החצר המשודרגת. צילום: אלדד עובדיה
החצר המשודרגת. צילום: אלדד עובדיה

לאחר שנים ארוכות: בית הספר מוריה זכה לשיפוץ מקיף

לאחר שנים ארוכות של הזנחה, עבר בית הספר לחינוך מיוחד "מוריה", שיפוץ מקיף שכלל את הכיתות, חדרי המורים, המנהלה והחצר. "אם יש פרויקט שאני נרגש במיוחד לבשר על השלמתו, זה פרויקט שיפוץ, חידוש ושדרוג בית הספר 'מוריה' לתלמידים עם צרכים מיוחדים", מסר ראש העירייה

פורסם בתאריך: 16.7.20 12:37

     

לפני מספר חודשים קיים ראש העירייה תומר גלאם סיור בבית הספר מוריה לתלמידים עם צרכים מיוחדים. לאחר הסיור הוחלט לשפץ את מבנה בית הספר שהוא מבנה ישן מאוד שהיה במצב די מוזנח, שבימי החורף חדרו אליו מי גשמים. "במשך שנים סבל בית הספר מהזנחה, ולא נמצאו המשאבים הנדרשים כדי לאפשר לתלמידים היקרים סביבת לימודים נגישה ונעימה, שהם בהחלט ראויים לה", מסר גלאם, "לא קל היה למצוא את המשאבים הללו, אך היה הרבה רצון לראות חיוך על פני התלמידים, ולאחר מאמצים רבים השגנו את התקציב הנדרש לביצוע העבודות והן אכן יצאו אל הפועל".

ראש העירייה מסייר בבית הספר מוריה. צילום: סיון מטודי

ראש העירייה מסייר בבית הספר מוריה. צילום: סיון מטודי

השבוע הסתיים השיפוץ המקיף והכולל הנחשב חסר תקדים למוסד חינוכי בעיר, בית הספר כולו שודרג ולמעשה הפך לבית ספר חדש לכל דבר. בעירייה אומרים כי הראייה הייתה תוך מחשבה על עשרות שנים קדימה. כך נבנתה בבית הספר ספרייה רחבה ומתקדמת, בית כנסת צמוד, חדר מחשבים מאובזר, חדר כלכלת בית, חדר מורים כעת הוא מרווח ומאובזר, גם חדרי הנהלה וחדר אחות חודשו ושודרגו. כדי למנוע תופעות של חדירת מי גשמים בחורף, בוצעו עבודות לאיטום המבנים והגגות.

שיפוץ בית הספר מוריה. צילום: אלדד עובדיה

שיפוץ בית הספר מוריה. צילום: אלדד עובדיה

שיפוץ בית הספר מוריה. צילום: אלדד עובדיה

אחת הכיתות לאחר השיפוץ. צילום: אלדד עובדיה

נגרייה לא פעילה שהייתה בבית הספר הוסבה לכיתת לימוד עם מטבחון ושירותים צמוד, חדרי השירותים והמקלחות נבנו מחדש ואובזרו היטב תוך שהם מספקים נגישות מלאה לתלמידים, הוספו מחסנים מתחת לחדרי מדרגות והוקם גם חדר לאב בית. השיפוץ היה לא רק במבנה עצמו אלא גם מחוצה לו, בחצר המשחקים שעברה שדרוג משמעותי עם התקנת הצללה, תאורת חוץ ומתקני משחק.

החצר המשודרגת. צילום: אלדד עובדיה

החצר המשודרגת. צילום: אלדד עובדיה

חדרי השירותים לאחר השיפוץ

חדרי השירותים לאחר השיפוץ

חשוב לציין, כי מאחר ומדובר בבית ספר המיועד לילדים עם צרכים מיוחדים, כל העבודות בוצעו בהנחיית וליווי צמוד של יועצי נגישות.

"אם יש פרויקט שאני נרגש במיוחד לבשר על השלמתו, זה פרויקט שיפוץ, חידוש ושדרוג בית הספר 'מוריה' לתלמידים עם צרכים מיוחדים", מסר גלאם, "יותר משני עשורים חיכו הורים, תלמידים והצוות החינוכי לבשורה הזו. אני שמח שנפלה בחלקנו הזכות להגשים להם חלום. אני בטוח שכאשר הם ישובו ללימודים בבית הספר, הם בהחלט לא יזהו אותו עם כל השינויים שעשינו שם".

"לפני חמש שנים פנו אליי מוועד ההורים של בית ספר מוריה בטענה שבית הספר מוזנח וחייב לעבור שיפוץ", מספר חבר המועצה יורם גניש, "פניתי לראש העיר דאז איתמר שמעוני והוא הבטיח תוך שנה לשפץ את בית הספר. כאשר נבחרתי למועצת העיר ותומר נבחר לראשות, מיד הכנסנו את השיפוץ לתכנית העבודה. נכון שזה לקח מעט זמן אבל לבסוף הבית ספר שופץ וזה מה שחשוב. אני רוצה להגיד לכולם שמעולם לא היה ראש עיר ששם את הילדים המיוחדים בקדמת העשייה, ראה 'מעיין שרה', 'מעון תמר', מבנה רב תכליתי ועוד. תודה מיוחדת לוועד ההורים שדחף וליווה לאורך השנים".

חבר המועצה, יורם גניש

ואכן הורי התלמידים שהגיעו לראות את השיפוץ התרגשו מאוד מהמבנה החדש וביקשו להודות לכל העושים במלאכה, "בשם כלל תלמידי והורי ביה"ס מוריה, אנו מבקשים להוקיר תודה ענקית, ראשית לתומר גלאם היקר, ראש העיר שלנו, על עזרתו בפריצת הדרך שלנו בשני תחומים עיקריים השנה: האחד שיפוץ המבנה למבנה מחודש המכבד את ילדינו. והשני: המעבר לניהול מקצועי של מסגרת הארכת יום הלימודים על ידי עמותת אלווין. שנית, הראוי העיקרי לתודה: מר יורם גניש, חבר המועצה שלנו, הממונה על הצרכים המיוחדים בעיר, אשר פעל בנחישות והתמדה לקידום העניין וליווה אותנו בכל הישיבות הרוחביות לאורך כל השנתיים האחרונות. כמו גם תודתנו נתונה לראש מינהל החינוך יובל זוזט, לעמותת המש"ב ולפורום ההורים העירוני בראשותו של אברהם רווח", מסרו חברו ועד ההורים בבית הספר הילה לוגסי, יפית אוזן ואושרית מזרחי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר