שריפה. צילום ארכיון

נר לי דקיק: הדירה נשרפה – השוכרים ישלמו על השיפוץ

שוכרים שביתם נשרף יאלצו לשלם את הוצאות השיפוצים, לאחר שבית המשפט קבע כי הדירה נשרפה בגלל נר נשמה דולק שהושאר בבית על ידי השוכרים ללא השגחה

פורסם בתאריך: 28.11.17 12:08

     

בני זוג תושבי אשקלון ישלמו עשרות אלפי שקלים למשכיר שממנו שכרו בעבר דירה ושברשלנותם פרצה במקום שריפה. מערכת היחסים בין הצדדים אמנם היתה תקינה, החוזה אף הוארך פעמיים בעל פה ולפני שהספיקו הצדדים להשלים 3 שנות שכירות ללא משברים, פרצה שריפה בדירה שגרמה נזק רב ולמעשה גרמה לנזק מוחלט באחד מחדרי הבית.

המשכיר טען שהשוכרים אשמים בפרוץ השריפה לאחר שהשאירו נר נשמה דולק ללא השגחה. בני הזוג מצידם טענו שהמשכיר לא תחזק כראוי את הנכס והשריפה נגרמה דווקא מקצר חשמלי.

שריפה בדירה. אילוסטרציה: יוחנן מיכאלשוילי

הצדדים הגיעו לבוררות משפטית, כאשר המשכיר מנפנף בחוות הדעת של חוקר השריפות שקבע שהשריפה נגרמה מנר נשמה שהושאר ללא השגחה וגרם להתלקחות. השוכרים מצידם ביטלו את חוות דעתו של החוקר בטענה שאין לו השכלה בתחום החשמל ובדירה היו שלל ליקויים חשמליים בדירה. עוד טענו שהם בכלל אתאיסטים ולא מדליקים נרות נשמה בביתם ושמידי פעם האישה משתמשת עם נרות לעבודות אומנות שהיא עושה.

החוקר ציין בחוות הדעת שנתן שבדירה היו פזורים נרות נשמה בכל מיני מקומות בבית. אלא שחלק מהנרות היו משומשים, דבר המעיד על כך שדווקא הם כן משתמשים בנרות נשמה. אלא שהשוכר הבריק בטענה מגוחכת: "אני נוהג לקנות נרות בחנות יד שניה שמחירן זול יותר ויתכן כי חלקם משומשים".

לאחר שבית המשפט קבע כי השריפה אכן נגרמה מנר נשמה שהושאר לא השגחה נקבע כי התרשלותם של השוכרים אחראית לפרוץ השריפה. בית המשפט נדרש לברר את סוגיית עלות שיפוץ ותיקון הנזקים. המשכיר שיפץ את הדירה ב-130,000 שקלים אך תבע מהשוכרים רק 106,000 כשבתוכם הוא כולל את הפסד מאי השכרת הנכס לאחר השריפה ופיצוי בגין עוגמת הנפש. השוכרים הציגו מסמך מקבלן השיפוצים המעיד כי רק 17,000 מתוך עבודתו קשורה לשריפה. הקבלן נדרש להעיד ומעדותו הסיק בית המשפט כי עלות התיקון כתוצאה מהשריפה נאמדת 54,000 שקלים.

לבסוף הכריע שופט בית משפט השלום באשקלון, עידו כפכפי וקבע כי זה גם יהיה הסכום שעל השוכרים לשלם למשכיר בתוספת 10,000 טרחת עורך דין.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

פסק הדין הזה, שבועיים לפני חג החנוכה, מזכיר לרבים מאיתנו הנוהגים להדליק נרות במהלך החג, לא לעזוב ולא להשאיר נרות דולקים ללא השגחה. גם בשירותי כיבוי אש נוהגים לפני החג, להזכיר לציבור את הסכנות הטמונות בהשארת אש דלוקה לא השגחה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר