אשקלון סנטר. צילום: פבל

“למה הארנונה באשקלון יותר יקרה מתל אביב?”

עו"ד איציק דדון החליט להיאבק בתעריפי הארנונה לעסקים בעיר, ואז גילה כי תעריף הארנונה שהוא משלם על המשרד שלו בשכונת הסיטי יקר יותר מהתעריף באזור המבוקש ביותר בתל אביב

פורסם בתאריך: 3.8.17 17:42

     

בעלי העסקים באשקלון החליטו בימים האחרונים להתאחד ולצאת נגד תעריפי הארנונה, שלטענתם עולים באופן שיטתי בכל שנה. “פנו אליי הרבה בעלי עסקים, והחלטנו לגבש קבוצה חזקה ולצאת למאבק בעניין הזה”, אומר עו”ד איציק דדון ממשרד עו”ד ורון, יורם ושות’. “המצב בעיר קטסטרופלי. גם ככה נאלצים להילחם על כל שקל, ויש קשיים כאלה ואחרים, אז למה להקשות עוד יותר?”.

עו"ד יצחק דדון. צילום: מקי לחיאני

עו"ד יצחק דדון. צילום: מקי לחיאני

מבדיקה שערך דדון עולה שהתעריפים שנאלצים לשלם היום בעלי העסקים הם גבוהים יותר מאשר באזור לה-גוורדיה בתל אביב ואפילו יותר מהאזור המבוקש של שכונת רמת החייל. התעריף למשרדים בתל אביב הוא 255-372.71 שקלים, ואילו באשקלון התעריף הוא 320.86-377.82 שקלים. “למה הארנונה באשקלון יותר יקרה מתל אביב? מישהו פה איבד כיוון. אנחנו לא משרדי הייטק במרכז הארץ, אין שום סיבה שנשלם סכומים כאלה, ועוד הבנתי שבישיבה האחרונה החליטו חברי המועצה שתהיה עלייה נוספת בשנת 2018”.

דדון מציג את האבסורד במשרדים שהוא משכיר לאחרים: “לנו יש משרד של 600 מטרים שאת חלקו אנחנו משכירים, לא ייתכן שנקבל מהשוכרים 50 שקלים למטר ונשלם לעירייה 30 שקלים למטר. זה יוצא בסופו של דבר למעלה מ-200 אלף שקלים בשנה. פנינו לראש העירייה בפועל תומר גלאם, ואנחנו מתכוונים להיפגש איתו ולהציף את הבעיה, אנחנו מקווים שיימצא פתרון”, מסכם דדון.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “עיריית אשקלון רואה בעסקים המקומיים עוגן תעסוקתי, כלכלי ומסחרי חשוב מאוד ופועלת להצלחתם ולהגדלת הפריון העסקי שלהם, ובכלל זה שיתוף פעולה עם גורמי ממשלה בכדי להקל עליהם את הנטל ולהגדיל את כמות העובדים באותם מקומות. העירייה מחייבת את הנכסים בתחומה ובכלל זה את הנכסים העסקיים בהתאם להוראות צו הארנונה העירוני. בניגוד לנטען, העירייה לא העלתה את תעריפי הארנונה בתחומה בשיעור של שבעה אחוזים אלא בהתאם לשיעור העדכון שקבע משרד הפנים. כך למשל בשנת 2017 עודכנו תעריפי הארנונה בשיעור של 1.73 אחוז בלבד. בצו הארנונה העירוני קיימת חלוקה לשלושה אזורים לנכסים המסווגים בסיווג ‘מסחר’ הכוללים תעריפים מוזלים ושונים. להשלמת הדברים נציין כי בכל רשות מקומית חל צו ארנונה שונה אשר נחקק מקדמת דנא, ואין כל אפשרות לשנותו. בנוסף לכך, לא ניתן לבצע השוואה חלקית בין תעריפי הארנונה החלים ברשויות מקומיות שונות”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר