מזג האוויר: 24.2 מ"מ גשם באשקלון

בעירייה התכוננו מראש והתכנסו בחדר המצב, אבל עד עתה מלבד מספר עצים שקרסו לא נרשמו אירועים חריגים. כמות הגשם ועוצמת הרוח סבירים, ברקים ורעמים איין. סופה בהתהוות

פורסם בתאריך: 5.1.18 13:23

     

הסערה הגדולה שבימים האחרונים מדברים עליה בכל מקום הגיעה לאשקלון רק אחרי השעה 14:00. החזאים הבטיחו לנו גשם בכמויות, סופות רעמים וברקים, רוחות חזקות אבל מלבד הגשם ורוחות לא שגרתיות שנושבות כעת באשקלון, הרעמים והברקים בוששים לבוא.

העירייה התכוננה מספר ימים לבוא הסופה כדי להתמודד עם פגעי מזג האוויר בצורה הכי מוצלחת ועם מינימום הפרעה לשגרת החיים, אך גם לבעלי התפקידים הרבים שהתכנסו הבוקר בחדר המצב של העירייה לא היתה ממש עבודה.

מכ"מ מזג האוויר של אתר מזג האוויר של אשקלון עמד עד לשעה 14:00 על 1.2 מ"מ בלבד של גשם אך מאז החלו הגשמים לרדת בכמויות ובתוך חצי שעה עלתה הכמות עד לכדי 4.8 מ"מ גשם וב 15:00 זינקה עד לכדי 24.2 מ"מ שירדו מתחילת המערכת הנוכחית. לצורך השוואה, ביום שני ירדו כ-28 מ"מ גשם באשקלון וגרמו להצפות בכמה מקומות בעיר. מהנתונים שמתפרסמים און ליין עולה כי מהירות הרוח הכי גבוהה נרשמה בשעה 11:32 כשמהירות הרוח הגיעה ל 69.2 קמ"ש. אגב, נכון לשעה 13.00 מהירות הרוח הנוכחית עומדת על 40 קמ"ש.

גם הטמפרטורות לא ממש ירדו לרמה קיצונית. הטמפרטורה הנמוכה ביותר היום באשקלון היתה 11.9 מעלות ונרשמה בשעה 5:53 לפנות בוקר. בשעה 11:10 נרשמה הטמפרטורה הגבוהה ביותר היום כשעמדה על 16 מעלות.

מחדר המצב של העירייה נמסר: "בשל הרוחות החזקות קרסו מספר עצים ברחבי העיר. צוותי העירייה הפרוסים בשטח פינו ומפנים אותם. משעות הבוקר פזורים במספר מוקדים צוותים של מנהל תפעול, הכוללים עובדי אחזקה, שפ"ע, ביטחון ופיקוח, שערוכים לתת מענה היכן שידרש.

אנו קוראים לתושבים להיות ערניים ובמידה ונתקלים במפגעים, יש לדווח למוקד העירוני בטלפון 106."

חדר המצב של העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

במוקד מד"א ובמוקד כיבוי אש והצלה ערוכים בכוננות מוגברת ועד עתה גם הם מחוסרי עבודה מעבר לקריאות השגרתיות.

באשדוד, השכנה מצפון קרסו מספר עצים והתושבים נהנים מזרימה עוצמתית בנחל לכיש.

בסך הכל לא נרשמו נזקים רציניים עד עתה מלבד קריסת העמוד בשכונת ברנע עליו דיווחנו בשעות הבוקר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר