אהרון קופרשמידט ז"ל. ח"כ פינטו וגלאם. צילום: סיון מטודי
אהרון קופרשמידט ז"ל. ח"כ פינטו וגלאם. צילום: סיון מטודי

"לא ייתכן שאדם על כיסא גלגלים ימצא את מותו עקב תשתית לקויה": ח"כ פינטו במכתב לראש עיריית אשקלון

חברת הכנסת שירלי פינטו פנתה לראש העירייה לפעול ולתקן את מפגעי הנגישות ברחבי העיר וזאת בעקבות הפרסום ב"כאן דרום" על מותו הטראגי של אהרון קופרשמידט, נכה שנתקל במפגע ברחוב ומת

פורסם בתאריך: 18.7.22 15:19

     

הבוקר פרסמנו כתבה שעסקה במותו הטראגי של אהרון קופרשמידט, נכה תושב אשקלון שבסך הכל יצא לטייל ליד ביתו ביום שישי האחרון.

בשלב כלשהו הוא נתקל במפגע סמוך למדרכה, כתוצאה מכך התהפך כיסא הגלגלים שלו לאחור, הוא נחבל בראשו ומת במקום. "הוא רק יצא לטייל, לנשום קצת אוויר ומת", אומר בן משפחה ומספר כי המקרה היכה בתדהמה את כל המשפחה, "כל השבת הזאת הייתה בכי ודמעות. זה הלם".

זירת האירוע הקשה. כיסא הגלגלים והמפגע

זירת האירוע הקשה. כיסא הגלגלים והמפגע

הפרסום הזה עורר הדים רבים והגיע גם לחברת הכנסת שירלי פינטו המכהנת כיו"ר ועדת משנה לנגישות עירונית. פינטו אף היא מוגבלת בעצמה והיא חירשת אילמת. פינטו שהצטערה לשמוע על מותו של קופרשמידט, שוחחה עם בני המשפחה שלו ופנתה במכתב לגלאם בעניין הזה. "היום התבשרנו בצער רב על מותו של תושב העיר אשקלון, אהרון קופרשמידט ז"ל", כתבה ח"כ פינטו, "אהרון היה אדם נכה שהתנייד בעזרת כיסא גלגלים ומצא את מותו מחבלה קטלנית בראשו עקב
התהפכות הכיסא אחורנית. אהרון התהפך בגלל בור בצמידות למדרכה מונמכת אשר אמורה לשרת, בין היתר, אנשים עם כיסאות גלגלים ועגלות תינוקות. מותו המיותר כל כך קרה עקב מדרכה לקויה ולא נגישה בדיוק במקום שהוא היה זקוק לה".

לפני מספר חודשים סיירה ח"כ פינטו בעיר אשקלון, ונפגשה עם ראש העירייה, תומר גלאם וגם עם הסגנים שלו מיריי אלטיט ויורם גניש מי שמזוהה עם המאבק למען אנשים עם מוגבלות. "במסגרת סיור השטח שערכתי בעירך, יחד אתך, על מצב הנגישות העירונית דנו רבות בחשיבות נושא ההנגשה בעיר בכלל וההנגשה התשתיתית בפרט, בשגרה ובחירום, ובהשפעותיהן החיוביות בכל תחומי החיים ולכל תושבי העיר", כתבה ח"כ פינטו, "הבעת הבנה ומחויבות לנושא מתוך הכרה בנחיצות העניין. לא יכול להיות שאדם המתנייד על כיסא גלגלים ימצא את מותו בעודו מטייל ברחובות עירו עקב תשתית לקויה".

ח"כ פינטו מסיירת עם סגני רה"ע. צילום: סיון מטודי

ח"כ פינטו בישיבה בעיריית אשקלון. צילום: סיון מטודי

עוד הוסיפה ח"כ פינטו וקראה לגלאם להקים סיירת קתפעל לתיקון המפגעים הללו: "זהו מקרה חמור המצריך מענה מידי ודחוף ברמה המוניציפלית, אסור שאסון כזה יקרה שוב. אני קוראת לך להוציא בהקדם האפשרי כוח משימה מיוחד לבדוק הימצאותם של מפגעים דומים ברחבי העיר ותיקונם המידי למניעת הישנות טרגדיות מיותרות כמו זו. אשמח לקבל ממך עדכון בעניין".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר