מסרב להתפנות. צילום: אלירם משה

פסיקה תקדימית: לא התלוננת? עדיין מגיע לך פיצוי

חשבתם שאם לא התלוננתם על כאבים לאחר תאונה, אז איבדתם את הזכות לתבוע? תחשבו שוב. יש מי שהתלונן רק לאחר חצי שנה ואף שבביטוח הלאומי דחו אותו, הוא הצליח לקבל פיצויים בדמות קצבת נכות חודשית לאורך כל ימי חייו

פורסם בתאריך: 22.12.17 08:48

     

אחד הכללים שאומרים עורכי דין ללקוחותיהם הרוצים לתבוע בעקבות תאונת דרכים או תאונת עבודה, ובכלל בכל מקרה של פגיעה, הוא שיש להתלונן ולדווח על המקרה סמוך להתרחשותו. אלא שעו"ד אורן מרסיאנו מאשקלון הצליח להוכיח כי הדבר לא ממש מדויק.

המקרה אירע בחודש מאי בשנת 2014. תושב אשקלון נהג בטרקטור ועבד בעבודת תשתיות באזור אשקלון. כאשר ירד ממנו לצורך בדיקת הקרקע, סובב התובע את ברך ימין, החליק ונפל. לאחר הנפילה ישב האיש לנוח מעט ולאחר מכן המשיך בעבודתו.

אף שהוא החל לסבול מכאבים, הוא לא פנה לקבלת טיפול רפואי, כי היה סבור שהכאבים יחלפו להם. בסופו של דבר, רק לאחר כחצי שנה, בחודש ינואר 2015, הוא פנה לקופת החולים והתלונן על כאבים בברך. בבדיקה נמצא כי התובע סובל מהגבלה בתנועות הברך ורגישות סביב הפיקה. בצילום M.R.I שעשה התגלה כי הוא סובל מקרעים במיניסקוס וברצועה הצולבת. המצב החמור אילץ אותו לעבור ניתוח, ולאחריו עבר תהליך החלמה ארוך.

לנוכח המצב הגיש האיש תביעה לתאונה בעבודה בסניף הביטוח הלאומי באשקלון. הביטוח הלאומי דחה את התביעה בשל העובדה כי האיש הגיש את התלונה זמן רב לאחר התאונה, וכי לא סביר שיעבור זמן רב כל כך בין התאונה ובין התלונה.

התובע פנה למשרד עורכי דין יורם ורון ושות’ ויוצג בידי עו”ד אורן מרסיאנו. עו"ד מרסיאנו הגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. לאחר ניהול משפטי ארוך, שכלל חקירת עדים ומינוי מומחה רפואי בתיק, ניתן פסק דין תקדימי שבו הכירה נשיאת בית הדין לעבודה השופטת אורלי סלע בתאונתו של התובע כתאונת עבודה.

לאחר פסק דין זה ייצג עו”ד מרסיאנו את התובע בוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי באשקלון. בוועדה נקבעו לתובע 10 אחוזי נכות בגין התאונה. גם על קביעה זו ערער עו”ד מרסיאנו, ושוב קצר הצלחה. הערעור צלח, ונכותו של האיש הועלתה ונקבעה על 20 אחוזי נכות, כלומר האיש יקבל קצבת נכות קבועה לאורך כל חייו בשווי מוערך של 450 אלף שקלים.

בימים אלו מתגבשת גם תביעה נגד חברת הביטוח של הטרקטור, מכיוון שתאונה זו הינה גם תאונת דרכים. תביעה זו אף היא תעמוד על כמה מאות אלפי שקלים.

עו"ד אורן מרסיאנו

עו”ד אורן מרסיאנו הביע שביעות רצון רבה מהחלטת בית המשפט בשני הערעורים שהגיש ומסר, “במהלך המשפט ולאחר חיפוש פסקי דין הדומים למקרה זה נמצא כי ישנו פסק דין שהכיר רק כחודש

לאחר התלונה הראשונה, אך בהחלט לא היה פסק דין בסדר גודל כזה שתלונה לאחר חצי שנה תתקבל. לאורך כל מהלך המשפט האמנתי למרשי ולצדקת הדרך בניצחון”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר