משה פונטה
משה פונטה

"אם לא הפרשה, הוא היה ראש העיר עוד 20 שנה": איש סודו של שמעוני מדבר

איש העסקים משה פונטה, מי שנחשב לאיש סודו של איתמר שמעוני, יצא די בזול בכך שזוכה מעבירות שוחד והורשע רק בהפרת אמונים. כעת הוא מקווה כי יקבל רק עונש של מאסר על תנאי ואומר כי הוא שמח ברמה האישית, אבל מאוד כואב לו על החברים שהורשעו

פורסם בתאריך: 17.11.19 20:54

     

משה פונטה הוא אחד האנשים הכי קרובים לראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני. הוא נחשב לאיש סודו ולמי שליווה אותו במשך שנים ארוכות בשדה הפוליטי עוד מהימים העליזים של מרכז הליכוד. אמנם בבית המשפט אמר פונטה כי שמעוני הוא לא החבר הכי טוב שלו, אך נדמה כי עבור שמעוני אין אדם קרוב יותר ונאמן יותר.

17 ימים ישב פונטה במעצר ולא פצה את פיו, לא אמר מילה ולא השיב לשאלות החוקרים שניסו להציל ממנו משהו. הוא הסכים לשכב על הגדר ולשתוק, לשלם על זה בימי מעצר ארוכים אך לדבר הוא לא הסכים.

יואל דוידי, עופר שמעוני, משה פונטה, ואיתמר שמעוני בהארכת מעצר

בכתב האישום יוחסו לו עבירות של שוחד בכך שלקח 100 אלף ש"ח מנהגו של איש העסקים גבי מגנזי עבור דמי השתיקה של של שמעוני. במקרה הוא הואשם כי לקח 75 אלף ש"ח מעו"ד שרון מילר כשוחד עבור שמעוני. במקרה של מילר הוא ומילר זוכו מחמת הספק, ואילו במקרה של מגנזי הוא הורשע בהפרת אמונים.

הפער בין איך שהסיפור התחיל לבין איך שהוא מסתיים מבחינתך הוא עצום.
"נכון. להיות מזוכה משתי עבירות של שוחד והלבנת הון זה הישג מאוד גדול, אמנם הורשעתי בהפרת אמונים, הגם שאינני איש ציבור. אני שמח ברמה האישית, אבל הרגשות מעורבים, כי מאוד כואב לי על החברים שלי. היינו מאוד אופטימיים לפני הדיון. ניהלנו משפט במשך שלוש שנים, אני מאוד שמח בשביל שרון מילר שזוכה לגמרי, זוכינו ביחד".

איתמר שמעוני ומשה פונטה. צילום: תומר אפלבאום

איתמר שמעוני ומשה פונטה מגיעים לבית המשפט ביום הכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

כשיצאת מהבית בבוקר לכיוון בית המשפט, מה חשבת שיהיה?
"הייתי בטוח ב-100% שאף אחד מהמעורבים לא יורשע בשוחד. אמרתי לעצמי שבטח כדי לא לפטור את כולם בלי כלום ירשיעו בהפרת אמונים עם קנס או משהו. כשהשופטת התחילה לדבר, הייתי בהלם מוחלט. אני נאשם מספר 4 וחשבתי: ‘הנה, יגיע תורי, בטח היא הולכת לקרוע לי את הצורה’ ופתאום אני שומע שהיא מזכה אותי ומזכה אותי עוד פעם, אני מאוד שמח".

פונטה מספר כי ארבע השנים שחלפו מאז מעצרו היו מאוד קשים ואף פגעו לו בעסקים, "תקופה מאוד מאוד קשה. העסקים שלי, שהם בתחום יזמות ונדל"ן, נפגעו מאוד. היו לי עסקים באוקראינה, ולא תמיד יכולתי לצאת מהארץ. מה גם שכשעננה כזו מרחפת לך מעל הראש, יש כאלה שלא ששים לעשות איתך עסקים. גם ברמה האישית תקופה קשה, אתה עסוק בהגנה על עצמך ועל שמך הטוב, ואין לך זמן ואנרגיה לדברים אחרים. השם שלי היה ונשאר שם טוב. ברמה האישית, לא התאכזבתי מחבריי הטובים שלא עזבו אותי לרגע, והמשפחה שלי עמדה לצדי בכל הכוח. כמובן שאני מודה לעורך דין שלי ג'ורג'י עמיר על העבודה המדהימה והיסודית שהוא עשה".

יש לך הערכה מה יקרה בגזר הדין?
"לא, ברור שאבקש את המינימום מבחינתי. אני מקווה שזה יסתיים במשהו על תנאי. אני מקווה מאוד מאוד גם בשביל האחרים שבית המשפט ייקח הכול בחשבון ויקל עליהם".

משה פונטה עם יואל דוידי ועופר שמעוני

משה פונטה עם יואל דוידי ועופר שמעוני

במבט לאחור יש משהו שהיית עושה אחרת שלגביו אתה אומר ‘טעיתי’? אני רואה את הפוסטים שלך בפייסבוק ורואה שאתה מאוד ביקורתי כלפי הרשויות, המשטרה והפרקליטות. זה מגיע רק מהסיפור שעברת באופן אישי?
"לא רוצה להיכנס לזה, מעדיף להשאיר את זה ככה. אנחנו חיים בעולם פרסונלי… אני לא אהיה הדון קישוט של מדינת ישראל. מבחינתי זה סוף פסוק. אני מקווה שהעונש יהיה הכי קל שיש, ועכשיו אני רוצה להקדיש את החיים למשפחה ולהמשיך בחיים ובעסקים".

נעשה לכם עוול?
"אני בוחר שלא להגיב על זה כרגע, אשמח להתראיין בהרחבה אחרי גזר הדין. עכשיו אני רק רוצה לסיים עם זה ולסגור את הדלת הזאת אחת ולתמיד כדי לשים את הדברים מאחוריי. אני יכול להגיד שביום כיפור מחלתי לכולם על הכול".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אתה עדיין חבר קרוב של איתמר שמעוני?
"הייתי ונשארתי חבר קרוב של איתמר שמעוני, של עופר שמעוני ושל יואל דוידי. זה גם הזמן לתמוך בחברים שנמצאים בצרה גדולה".

בתור מי שמכיר מקרוב את שמעוני, לולא הפרשה הזו הוא היה בדרך הבטוחה למעלה?
"אני חושב שלולא הפרשה הזאת, הוא יכול היה להיות ראש עיר ל-20 שנה. הוא גם הספיק הרבה בתקופה קצרה יחסית וזה לזכותו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר