אשקלון-בארודה ערים תאומות: ראש הממשלה מברך

החתימה על ברית ערים תאומות בין בארודה שבהודו ובין אשקלון היא הפעם הראשונה שעיר בהודו חותמת על הסכם כזה עם עיר בישראל. אפילו ראש הממשלה הצטרף לברכות

פורסם בתאריך: 8.12.17 15:13

     

בעוד כשבוע, ולראשונה בארץ, ייחתם הסכם ערים תאומות בין עיר בישראל לעיר בהודו, ואלו יהיו אשקלון ובארודה. ההסכם ייחתם בין ראש העירייה בפועל תומר גלאם בין ראש עיריית בארודה בהרט דגרט במסגרת פסטיבל הודו שיתקיים באשקלון בתאריך 14.12.17.

להסכם החלוצי קדמו כמה מפגשים, ובכלל זה ביקור באשקלון של שגריר הודו בישראל, אבל אין ספק שהעיקרי בהם הוא ביקור משלחת רשמית מהעירייה בעיר ההודית לפני כשבועיים. עם חברי המשלחת נמנו ממלאת מקום ראש העיר ויו”ר המשלח, סופה ביילין, חברת המועצה ומי שיזמה את ברית הערים התאומות בארודה-אשקלון ד”ר ריקי שי, חבר מועצת העיר בני וקנין, יו”ר קרן אשקלון אלי דיין ומנהלת קשרי חוץ בעיריית אשקלון גלית אמזלג.

הביקור החשוב אף קיבל את ברכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכתב כך: “ההסכם בין אשקלון לבארודה ללא ספק יהווה שחקן חיזוק משמעותי בקשרים בין שתי המדינות”.

כאמור, העיר אשקלון הינה העיר הראשונה שתחתום על ברית ערים תאומות עם עיר בהודו ולחברת המועצה ד”ר ריקי שי, אשר מוצאה בהודו והיא מכירה את התרבות המקומית על בוריה, יש חלק נכבד בהחלטה על קיום הברית.

בעיר בארודה בהודו כשני מיליון תושבים, אחד מהם זוכה פרס נובל, והיא בעלת תעשיית היי טק מפותחת. כמו כן, האוניברסיטה היוקרתית בעיר היא אחת המוכרות והמוערכות בעולם.

ראש העירייה בפועל תומר גלאם אמר על חתימת ההסכם: “אנחנו נמצאים בעיצומו של מהלך היסטורי – חתימה על הסכם ערים תאומות — מהלך שיוביל לשיתוף פעולה ראשון מסוגו וייחודי באופיו בין העיר אשקלון בישראל לעיר בארודה בהודו”.

חברת המועצה ד”ר שי הוסיפה: “כבוד לנו להיות הראשונים שחותמים על ערים תאומות עם מדינה בעלת אינטרסים משותפים מדינאיים, ביטחוניים, ושיתוף הפעולה הראשון כבר יהיה בחודש הקרוב בתחום התרבות והקולינריה. אני נרגשת לקראת שיתופי הפעולה גם בנושאי היוגה, הבריאות והאקדמיה, ובטוחה שהנושא ימקם את אשקלון על המפה העולמית”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר