איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה
איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה

משפט שמעוני: נקבע מועד לטיעונים לעונש; הפרקליטות מבקשת להחמיר את הכרעת הדין

בעוד חודש יתחילו הדיונים בהם טענו בפרקליטות כי יש להחמיר את עונשם של המורשעים ואילו הנאשמים יבקשו להקל בעונשם. בינתיים, בפרקליטות מבקשים לתקן את הכרעת הדין לחומרה

פורסם בתאריך: 18.11.19 09:47

     

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, שמונה לגזור את דינם של ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, אחיו עופר שמעוני, מקורבו משה פונטה ואיש העסקים יואל דוידי קבע מועד לשמיעת טיעונים לעונש.

בעוד חודש בדיוק ב-18 בדצמבר יתחיל הדיון הראשון, במסגרת הטיעונים לעונש ינסו בפרקליטות להציג את הנסיבות החמורות שבהן בוצעו העבירות, הנזקים  והמחיר ששילם ומשלם הציבור על מעשי שחיתות וכמובן יציגו מקרים דומים בהם נגזרו עונשים חמורים על מעשים דומים.

יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

יואל דוידי בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

מנגד, הנאשמים ינסו לשכנע את בית המשפט להקל בעונשם מסיבות כאלה ואחרות וגם הם כמובן יציגו גזר דין שהקלו בעונש במקרים דומים. הם אף צפויים להביא עדי אופי שיספרו על תרומתם וכל זאת על מנת לצאת מהמשפט בעונש קל. לבסוף,לפני מתן גזר הדין יוכלו הנאשמים עצמם לומר דברים במילים שלהם לשופט.

הדיון הראשון כאמור, יתקיים בעוד חודש ב-18 לדצמבר. בינתיים, התובעות בתיק עוה"ד הילה גבאי וקרן צבירן הגישו בקשה לבית המשפט על מנת לתקן את הכרעת הדין שניתנה.

כזכור, שמעוני ופונטה הואשמו בעבירה של הפרת אמונים בשל סכום של 575 אלף ש"ח שפונטה גייס עבור שמעוני ומקור אינו ידוע. בהכרעת הדין כתבה השופטת כי היא מקבלת את האישום הזה אך מקזזת מהסכום הזה, 183 אלף של כספים שגויסו מבני משפחה וחברים ולכן הם הורשעו רק בסכום של 392 אלף ש"ח.

עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן

עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן

אלא שבפרקליטות טוענים כי מדובר בטעות וכי הסכום של 575 אלף הוא לאחר קיזוז הסכום של 183 אלף ש"ח ולכן יש להרשיע אותם במלוא הסכום.

לעניין הזה יש בעיקר השלכה לגבי העונש הכספי שיקבלו פונטה ושמעוני.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר