אזור התעשיה הדרומי באשקלון. צילום: אחי בנאי
אזור התעשיה הדרומי באשקלון. צילום: אחי בנאי

מחפשים עבודה? הוקם פורום תעסוקה עירוני באשקלון

העירייה נערכת להקמתו של פארק ההיי-טק ולהרחבתו של אזור התעשייה הדרומי. הפורום ישלב כוחות ויחד יצור חיבורים איכותיים לגיוס והשמת כח אדם מדוייקים במפעלים שכבר קיימים באשקלון ושעשויים לקום בשנים הקרובות

פורסם בתאריך: 2.1.18 13:25

     

עיריית אשקלון, באמצעות האגף לקידום תעסוקה, תעשייה ומסחר, בשיתוף התאחדות התעשיינים מרחב דרום, שירות התעסוקה וגופי התעסוקה הדרומיים הקימו לראשונה באשקלון – פורום תעסוקה לתושבי העיר והתעשיינים.

הפורום ידון באתגרים באיתור, גיוס, השמה והכשרה של תושבי העיר במפעלים וחברות הפועלים בעיר, וייערך לקראת הקמת פארק ההיי-טק בעיר והרחבת אזור התעשייה הדרומי. הרציונל העומד בבסיס הקמת הפורום הינו כי פעילות משותפת לכלל הגופים – מעסיקים, גופי תעסוקה ועירייה – מסביב לשולחן אחד תביא ליצירת חיבורים איכותיים ומדויקים שיאפשרו לדורשי עבודה להשתלב במסגרות המתאימות להם לפי השכלתם, הכשרתם המקצועית וצרכיהם, ובכך להביא למקסום עבודת תושבי העיר בעסקים וחברות באשקלון.

נציגי הגופים המפגש הקמת הפורום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מטרות הפורום הינן אפיון החסמים באיתור, גיוס והכשרת עובדים מקצועיים בתעשייה, בניית שיתוף פעולה אסטרטגי והגדלת אחוזי ההצלחה בקליטה ופיתוח עובדים בתעשייה ויצירת אופק משותף שיביא להגדלת תעסוקת תושבי העיר בחברות הפועלות באשקלון, היערכות לקראת הרחבת הפעילות העסקית והתעשייתית באשקלון ויצירת התאמה בין צרכי שוק התעסוקה לדורשי העבודה.

הארגונים החברים בפורום הינם עיריית אשקלון, התאחדות התעשיינים – מרחב דרום, שירות התעסוקה, מפתח לקידום תעסוקת חרדים, מרכז ההכשרה הממשלתי אשקלון (מכללת עתיד), אגף הרווחה ומוקד קליטה בעיריית אשקלון, מרכז התמיכה למעסיקים במשרד העבודה והרווחה, סניף מעוף לעסקים אשקלון ועוד.

הייטק בקטנה. אזור התעשייה הדרומי באשקלון. צילום: אלירם משה

"נושא התעסוקה בכלל וצמצום ממדי האבטלה בפרט הינם נר לרגלינו ואנו פועלים רבות לקידום העסקים ומפעלי התעשייה. בימים אלו אנו שוקדים על הקמת פארק היי-טק שיביא עמו מפעלים מתקדמים, עתירי ידע וחדשנות. הפורום הוא שילוב כוחות אשר ייתן ביטוי לאוכלוסיות השונות ויאפשר פיתוח משרות במגוון תחומים ומקצועות".

גם מנהלת האגף לקידום תעסוקה, תעשייה ומסחר בעירייה, לילי קידר בירכה על המהלך: "הקמת הפורום המקצועי זהו צעד חשוב בקידום העסקים בעיר אשקלון, יחדיו נפעל למתן פתרונות בתחום ההכשרות וההון האנושי בעסקים בכלל ובמפעלי התעשייה בפרט" מסר קידר "נחזק את המפעלים הקיימים ואת אלה שעתידים להגיע לעיר אשקלון. אין ספק שפעילות זו תוביל לצמיחה עסקית. אני מזמינה גופים נוספים להצטרף לפורום".

התאחדות התעשיינים אף היא כאמור שותפה משמעותית ביוזמה. "פורום התעסוקה באשקלון הוא פרי שיתוף פעולה שלנו עם עיריית אשקלון, שירות התעסוקה וארגוני התעסוקה הנוספים ותוצאה של ירידי התעסוקה שקיימנו ברחבי הדרום בחודשים האחרונים" מסר היום מנהל מרחב דרום בהתאחדות, אביב חצבני "התעשייה באשקלון פורחת וזה בדיוק הזמן להעצים אותה ולצרף לשורותיה עובדים חדשים. אני מאמין שבעזרת הפורום נוכל לשמור על הכלכלה המקומית ולצמצם בצורה משמעותית את אחוזי האבטלה בעיר".

מי שיקשר , יתווך בין החברות לדורשי העבודה הוא גם הסניף האשקלוני של שירות התעסוקה. אורית זנבה, מנהלת שירות התעסוקה אשקלון: "אני מברכת על הקמת פורום תעסוקה עירוני לצד התאחדות התעשיינים והעירייה. מטרת הפורום היא לאגד את כלל גופי התעסוקה הנותנים שירות לדורשי עבודה ומעסיקים בפרט. הפורום למעשה מאגם משאבים מסנכרן מידע וידע ומייעל תהליכי עבודה, כל זאת על מנת לקדם את תושבי העיר מחפשי העבודה ולקרבם לעבר תעסוקה או הכשרה מתאימה" מסרה מנהלת הסניף האשקלוני של שירות התעסוקה "אנחנו גאים לקחת חלק בהרכב זה ונביא אתו את כלל אמצעי וכלי התמיכה בהשמה הנמצאים לשירותו: שוברי הכשרה, הכשרות מקצועיות, הכשרה בהתאמה, תוכניות מקדמות תעסוקה ומותאמות אוכלוסייה. בנוסף לכך שירות התעסוקה גאה לעבוד לצד שותפינו המעסיקים הרבים והמגוונים הקיימים ברחבי העיר – מטרתנו היא גם למצוא עבורכם את העובדים המתאימים ביותר אשר יענו על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר