תלמידים. קריאה בחמ"ד ברנע. צילום: יח"צ

תקרא תצליח: מעודדים קריאה בבית הספר חמ"ד ברנע

במבצע התקיים בשבוע שעבר בבית הספר חמ"ד תורני ברנע, קיבלו התלמידים משימה הדורשת להכין תוצרים בעקבות קריאת ספרים. התוצאות המרשימות הוצגו השבוע בבית הספר בתערוכה מרשימה

פורסם בתאריך: 1.12.17 09:41

     

כמעט כולנו יודעים שבעידן החדש, מה שמעסיק במשך שעות רבות את הילדים, תלמידי בית הספר, אלו המסכים. טלפונים חכמים או בשמם הנפוץ 'סמארטפונים', מחשבי לוח שהם ה'טאבלטים', טלוויזיות, מחשבים נייחים, קונסולות משחק ועוד… בבית הספר "ברנע"- בו נפתחו השנה כיתות א' תורניות, המהוות בסיס לבית ספר תורני צומח בשכונת ברנע בעיר, החליטו לנסות ולגרום לתלמידים לחזור אל קריאת הספרים האהובה והמוכרת.

לפני מספר שבועות קיבלו תלמידי כיתות ג' עד ו' משימה ייחודית ומקורית לסיכום יחידות הלימוד ב'לשון' של משפחות, מילים ושורשים. המשימה הייתה להכין משחקים הקשורים ביחידות הלשון. במסגרת שיעורי ספרות, התבקשו התלמידים לקרוא ספר ולהכין תוצר לימודי ייחודי בעקבות הקריאה.

תלמידים

פעילות מעודדת קריאה בחמ"ד ברנע. צילום: יח"צ

לדוגמא: כתיבת מכתב לסופר, בניית דגם הקשור לעלילות הספר, הכנת כרזה הקשורה לספר, מכתבים לגיבור העלילה, תיאטרון בובות, ועוד. כל זאת במטרה לעודד קריאה בשעות הפנאי של התלמידים.

לפני כשבוע וחצי התקיימה בשטח בית הספר תערוכה המציגה את עבודות התלמידים, בהן ניכר כי התלמידים בהחלט הפנימו את המסר, והציגו עבודות משובחות ויפות לעין. כך למשל באחת העבודות הוצג דגם קרטון המדמה את יומנה של אנה פרנק. תלמיד אחר הכין מיצג המדמה את מקום המסתור שבו הוחזק רון ארד. במסגרת המבצע נערכו בבית הספר ערבי שפה של התלמידים יחד עם ההורים ונערך מבצע קריאה גם לתלמידי כיתות א' – ב' 'מישהו קורא לי…'

את המבצע יזמה והנחתה רכזת העברית של בית הספר שמחה תורג'מן. "עולם הספרות מעשיר את עולמם הפנימי של הילדים", הסבירה השבוע מנהלת בית הספר אורלי אוחיון. "הערכים הנלמדים כתוצאה מקריאה ועולם הרגש אליו נחשפים התלמידים, באמצעות קריאת הספרים הם ערך מוסף חשוב מאוד לתלמידי בית הספר. כמורה לספרות לשעבר, זה פרויקט קרוב לליבי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר