והמעורבות בתחום חשוב זה".

חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט: היא גם חברת המועצה הממונה על התכנית מטעם העירייה. "אני רואה חשיבות רבה בתכניות מניעה והסברה בתחומי החינוך, הפנאי והרווחה וכן הכשרות לצוותים המקצועיים, לציבור ההורים והתלמידים" מסרה הבוקר אלטיט והוסיפה "על סדר יומה של העיר, עומד המאבק בתופעות ההתמכרויות והאלימות על כל סוגיה. יחד נמשיך לפעול על מנת למנוע תופעות מסוג זה כדי להבטיח את שלומם וביטחונם של התושבים".

יש גם רדיו עיר ללא אלימות. צילום: דוברות העירייה

נציגי העירייה בכנס, עם תעודות ההוקרה. צילום: דוברות העירייה

בנוסף לאלטיט מי שמנהלת את התוכנית בפועל ומובילה אותה היא אורלי פולט. "כנס זה הינו הוכחה לכך שכיום קיימת ההבנה כי המלחמה והטיפול בתופעות האלימות והפשיעה אינם שייכים רק לכוחות הביטחון והאכיפה, אלא גם לנו, ומחובתנו, לשלב גם כוחות אזרחיים, קהילתיים והתנדבותיים שיסייעו לחיזוק תחושת המוגנות ותחושת הביטחון של התושב" מסר פולט וביקשה להודות לכל העושים במלאכה "אנו נמצאים כאן היום כדי לומר לכל השותפים, אשר עושים את עבודתם במסירות רבה מתוך שליחות אמיתית – תודה!".

מנהל הרשות הארצית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול במשרד לביטחון פנים, דני שחר פרגן לעירייה: "אני מברך על ההחלטה לקיים את הכנס בעיר אשקלון. אשקלון היא אחת מהערים הוותיקות והמובילות אשר משמשות מקור ללמידה ליישובים אחרים בארץ. גם בהקשר של הקמת הרשות החדשה ברמה הארצית, אשקלון נחשבת לאחת הערים הראשונות שעשו את האיחוד הזה, עוד לפני החלטת השר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר